Aangemaakte reacties
-
Hey Zuff, bedankt maar ondertussen vastgesteld dat er tussen het stuur en de hub nog een afstandshouder zat van 3 centimeter. Ik heb deze er van tussen gehaald en nu is het stuur perfect.Ā
in antwoord op: stuurhub Sparco op 964Ik kan u Ć©Ć©n tip geven, snel zijn is de boodschap. Het gaat hard in het luchtgekoeld wereldje, wat men ook beweerd.
Ikzelf heb maanden gezocht naar een mooie 964 of een 993 en steeds was ik te laat als het om een goed exemplaar ging. Enkele weken terug was ik in Porsche centrum Antwerpen, daar stond een prachtige 993 C2 handgeschakeld, Belgisch geleverd met amper 85000 km er op, prijs 64.000 euro. Weet niet of het reeds een varioram was, bj 1995. Stond op dat moment nog op geen enkele verkoopssite, enkel op hun site. Ik heb toen uiteindelijk met veel spijt gepast omdat ik geen 6000 euro extra wou betalen aan BIV en rijtaksen maar enkele dagen later was hij weg.
Ā
Nu ben ik blij dat ik het niet gedaan heb want ik heb nu een prachtige 964 C4 coupe gekocht en deze kost me amper 38 euro per jaar rijtaks.
in antwoord op: Gezocht 993 coupĆ© met VarioramBedankt gasten.Ā
Waarschijnlijk pas volgend weekend ophalen daar de man eerst nog een weekje in verlof ging.
Wat betreft betalen met overschrijving is er in Europa toch nog steeds een probleem. Ik heb cash een voorschot gegeven en afgesproken dat ik de rest zou overschrijven bij afhalen.
Dat is dus buiten de medewerking van onze banken gerekend.Ā
Een instantbetaling naar Frankrijk is niet gegarandeerd dat dit doorloopt. Maw, ik kan ginder na de auto nog eens gezien te hebben wel proberen om een instantbetaling uit te voeren maar de bank kan niet 100% garanderen dat dit ook gaat lukken. Voorbereiden kan wel; limiet verhogen, bank zet het geld klaar, kaske van de bank mee, betaalkaart op zak, smartphone bij de hand, ter plaatse de bank opbellen en een “GO” geven, dat kan allemaal, maar geen garantie dat het geld dan ook na enkele minuten op de verkoper zijn rekening staat. Het kan dan evengoed s’ anderendaags verschijnen.
Het zal dus op de oude vertrouwde manier moeten gebeuren, vooraf overschrijven dus, en hopen dat alles te vertrouwen is.in antwoord op: 964 of 993 gezochtIk moet nog wel eens terug op hem af te halen.
GeĆÆnformeerd bij de bank of er een mogelijkheid is om ter plaatse instant te betalen, dus als ik ter plaatse ben, dat ik dan opdracht geef om het geld “a la minute” op de verkoper zijn rekening te schrijven zodat de brave man ook ziet dat het geld op zijn rekening staat.. Ik heb niet zoveel zin om een paar dagen van tevoren het volledige bedrag over te schrijven. De bank moet nog nakijken of de Franse bank op hun lijstje staat waarmee dit mogelijk zou moeten zijn.
Ik vind dit in deze digitale Europese tijden ongelooflijk, dat dit misschien niet kan? Er moeten toch dagelijks miljoenen euro’s Europees overgeschreven worden?
Ā
Ā
Ā
Ā
in antwoord op: 964 of 993 gezochtIk heb eens gezien op de website van ledperf maar voor de oudjes zijn er blijkbaar geen?
in antwoord op: H7 (Halogeen) vervangen door HID (LED)Dit staat in de tekst.
Visuele tweedehandskeuring
Concreet betekent dit dat de keuring van de uitstoot, de ophanging, de remmen en de lichtenĀ enkel op visuele wijzeĀ gekeurd wordenĀ zonderĀ meetapparatuur.ĀDat betekend toch dat de autoĀ binnengereden gaat worden en dat zij de auto behandelen, dus ga ik er van uit dat ze hiermee ook de papieren in orde maken.
