Aangemaakte reacties
-
SL33PY schrijft:
Dus de conclusie van de meneer van de belastingen (uit de Limburg, waar de maand oktober blijkbaar niet bestaat :D)…
Ik moet bijna 1000€ aan verkeersbelastingen betalen omdat de wagen 24,5 jaar oud was bij inschrijving in november.
Dat de wagen dan nu in april 25 is, maakt niets uit.
Vanaf de volgende betaling in november 2011 betaal ik dan enkel nog 32,5 euro
Dat is zo maar eventjes een goede 967,5 euro verschil.
Ik ga hem nu niet uitschrijven en terug inschrijven enzo, zoals ik al zei, ik heb genoeg betaald voor mijn gepersonaliseerde nummerplaat. Ik wil die houden.
als er iemand hem ooit wil kopen dan vorder ik deze 1000€ gewoon terug incl interest :p
Beste SL33PY,
Misschien goed nieuws.
Ik was maandag bij de DIV van Alken om mijn nieuwe BMW in te schrijven. Ik heb reeds 30 jaar dezelfde nummerplaat en vroeg of er geen mogelijkheid was om deze te kunnen behouden. De vriendelijke dame zei me dat dit enkel telt voor gepersonaliseerde nummerplaten wat de mijne dus niet was. Ik heb dan een nieuwe Europese nummerplaat gekregen, weg dus 30 jaar nostalgie.
Maar om het over uw gepersonaliseerde nummerplaat te hebben, volgens haar uitleg kan je je auto laten schrappen en toch je gepersonaliseerde nummerplaat behouden omdat je daarvoor betaald hebt. Bij herinschrijving mag je dus je gepersonaliseerde plaat die op jouw naam staat terug gebruiken.
Dus misschien toch een optie om je auto te schrappen en s’anderendaags terug in te schrijven, hij is nu toch 25 jaar oud.
Dit is wat men mij vertelde, misschien voor de zekerheid zelf maar even gaan informeren.
Als dit lukt brengt het je toch enkele honderden euro’s op.Succes
in antwoord op: Surprise van de belastingendeepee schrijft:
vawilliam2003 schrijft:
[quote]… Mijn P is gekeurd op 10 Januari 2010 met garageplaten .
Ik heb mijn P ingeschreven op 28 Februari (2011?), de 25e verjaardag van de auto.
Toch kreeg ik een aangetekende brief met rekening van ±1100 euro voor rijtaks voor 1 jaar…niet wachten om bezwaar aan te tekenen want er zitten overijverige ambtenaren op deze Vlaamse belastingdienst.
keer op keer proberen ze onwetenden te nekken. ze kohieren een aanslag door een heel vrije interpretatie van de tekst:
Een voertuig dat in België ingevoerd is moet onmiddellijk worden ingeschreven bij de D.I.V en voor dit voertuig is de verkeersbelasting verschuldigd met ingang van de eerste dag van de maand van invoer (artikel 22 § 1 van het wetboek van de met de inkomstenbelastingen gelijkgestelde belastingen (W.I.G.B.) Overeenkomstig de voormelde wetsbepalingen is u er wettelijk toe gehouden het voertuig te laten inschrijven en is de verkeersbelasting verschuldigd.
maar ze hebben volgens de letter van deze wet geen poot om op te staan. voor meer info lees deze topic door.[/quote]Bovengenoemde topic gaat dus over mijn probleem met onze vrienden, de belastingshaaien.
Ik heb toevallig gisteren mijn aanslagbiljet in de bus gehad en wat blijkt, ik moet slechts 61,50 euro BIV betalen en niets, 0,0 euro, wegentaks voor de korte periode dat ik hem ingeschreven heb. Ze hebben dus mijn bezwaarschrift geaccepteerd.
Hier dus een interessante tip die ik weet van mijn verzekeringsagent.
