Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 333)
    • Oke terug aan de slag! We gaan ons concentreren op het openmaken van het ” block”. Maar eerst de onderste rij tapeinden verwijderen die zijn van Dilavar en zijn een tikkende tijdbom in je motor

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Ik heb verschillende draadeindtrekkers gebruikt B.v van het merk snap-on;Rewer maar de beste vind ik van Facom , kan je enorme kracht op zetten zonder het risico dat de trekker doordraaid!
      M’n moet wel het blok opwarmen niet op tapeind zelf maar in de cilinderopening zo dicht mogelijk bij de tapeind

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Alle tapeinden eruit ! Oef , dit is zeker niet te doen zonder goede voorbereiding en goed materiaal.

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Volgende stap alle bouten en moeren verwijdern van het motorblok + ook diegene niet vergeten in de opening van de kettingkast en aan de plaats waar het vliewiel zit

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      En Voila ! Dit gaat ook niet zonder slag of stoot want m’n moet weten dit zit al bijna 25 jaar vast , bouten beetje veroest en geven niet zo goed mee , vuil die bepaalde delen doen plakken…….
      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Ik sta er ook van versteld dat de aandrijfas van de kettingen na 24 jaar nog altijd op en top zijn. Ik heb al andere gezien.

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Lagers zijn nog redelijk maar moeten toch vervangen worden eenmaal m’n het blok openmaakt .
      Alleen de lagers van de aandrijfas en oliepomp zijn versleten en laten de bronzen onderlaag zien.
      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Je ziet ook op bovenstaande foto , dat het geen goed idee is op siliconen pakking te gebruiken op een Porschemotor , alle teveel aan materiaal laten los en gaan rond in je olie systeem . m’n mag er niet aan denken wanneer dit in olietoevoer van de lagers komt.

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Nu het “leuke” gedeelte alles opkuisen en poetsen .
      En alles op het succes van een goede revisie staat op netheid en properheid en nog eens ………

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Als alles spic en span is op het blok begin ik aan het demonteren van de “Culassen”

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Bij het verwijderen van de tuimelaars moet m’n extra opletten want er is een inbus van 8mm & 5mm de inbus van 8mm moet m’n tegenhouden en stilhouden tewijl m’n de inbus van 5mm losdraaid , anders kan er ernstige schade aangebracht worden op de lagers van de tuimelaars !

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Nokkenas eruit. Opkuisen , en veilig opbergen.

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Cilinderkoppen veilig opbergen om vervolgens naar het cilinderkopcenter te brengen om kleppen te slijpen , nieuwe klepgeleiders en uitvlakken

      Daarna verder poetsen……… Hier de pistons een nieuw leven geven.

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

      Proper en veilig opgeborgen voor later.

      [url=http://imageshack.us:3gwuvfx6]
      Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-17

        Oeps,in verkeerde topic.

          [quote=”Porscheliefhebber”:2iidbsdz]Bij onze noorderburen loopt er ook zo’n draadje , http://www.porscheforum.nl – techniek – Motor – 3.2 Motorrevisie , zeer leerrijk zoals deze.. , mvg Dany[/quote]

          Zit al ietsjes verder dan mij ,die gast is al reeds terug aan de opbouw begonnen.
          De zomervakantie komt goed uit voor dit project , al wou ik liever wat rondscheuren in mijn Porsche !? :cry:

            Bovenkant van cilinder 6 ziet er niet fameus uit , was toch een uitlaatlek op nummer 6 , wat mij wel opviel dat de cilinderkopmoeren op nr 6 & 3
            redelijk los zaten.Waarschijnelijk zullen cilindernummer 3 & 6 vervangen moeten worden.

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            Hier zie je dat waar de cilinderbank open is geweest een draadeind is vervangen door het type dat in de 993 werd gebruikt.

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            Bij porsche kan je een speciale moer bestellen voor het op zijn plaats houden van de cilinders wanneer je de krukas ronddraaid.
            Dit is de goedkoopste oplossing een dop + de cilinderkop moer.

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            Cilnders en piston verwijderd , moeilijke klus vooral om de ringen van de piston pin los te peuteren , die dan op zijn beurt als je hem niet goed vastklemt het vrije luchtruim kiest aan Mach3

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            Cilinder + de pistons mooi bij elkaar van linker cilinderbank.

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            [size=150:2jtybgr0]Voila[/size] het complete “schort block”

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            Alle onderdelen mooi bij elkaar geordend

            [url=http://imageshack.us:2jtybgr0]
            Shot with Canon DIGITAL IXUS 40 at 2007-07-08

            Volgende keer open ik het korte blok en demonteer ik de krukas .
            Alles wordt dan grondig gereinigd en gestraald met kunstof pastilles
            Uitlaat systeem wordt gezandstraald en voorzien van een nieuwe laag hittebestendige lak .
            Alle metalen onderdelen van de motorophanging + omkadering+…….. worden gepoederlakt.

              [quote=”larsy11″:9mkjb92a]ik kan maar 1 ding zegge this ne echte Klospie :twisted:
              maar als je gewoon onderdelen moet hebben is da wel oke[/quote]

              Altijd opletten wat je schrijft op een forum , iedereen kan en mag trouwens meelezen wat je schrijft en kan je dat héééél kwalijk nemen. :(

              Broodroof noemen ze dat!?
              :?

                Ga eens langs bij Willems te Olsene. Die mannen weten daar wel raad mee.

                  Prachtige wagen!!

                  Be Carefull. Als eerste porsche direct een Turbo 3.3 oppassen , vooral bij vochtig wegdek

                    [size=150:qk51c1cb]”you lucky bastard”[/size] :shock:

                      Wie is die poes???

                        Mooi , “Willow spirings in the early days” denk ik.
                        Want nu is de piste serieus verbeterd.

                          Ik kan niet meer volgen……………… :roll:

                            Die “Beemer” houd wel goed de baan zeg!!!

                              :shock: [size=150:2wpmyekb]Amaai 40 jaar!!!!![/size] :shock:

                              Niet te min Van Harte :wink:

                                [quote=”porsche914orange”:34ciz42k]heb dit vandaag gekregen:

                                OPGELET, als je naar Oostende rijdt.

                                Dit is de nieuwe flitspaal op het stuk E40 Brugge-Oostende op [size=150:34ciz42k]500m voor
                                het binnenrijden in Oostende !!![/size]

                                Je bent nog op de autostrade maar je mag hier slechts 50 km/u
                                meer rijden, een paar honderd meter ervoor is dit nog 120 !!!!!!!!!

                                Dit stukje kan je rijbewijs kosten, als je dus hier 90 km/u rijdt, ben
                                je sowieso je rijbewijs kwijt !!!

                                Groetjes

                                Ronny Sierens

                                Opletten dus :wink: :!: :idea: [/quote]

                                Is dit de A10 niet in plaats van de E40 want die loopt door tot in Veurne :roll:

                                  Géén onbekenden bij mij !!
                                  Heb dit ” langs de baan” al horen luiden.

                                  Niet goed voor de buisness denk ik :cry: :cry:

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 333)