Āin antwoord op: 964 of 993 gezochtHey Rollie, bedankt voor de info.
Gisteren dus dagje Frankrijk heen en terug, neen niet gaan demonstreren in Parijs, maar bezichtiging van een 964 Carrera 4 Coupe, handgeschakeld en met een perfect gedocumenteerde historie vanaf nieuw.
Na bezichtiging en testrit een mooie deal gemaakt.
De verkoper gaat er nog mee naar de technische controle want hij vond dat zijn plicht, de auto moest in orde zijn.Wat krijg ik mee:
– Carte grise
– Aankoopbewijs
–Ā CERTIFICAT DE CESSION DāUN VĆHICULE DāOCCASION (overdrachtdocument, is een in Frankrijk verplicht document)
– 2 sleutels, ingevuld onderhoudsboekje, volledig gevulde boorddocumentenmap en een kaft met alle facturen + allerlei manuels.
– De Franse nummerplaten blijven op de wagen, dit is blijkbaar ook verplicht in Frankrijk. Ik kan de auto hier dus aanbieden op de keuring met de Franse nummerplaten, wat ook weer meegenomen is want dit mag dus.Er is geen COC document wat ook nog niet bestond, maar kan ik eventueel bij Porsche aanvragen, maar is blijkbaar niet nodig om de wagen hier in te schrijven.
Wat men ook doet in Frankrijk is de Carte grise barreren en er op vermelden bvb; “vendu, le 14/02/2022”
[color=#27ae60][i]Rollie schrijft:
Voor een verkoop heeft een keuring in Frankrijk geen zin, immers zodra je de wagen in Belgiƫ invoert dien je hem aan te bieden voor een invoerkeuring[/i][/color]Wat ik terugvind op de site van de Belgische autokeuring is onderstaande.
Visuele tweedehandskeuring
[color=#3498db]betrokken voertuigen[/color][color=#3498db]Ā die minder dan 2 maanden geleden periodiek gekeurd werden, worden onderworpen aan eenĀ visuele tweedehandskeuring.Ā Concreet betekent dit dat de keuring van de uitstoot, de ophanging, de remmen en de lichtenĀ enkel op visuele wijzeĀ gekeurd wordenĀ zonderĀ meetapparatuur. Deze vereenvoudigde vorm van tweedehandskeuring blijft voor het overige eenĀ [/color][color=#3498db]volledige keuring[/color][color=#3498db].Ā [/color][color=#3498db”>De voertuigen die kunnen genieten van deze vereenvoudigde keuring moeten aan deĀ twee volgende voorwaardenĀ voldoen:
[list]
[*]De laatste volledige keuring moetĀ minder dan 2 maanden geledenĀ plaatsgehad hebben in BelgiĆ« of in een andere lidstaat van de Europese Unie;
[*][color=#3498db]groen keuringsbewijs[/color][color=#3498db”>Ā met normale geldigheid, uitgereikt in BelgiĆ« of eenĀ keuringscertificaatĀ met een normale geldigheid uit een andere lidstaat van de Europese Unie conform de geldende Europese Richtlijnen betreffende de technische controle van motorvoertuigen en aanhangwagens.
[/list]De auto wordt nu woensdag in Frankrijk technisch gekeurd, dit wil dus zeggen dat de auto hier enkel een visuele keuring moet ondergaan, of zie ik dat verkeerd?
Ā
in antwoord op: 964 of 993 gezocht[url=https://www.2dehands.be/v/auto-s/porsche/m1808396909-porsche-911sc]ā” Porsche 911sc ā Porsche ā 2dehands
Ā [/url]
Goedkoper wordt moeilijk.
in antwoord op: Zoektocht gestart 911scWelke documenten heb ik nodig als ik een auto in Frankrijk koop? Ik weet namelijk een mooie staan maar de man zegt dat hij eerst nog naar de keuring moet met de wagen. Is dit nodig als de wagen naar Belgiƫ vertrekt?
in antwoord op: 964 of 993 gezochtEigenlijk is het de bedoeling om de Targa (geen cab) te houden en een 964/993 bij te kopen. Op de bank brengt het ook niks op.
