Aangemaakte reacties
-
Ik kan dit alleen maar beamen. De teloorgang van een forum. Spijtig.
Stel deze vraag eens op het Nederlands Porsche forum, daar krijg je veel meer respons. Hier passeert nog amper iemand.
in antwoord op: Europese bumperWie zegt dat je naar de keuring moet voor de herinschrijving? Een vriend van mij heeft net hetzelfde gedaan als jij. Autoplaat binnen gestuurd en de maand er op, als hij 30 jaar was, gewoon terug ingeschreven op dezelfde naam via verzekeringsagent. Zijn keuring liep ook nog een half jaar. Dus niks keuring, gewoon terug inschrijven.
Trouwens, je mag een voertuig met je eigen nummerplaat, van een ander voertuig op jouw naam, aanbieden aan de keuring voor verkoop. Je moet dan wel de documenten van dat voertuig meebrengen. Het aangeboden voertuig kan dan wel alleen ingeschreven worden op de naam vermeld op de documenten van de plaat waarmee men het voertuig aanbied.
Stel, je koopt een motorfiets. In principe gaat verkoper naar de keuring maar je kan ook afspreken dat je zelf gaat. Dan mag je de moto zelf aanbieden op de keuring voor verkoop met eender welke nummerplaat die op jou naam staat. Of dat de nummerplaat is van een moto, auto, vrachtwagen, dit speelt allemaal geen rol. Zolang de documenten van die nummerplaat maar op jouw naam staan want de moto kan dan enkel ingeschreven worden op de naam vermeld op de papieren. Je mag uiteraard niet met die nummerplaat op de openbare weg naar de keuring rijden.
in antwoord op: periodieke oldtimer keuringHey Jacques, ik ga graag op uw aanbod in, van waar ben je?
Je mag me evt contacteren via 0476/364949in antwoord op: Uitlaat 964Mooi wagen. Spijtig van de replica BBS’ en. Doet een beetje afbraak aan de wagen. Ofwel ‘the real stuff” BBS Le Mans of de BBS E88, maar toch geen goedkope replica’s.
Replica BBS
BBS Le Mans
BBS E88
Ik zie geen link en op de site staat hij ook niet?
Je hebt gelijk.
in antwoord op: Ranting topic – niet voor gevoelige zieltjesVERKOCHT
in antwoord op: Porsche 911 Targa Saratoga top 1974 – 1993De Targa is verkocht.
Weer een periode om af te sluiten.
Een periode die ik liever niet wou afsluiten. Twee kinderen, twee Porsches. Eentje van 1990, de 964, het geboortejaar van mijn dochter en eentje van 1986, de Targa, het geboortejaar van mijn zoon. Elk van hen zou er een meekrijgen als erfenis als ik kwam te gaan. Echter, het lot besliste anders. De Targa hield plots op met bestaan in juni met het vreselijke verdict dat mijn zoon het niet zou halen. De vreselijke ziekte had hem in zijn greep en na slechts 4 dagen werd hij van ons weggerukt. Niet alleen van ons maar vooral van zijn vrouw en 3 kleine kinderen. Hoe meedogenloos kan het zijn. Een voorbeeldpapa, man, zoon, vriend,…. Plots moesten we het zonder hem stellen. Pijnlijk, ondraaglijk, onrealistisch.
De Targa vind, hopelijk, het nieuwe geluk bij zijn nieuwe eigenaar. Ik heb hem 13 jaar gekoesterd, vertroeteld, het beste van het best met hem voorgehad om hem een voortbestaan te geven in alle glorie. Het mocht niet zijn voor mij en mijn zoon.
Sorry, maar dit moest ik even kwijt, ik wou de Porsche niet verkopen in medelijden maar dit verhaal moest er uit en nu hij verkocht is, kan het er uit.
in antwoord op: Porsche 911 Targa G50 – 12/1986Ik heb een Duitse 2.0 benzine Macan op het oog met onderstaande uitstootnormen. Iemand enig idee hoe men in dit idiote land nu eigenlijk de uitstoot bepaald voor de BIV en wegenbelasting? Is het de hoogste, laagste, of gemiddelde norm? Graag correcte info en geen gissingen.
Sorry, 3 maal geprobeerd om foto recht te plaatsen maar draait telkens.
in antwoord op: Aankoop Macan[quote=”jacques911 post=291058 userid=3789″]Waarschijnlijk omdat je alleen op reis bent ,met een vrouw erbij is het een heel ander verhaal.
[/quote]Mijn vrouw heeft zo haar eigen manier van bagagevervoer op onze jaarlijkse vakantie met de Porsche.
in antwoord op: Op reis met een 993 cabrioAchterzetels plat met daarop sporttassen, kofferruimte vooraan ingevuld met op maat gemaakte valiezen en een rekje achteraan.
Je zal verschieten hoeveel bagage je kan meennemen.
in antwoord op: Op reis met een 993 cabrioHeadbangers, knap gitaarspel Igor.
Toevallig op Graspop geweest?in antwoord op: Restauratie 928Ik merk het ook, ze zijn opvallend vriendelijk, behulpzaam en hebben minder klootzakkengehalte. Ik vermoed dat de waarschuwing van Lydia Peeters, om over te stappen naar een keuring in de privésector, iemand aan de top aan het denken gezet heeft nu men het monopolie dreigt te verliezen. Ik zou graag de interne omzendbrieven van de laatste maanden wel eens willen inzien.
Maar het blijven vooral MTFcker’s.in antwoord op: Ervaringen keuringsstationsOmdat de Amerikanen een strengere milieunorm hadden in die tijd dan Europa. Een Europese 911 had 231 PK en een Amerikaan met kat had slechts 217 PK. Ook de impactbumpers hebben we aan de Amerikanen te danken wegens strengere veiligheidsnormen.
Je kan aan de beginletters van uw chassisnumer zien op het een Europees is of niet, deze begint namelijk altijd met WPOZZZ…….
Hier vind je veel info terug. elferclassic – Automobile Klassikerin antwoord op: Snelheidsindex banden