
Aangemaakte reacties
-
Ik heb al 2 jaren zulke LED’s :twisted:
Dezelfde vooraan en héél tevreden ;)
Ik heb ook een DRL module, ze gaan dus automatisch aanMaar achteraan heb ik voor andere gekozen, iets minder crystal/mirror voor de led’s.
Er zijn in feit 3 modellen op de markt voor de achterlichtenDe mijne
In antwoord op: Led lampen !Wat je denk te winnen in garage kosten ga je in het viervoud verliezen bij de verkoop…
Geen stempel van een officieel Porsche Center is voor vele kopers gewoon een direct nee of zullen ze een aantal duizenden euro’s aftrekken van jouw prijs.
Ik heb ook een 997 gekocht dat 1 maal bij een andere garage dan de Porsche Center was geweest, en ik heb 3000€ daarvoor afgetrokken, de verkopers had al genoeg kritiek en opmerkingen hierover gehad dat hij akkoord ging.
Kleine winst en groot verlies dus al resultaat.
In antwoord op: Betrouwbare garage regio Blankenberge/Brugge??[quote=”RS” post=151711]Kustlaan juist ja…maandag = rustdag dus nog niet wakker :happydance: , die op de Natiënlaan was een niet off Porscheshop waar je wel zeer veel oa Porsche artikelen kon vinden.[/quote]
Ik woon daar en ik moet toegeven dat ik geen weten heb van zo een ‘off Porscheshop’ :shock:
Waar was het gelegen?? :wtf:Anders kan men van alles op de net kopen, hier bvb :
http://www.design911.com/Porsche/997-MKI–911–2005–08/997-Carrera-4-2005–/Clothing—Gifts—Keyrings/pt64_-cma81-cmo117-ct341/
http://www.porscheshop.co.uk/acatalog/porsche_clothing_baseball_caps_selection.htmlIn antwoord op: Geen Porsche-webshop in België…?[quote=”RS” post=151707][quote=”911cabriog50″ post=151672]gesloten? ben vorige week zaterdag in de *porsche design winkel gaan kopen :coolness:
die winkel is overgenomen, maar de verkoper is nog steeds dezelfde[/quote]Heb het niet op die in de Zoutelaan, die is er idd nog klopt, maar over deze langs de Natiënlaan.[/quote]
Niet in de Zoutelaan maar wel de Kustlaan :roll:
Dat is een PORSCHE DESIGN winkel, dus een merk die vroeger niets met de wagenbouwer te maken had (behalve dat het familie was van Porsche) en nu wel in handen is van de wagenbouwer Porsche.
Ze maken NIET de “Driver’s Selection” en verkopen het dus ook niet (dat is in feit goedkopere merchandising spul dan Porsche Design)
Daarvoor moet je bij Porsche zelf zijn dus bvb bij de PC (Porsche Center) op de Natieenlaan, ze hebben daar wat van de merchandising van Porsche maar meestal hebben ze niet wat je zoekt :what:Er is nooit een andere plaats op de Natieenlaan geweest, maar de PC is wel maar 2jaar in zijn nieuw gebouw.
Dus best bij de invoerder gaan.
In antwoord op: Geen Porsche-webshop in België…?Een vriend van mij had het laten doen op zijn zwarte 4s (turbo 2 velgen), het heeft er 2 jaar opgestaan zonder meer schaden dan steenslag en stoepranden.
Wel vond ik het wel spuwlelijk :wtf: …
Ik heb niets tegen zwarte velgen maar er moet of te wel een contrast met de kleur van de wagen ontstaan of te wel een metaal”ring” op de buitenrand in zilver overblijven op de velgen
Daarbij bij hem waren de velgen mat wat nog lelijker was op zijn blinkend zwart auto… :evil:
nb: om de velgen te beschermen kan je beter een goeie product gebruiken want zo een folieverf is ook niet echt ideaal, er kan namelijk wel vochtigheid tussen de verf en de velg ontstaan (of zout/zuur insijpelen langs de randen) en dus oxideren zonder dat je het ziet… en jouw velgen naar de kloot helpen :wtf:
In antwoord op: Velgen zwart maken met plastidip of FoliatecEen kit met oa een andere plenum, throttle Body en lucht inlaat… en dan remapping van de ECU.