Ik ben naar een zeer mooie en betrouwbare 993 gaan kijken maar deze zou ik dan nog 3 jaar moeten laten staan. Dat is zoals een mooie vrouw hebben maar er niet mogen aankomen. En de BIV van 3.200 euro en de jaarlijkse wegentaks van 2.700 euro ben ik echt niet van plan om te betalen. Vraag is ook wat men in Brussel binnen dit en 3 jaar beslist over onze oldies. Ze moeten geld hebben en ze zullen het komen halen, wees maar zeker, eender op welke manier.
Dus eigenlijk valt de 993 af en zoek ik een 964, maar ik heb tijd want op dit moment is er ook geen plaats om hem te stallen maar daar wordt aan gewerkt.
in antwoord op: 964 of 993 gezochtHey Dirk merci, maar ik had hem al zien staan. Nu is deze handelaar niet echt vertrouwelijk heb ik zelf meegemaakt.
Zij verkopen ook een 964 JubiĀ en ik had de tip vooraf gekregen dat zij deze gingen verkopen. Toen hij dus nog niet op hun site stond heb ik ze gebeld en was de prijs 125.000 euro. Even terloops, ik was toen op zoek naar een Jubi voor een vriend die zelf de tijd niet heeft om eentje te zoeken. Men moest op dat moment de auto nog wat bijwerken en de motor er uit halen om een olielek te dichten. Het zou dus nog enkele dagen duren voor hij op de site kwam. Op zich een eerlijke uitleg. Omdat we op dat moment nog een Jubi op het oog hadden die perfect Porsche gedocumenteerd was is deze gekocht omdat ik vond dat hij deze niet mocht laten staan. Toen dan de W&O Jubi op de site kwam was het plots 119.964 euro ipv 125.000 euro een paar dagen tevoren. Ja, dan kom je bij mij niet meer geloofwaardig over.in antwoord op: 964 of 993 gezocht[quote=”wing post=287941 userid=11354″]meen je dit nu “echt” ??????
Ja hoor, Geel is waar men keurders opleid tot imbecielen die, gedrild in het ambeteren van mensen, geld in het laadje moeten brengen door de meest onlogische afkeuringen. HetĀ keuren in BelgiĆ« heeft nog weinig met veiligheid te maken. Je mag de remmen, ophanging, leidingen, verlichting, motor, stuurinrichting, enz…. van je oldtimer niet verbeteren in BelgiĆ«, neen, want dan ben je een groot gevaar op de weg. Een Singer bvb kan dus nooit in BelgiĆ« op de weg, hoe goed en veilig hij ook is. Stenen kloten krijg ik ervan.in antwoord op: StickertjeHeb er ooit een rode kaart voor gekregen in Geel.
Nadien terug gereden en met een dikke stift op eenĀ vel papier van A4 formaat de toegelaten snelheid geschreven en met plakband tegen het dashboard gehangen. En toen was het goed.
in antwoord op: StickertjeVorig jaar in Geel dezelfde opmerking over mijn Nardi stuur. Wat zij bedoelen is dit; de naaf moet plooizones hebben, zie afbeeldingen.
Ā
Ā
.in antwoord op: Stuurinrichting afgekeurdDie ellendige start/stop knop.Ā
Ik heb deze knop in mijn daily BMW laten uitschakelen, wordt gewoon via een in te brengen code omgevormd, kostprijs 10 euro. Nu kan ik het knopje handmatig bedienen, of start/stop of niet.,Ā
in antwoord op: GPS uitzetten / start-stopsysteem / beam achteraan uitzetten