Indien je je wagen inschrijft op bv. 1 mei en je laat je nummerplaat schrappen op 31 mei dien je GEEN wegenbelasting te betalen, m.a.w. in-en uitschrijven in dezelfde kalendermaand = GEEN wegentaks. Handig voor colectiewagens of dure wegenbelastingwagens indien het een mooi maandje beloofd te worden en BIV dien je, als de wagen in eigen bezit blijft, slechts één maal te betalen, hoe dikwijls je de ook auto in- en uitschrijft.Ik heb dit gedaan om mijn Porsche van 12/1986 toch nog in te schrijven voor 2011. Ingeschreven op 01/12 en uigeschreven op 15/12.
Resultaat was dat ik in eerste instantie wegentaks voor 2 maanden + BIV diende te betalen maar na mijn bezwaarschrift dus enkel de BIV. De belastinghaaien weten dit goed genoeg maar toch proberen ze dit telkenmale, en spijtig genoeg trappen nog teveel mensen in de val.Spijtig voor SL33PY, maar ik denk niet dat je hieronderuit komt, je had beter een gewone plaat aangevraagd, deze terug binnen gestuurd en na 3 april je gepersonaliseerde plaat aangevraagd.
Wat betreft vawilliam2003, volgens mij hebben ze hier geen poot om op te staan, de wagen is aangeboden met garageplaten waarop wegenbelasting is betaald, hier heb je bewijs van op je keuringskaart, de wet verbied trouwens met een auto te rijden waarop geen wegenbelasting is betaald en je kan pas belasting betalen wanner je je inschrijving doet en dit kan pas vanaf dat hij goedgekeurd is. Enig probleem dat ze misschien gaan aankaarten is dat zij met een volle maand berekenen, in uw geval dus de maand februari en in die maand was uw Porsche nog geen 25 jaar oud. Misschien best één dag gewacht tot 1maart. Zeker en vast bezwaar intekenen maar ik zou ook zeker spelen en mijn plaat binnensturen en direct een nieuwe aanvragen. Dit kost u enkel 20 euro. Je zult dan wel eerst de volle pot moeten betalen maar deze krijg je (na lang wachten, of wat had je gedacht) terug, min de maanden februari en maart.
in antwoord op: Surprise van de belastingen911-lover schrijft:
De huidige officiele richtprijzen in Duitsland voor een 3.2 Targa van 1983-1989 zijn
Staat 1 : 54.500€
Staat 2 : 34.000€
Staat 3 : 23.800€
Staat 4 : 10.200€
Staat 5 : 7.500€Jawadde, ben ik content dat ik mijne vorig jaar nog gekocht heb, prijzen lijken wel verdubbeld. :?
Als ik een goed bod krijg verkoop ik de mijne misschien wel :wink:
in antwoord op: 911 TARGA WTL’88 en waardetabellen van klassiekersIk geraak meer en meer overtuigd om GEEN spoilerlip te laten demonteren. Ik ga effe een polletje starten via forum 911.
in antwoord op: GEZOCHT 911 3.2 BOUWJAAR 8/1986 tot 1989Bedankt voor de complimenten.
Wat het “loshangend deeltje” rechts onderaan is weet ik niet , maar ik vermoed idd. het trekoog.
Ik kan niet gaan kijken daar de wagen op dit moment volledig onderhanden genomen wordt. Dit wil zeggen, volledig gedemonteerd, bijgewerkt en terug herspoten als gevolg van steenslag en hier en daar een roestplekje. De wagen had nog steeds zijn eerste lak, dus was het moment gekomen om te herspuiten. De auto wordt terug in de originele kleur gezet, hij wordt trouwens niet aan de binnenzijde gespoten daar ik geen enkele sticker wil verwijderen.
Technisch picobello, geen lekken en rijd als nieuw. Ik heb de auto dan ook gekocht van tweede eigenaar en deze man heeft de auto zelf meer dan 20 jaar gehad en destijds als tweedehands in een officieel Porschcentrum gekocht.Over de spoiler vooraan heb ik getwijfeld maar ik kies toch om zonder te rijden, temeer omdat hij zo uitgeleverd is geweest. Ik wil hem zo origineel mogelijk houden.
