Aangemaakte reacties
-
FG porsche te lokeren :wink:
in antwoord op: socket achterlichtLijkt me leuk en ook dichtbij.
Ik heb nog 10 jaar in Diksmuide gewoond , mooie routes.in antwoord op: poldertochtje 9 december ?Kostprijs van dit alles? :oops:
in antwoord op: @ Kustom Creations: Terrums 993 cabrio metamorfose[quote=”ferdy”:2b9tx69w]
Ik heb 21 mm achteraan en komt mooi gelijk met de kast.
Yvan[/quote]
Welke duimbreedte heb je liggen Yvan ? 7 of 8 ?
in antwoord op: Spacers op 964 met originele CUP I velgen ?Ook welkom vanuit deze kant. :D
in antwoord op: Ik presenteer me…Hmm t’word precies winter. :wink:
in antwoord op: probleem verwarming 911SCGisteren mijn Porsche afgehaald bij Willems , draait als een zonnetje.
Heeft veel meer koppel onderin !!! Maakt wel nog een beetje meer lawaai dan voordien.
Is normaal , want alles moet zich nog een beetje”zetten”.
Ik ben nog niet boven de 4000T/min geweest . Alles op zijn tijd.
Er was een klein lek waar het distributiehuis samen komt met het blok.
Is ondertussen verholpen met wat meer aan te spannen.
Anders is het blokje KURKDROOG.in antwoord op: Complete revisie van een 3.0[quote=”stefx911″:3siwy7lu]De Hamster heeft zoals steeds de beste smaak en neemt een 997 GT3 RS mee… een groene![/quote]
Voor wie het nog niet wist Filip van FG Porsche/Lokeren heeft een nieuwe aanwinst! nl. Een 997 GT3RS ………..Groen. Allen daarheen.
in antwoord op: Top Gear – Nieuw seizoen gestart!Complete uitlaatlijn werd gezandstraald , opgelast waar nodig en verzinkt
Wordt nog in originele fabriekskleur gespoten[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
Montage van de koelvin + behuizing .
Alternators zijn kooltjes vervangen en gereinigd[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
Kabelboom + koelhuis gemonteerd
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
Injectie na grondige reiniging + het vervangen van alle vacumleidingen!
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
Vanaf nu is het gewoon alles terug monteren zoals het voordien zat.
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
[size=150:tv87uvhy]KLAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/size]
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
O ja boite ook nog eens grondig aangepakt
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
[url=http://imageshack.us:tv87uvhy]
in antwoord op: Complete revisie van een 3.0[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
Blok voorzien van pistons en cilinders , geen sinecure vooral met de pistonringen en circlips van de drijstangas.
[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
Ondertussen nokkenashuis en cilinderkop + dichtingen samengevoegd en met het juiste moment aangedraaid , altijd eens de nokkenas monteren , ronddraaien om te kijken als hij nergens hapert door het aanspannen
[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=512&i=revisieporschemotor30tozw9.jpg:1j1uv6ph][url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=512&i=revisieporschemotor30toqk2.jpg:1j1uv6ph]
[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]Begint terug op een 911-motor te gelijken
Monteren van de l&r kettingkast + kettinggeleiders
[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=512&i=revisieporschemotor30toxu7.jpg:1j1uv6ph]Nu het moeilijkste van het reviseren van een 911-blok:
Het “Timen” van de nokkenassen!
Belangrijk is dat je voldoende spanning creeerd op de kettingen.
Links is geen probleem , door middel van een vise-grip kan m’n voldoende spanning zetten op de arm.Rechts moet men ietsjes vernufftigers doen[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=512&i=revisieporschemotor30tonf8.jpg:1j1uv6ph][url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
Bij het “timen” is het de bedoeling dat de beide nokkenassen gelijk staan
Bij een 911SC is de ideale opening bij een rotatie van 360° 1mm
Maar men mag een afwijking hebben maar tussen de 0,9-1,1mm blijven[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
“Long block” compleet , het meeste moeilijke en harde werk is voorbij .
[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
[url=http://imageshack.us:1j1uv6ph]
in antwoord op: Complete revisie van een 3.0Beginne doen we met de krukas .
Nieuwe bouten + moeren zijn hier noodzaak.
Alles uitgemeten en nog in spec
[url=http://imageshack.us:1rdm1xwi]Krukas klaar en mooi ingepakt voor later
[url=http://imageshack.us:1rdm1xwi]Alles voorbereiden voor het samenvoegen van het carterblok
[url=http://imageshack.us:1rdm1xwi][url=http://imageshack.us:1rdm1xwi]
Small block klaar , is behoorlijk stressy om binne de 45 min alles klaar te krijgen voor de loctite uithard!!
[url=http://imageshack.us:1rdm1xwi]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=512&i=revisieporschemotor30totv5.jpg:1rdm1xwi]
[url=http://imageshack.us:1rdm1xwi]Alles wat rond de motor hangt van metaal werd gezandstraald en verzinkt
in antwoord op: Complete revisie van een 3.0ok terug van wegegweest.
Ondertussen niet stilgezeten , motor is klaar en wordt voorzien om de komende dagen terug in te bouwen.
[url=http://imageshack.us:1ywtquwi]Eens gaan schoppen.
[url=http://imageshack.us:1ywtquwi]
Ondertussen ook mijn cilinderkoppen terug gekregen .
Opbouw kan beginnenin antwoord op: Complete revisie van een 3.0ADEMBENEMEND!!!!
Speelt zich allemaal af in mijn “achtertuin”.
in antwoord op: on board beelden rally omloop van vlaanderenWedden dat die ergens weer alle vijf rondrijden. :wink:
in antwoord op: 5 zeldzame Porsches Total LossFerdy schreef;
W’hebben ze amper na 15 jaar ( 1815-1830 ) buiten gegooid, laat ze alstublieft waar ze zijn.
Ik wil helemaal in geen HOL- LAND gaan wonen.[/quote]
Idem Dito !! :x
in antwoord op: Holland wil Vlaanderen terug na 177 jaar