Je zou ongeveer 30à40 pk moeten kunnen winnen.
Kost ongeveer 2000€In antwoord op: Beste prijs/performantie upgrade ?[quote=”Datake” post=126337]gisteren en vandaag redelijk wat km’s gebold, ergens rond de 200km, had de teller ff gereset, niet dat het mij echt kan schelen, maar wou het gewoon eens weten. Daarnet geëindigd op gemiddeld 10 liter, autostrade was ergens tussen de 8,7 – 9 liter.
Wat een weertje al 2 dagen :D Had een trouwfeest gisteren namiddag, gans de dag eten en feestje, vanacht daar op hotel met de P voor de deur :mrgreen:
Life is good :hail:[/quote]
De rechtse pedaal is gas en de middelste is remmen, ik denk dat je dit niet goed door had :happy:
Met mijn 997 4 Cab is het gemiddeld 13 liter en op het autosnelweg het minst is 10 liter.
Als ik echt wat gas begin te geven op kleine banen kom ik op 17 liter…En nog eens 1 liter bij als ik de sprintbooster aan zet.
Echt gemeten natuurlijk niet met het boordcomputer die redelijk verkeerd is (1 liter te optimist bij mij)
In antwoord op: Benzine verbruik 997 4S[quote=”mvn17997″ post=126002]Eerlijk gezegd vind ik bekende Belgen en Porsches het meest oninteressante onderwerp sinds jaren …[/quote]
+10000 :puke:
Ik zie echt niet wat er interessant is in zo in onderwerp en weten met wat andere rijden… puur voyeurisme :wtf:
In antwoord op: Bekende Belgen en Porsches…[quote=”Chineeske” post=124454]Ik dacht eens gelezen te hebben dat je voor een Porsche steeds voor een “N” label moet gaan , maar dat je vooral naar de classificatie van de snelheden die de band aankan moet kijken! :engeltje:[/quote]
De N staat gewoon als aanduiding dat deze type banden getest en ‘goedgekeurd’ zijn door Porsche.
Het is absoluut geen must maar met de N weet je dat Porsche ze goed gevonden heb voor de wagen… en natuurlijk komt geld en vrienden-politiek niet aan te pas hé :coolness: :engeltje: :drink: :mrgreen: :happy: :happy: :happy: :happy:Michelin en Pirelli vochten om als eerste de N krijgen voor de lancering van 991.
Maar een mocht het krijgen, wat niet wil zeggen dat het andere slexht was maar er moch er maar een zijn :sarcastischEr zijn veel goeie banden die perfect op een Porsche passen maar die de N niet hebben. :applaus:
In antwoord op: Banden met N kenmerk[quote=”mvn17997″ post=124243][quote=”PatrickB” post=124202]Ik heb eentje geplaatst op de Boxster TipTronic van The Misses, en de het verschil is enorm![/quote]
Gewoon via internet besteld?Installeren begreep ik is niet al te moeilijk?[/quote]
Niet moeilijk is al overdreven.
Het is belachelijk simpel.
Je neemt nog meer tijd om te kiezen waar je de bediening gaat plaatsen dan tijd om het systeem te installeren :coolness:Ook op hert internet gekocht.
In antwoord op: sprint booster iemand?Ik heb het geinstalleerd op mijn 997 tiptro.. het verschil is gigantisch!
Je heb 3 standen :
– gewoon (geen aanpassingen)
– groen (iets meer gas)
– rood (véél meer gas)Rood is in feit bijna niet te gebruiken, véél te gevoelig en dus ‘agressief’, of eventueel in manueel mode in hyper-sportief rijden. :wtf:
Groen maakt de tiptro stuk meer gevoeliger en dus schakelt de auto iets later en terugschakel veel rapper.
Vooral goed te gebruiken op de baan want in stad is het soms ook wat ‘agressief’.
In manueel mode is het gewoon zaliiiiig, de auto lijkt véél meer pk’s te hebben, je krijg een duw in je gat iedere keer dat je wat gas geeft. :respect2:Het is zeker aan te raden voor alle tiptro gebruikers, voor de andere is het natuurlijk ook best nuttig.