Maakt een voorspoiler zo’n groot verschil?
in antwoord op: GEZOCHT 911 3.2 BOUWJAAR 8/1986 tot 1989Ik hoop dat het lukt met de foto’s
Attachments:in antwoord op: GEZOCHT 911 3.2 BOUWJAAR 8/1986 tot 1989Ik heb vorig jaar mijn eerste Porsche 911 3.2 Targa gekocht van tweede eigenaar. Bj 1986 met G50 boite en ik moet zeggen, deze schakelt zo soepel en zacht, net alsof ik met mijn dagdagelijkse wagen rijd. Ik ben blij dat ik voor de G50 gekozen heb.
Ik kijk nog wekelijks op de Europese verkoopsites en ik heb de indruk dat de prijzen voor een deftige 911 3.2 met minstens 20% gestegen zijn.Attachments:in antwoord op: GEZOCHT 911 3.2 BOUWJAAR 8/1986 tot 1989maar ik zou ook nooit gereageerd hebben op “diesel” op eerste document, en gewoon zo gaan rijden zijn.[/quote]
Ik was dit ook eerst niet van plan maar ze gaan in de toekomst de diesels zwaarder belasten en daarom toch maar voor een 911 benzine gekozen
in antwoord op: Verkeersbelasting op ingevoerd voertuig ???Voor mij is het ook allemaal logisch maar niet volgens de dienst verkeersbelastingen. Mijn auto had idd geen geldig gelijkvormigheidsattest en kon dus ook niet ingeschreven worden maar zij denken daar ogenschijnlijk anders over, zij bezien de auto als een melkkoe.
Probleem is dat deze belasting vanaf 1 januari 2011 een bevoegdheid van de Vlaamse regering is. Deze diensten zitten in Aalst. Ik heb enkel een naam, adres en een algemene kiosk-telefoonnummer 1700 waar je van het kastje naar de muur gestuurd word en waar men dus de dame in kwestie niet te spreken krijgt. Ook geen emailadres. Ik kan enkel schriftelijk reageren en dan nog voor 26/02/2011, wat ook al niet wettelijk is daar de wettelijke termijn op een bezwaarschrift 3 maanden is.
Ik zal zeker bezwaar indienen want ik ben echt niet van plan om te betalen.in antwoord op: Verkeersbelasting op ingevoerd voertuig ???Ik heb bij de douane gemeld, dit staat trouwens op papier, dat ik pas met de auto zou rijden in 2011.
in antwoord op: Verkeersbelasting op ingevoerd voertuig ???Nog eens een poging.
Attachments:in antwoord op: Snelheidsmeter doet het soms niet.Sorry, jullie hebben gelijk. :( Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Luc en heb de wagen van mijn dromen gekocht voor mijn 50 ste verjaardag, alhoewel dit nog een jaartje of zo duurt, maar aan deze beauty kon ik niet weerstaan.
Betreft een 911 Targa van het gezegende jaar 1987 maar ingeschreven in de maand december 1986, dit zal wel iets met fiscaliteit te maken gehad hebben.
Kompleet origineel en van tweede eigenaar (+65 jaar) die de wagen de laatste 20 jaar in zijn bezit heeft gehad.
Alhoewel hij er vrij goed uitziet wil ik hem deze winter toch laten herspuiten daar de brave man het niet zo nauw nam ter bescherming van de lak. Qua roest valt het allemaal heel erg mee, enkel aan de beruchte instaplijsten zitten er blaasjes. Technisch loopt hij als een klokje en steeds perfect op onderhoud geweest.
Ik hoop dat het plaatsen van een foto hier lukt.
:(in antwoord op: Snelheidsmeter doet het soms niet.