Ik zet het aan iedere keer dat ik iets meer ‘aktief’ wil rijden ;)nb: je verbruik stijgt wel :shock:
In antwoord op: sprint booster iemand?[quote=”Harley49″ post=124125]Met mijn 997 van 2006 tank ik altijd 98 octaan zoals opgegeven door de Porsche dealer.
Ik kom steeds meer tankstations tegen die geen 98 meer hebben enkel nog 95.
Ik denk dat dat steeds vaker gaat voorkomen.
Hoe lossen we dit op?
Hebben anderen ook dit probleem?[/quote]Nooit een pomp zonder 98 tegengekomen :wtf:
Wel zonder 95…Voor een 997 moet men inderdaad 98 gebruiken en niets anders.
In antwoord op: Octaan 95 of 98[quote=”RODONDO” post=123402][quote=”blue8300″ post=123397][quote=”RODONDO” post=123271][quote=”blue8300″ post=123245]Een koper zal altijd eerst vragen als er een kompleet onderhoudsboek met stempel van een OPC aanwezig is met de wagen, vele zullen gewoon zelf niet verder kijken als de auto dat niet heeft.
Dus direkt en zonder twijfel naar een OPC voor de onderhoud, meestal is dat niet duurder, ze hebben de juiste toestellen en zou het duurder zijn krijg je het verschil in het meervoud terug bij de verkoop.
8)[/quote]
Ik ga bewust niet naar een OPC, maar naar de specialist waar de OPC regelmatig mee telefoneert om een probleem op te lossen. Soms gaat hij ook aldaar ter plaatse…… :up:[/quote]
Ja maar je heb geen stempel van een OPC in jouw onderhouds boek… de wagen is dan direkt een aantal 1.000€ minder waard en zal vééél moeilijker verkocht raken.[/quote]
Ik heb dan toch mooi op 5 jaar X000 euro uitgespaard door de goedkopere facturen. Met een ernstige kandidaat gaat de proefrit richting mijn garage. Hij zal wel snel overtuigd zijn en mijn P. alsnog kopen na een gezellige babbel. ;)[/quote]
Ik weet wat voor zware kosten dat jij in die 5 jaar heb gehad want op de 3 nodige onderhoudsbeurten ga je maar een paar honderd € gewonnen hebben, en die zal je in meervoud verliezen bij de verkoop…
In antwoord op: waar onderhoud doen[quote=”RODONDO” post=123271][quote=”blue8300″ post=123245]Een koper zal altijd eerst vragen als er een kompleet onderhoudsboek met stempel van een OPC aanwezig is met de wagen, vele zullen gewoon zelf niet verder kijken als de auto dat niet heeft.
Dus direkt en zonder twijfel naar een OPC voor de onderhoud, meestal is dat niet duurder, ze hebben de juiste toestellen en zou het duurder zijn krijg je het verschil in het meervoud terug bij de verkoop.
8)[/quote]
Ik ga bewust niet naar een OPC, maar naar de specialist waar de OPC regelmatig mee telefoneert om een probleem op te lossen. Soms gaat hij ook aldaar ter plaatse…… :up:[/quote]
Ja maar je heb geen stempel van een OPC in jouw onderhouds boek… de wagen is dan direkt een aantal 1.000€ minder waard en zal vééél moeilijker verkocht raken.
In antwoord op: waar onderhoud doenIk heb een 2Din Sony met Tomtom navigatie.
Kost 900€ en geen chinese brol zoals wat hier voorgesteld is… :shock:Best tevreden van, vooral van het tomtom software.
Maar om eerlijk te zijn is de samenwerking tussen de Sony software en die van tomtom is niet 100% ideaal.
Ook de scherm is wat traag.
Maar dit is wel 1000x beter dan het brol van PCM2.1 van Porsche en zelf beter dan hun nieuwe modellen.De look in de auto is perfect, zit er OEM uit.
Dus op de hele lijn vind ik mijn keuze perfect. :respect2:Een nieuwere oplossing is nu mogelijk met het koppelen van je smartphone met de autoradio, waarbij je de scherm van jouw smartphone op de scherm van de autoradio komt, dus ook het navigatie software ;)
In antwoord op: Aftermarket GPS – 997, 987x