Aangemaakte reacties
-
Hier stel ik me toch vragen bij….
https://www.2dehands.be/autos/porsche/911/porsche-911-3-2-targa-1987-382475935.html
Is een Amerikaan,
1987 met G50, bouwjaar 1984-09?????
revisie gehad op 162.000mijl en nu 209.604km???? Ik dacht dat 1 mijl gelijk is aan 1,609km???? Doe the math???
Klok nog altijd in mijlen…. zal dus wel mijlen zijn, dwz 337k km…..
vermogen 230pk???? 214pk misschien….Iemand info? Kennis heeft mij deze doorgestuurd om mijn gedacht te geven…. overweegt aankoop van een 11je….
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 6durf te wedden dat hier bij sommige van die beeldjes er ook plastiek of dergelijke in zit…. is dat dan ook niet veilig meer? ;)
in antwoord op: Knappe vrouwen en Porsches deel 3[quote=”deepee” post=268505]discussies in een (virtueel) café kunnen evengoed op een sportieve beleefde manier gevoerd worden. daarin kan een beschaafd persoon zich onderscheiden van viervoeters uit het dierenrijk.
maar je hebt inderdaad types die hun ongelijk niet kunnen toegeven en dan uit onmacht hard beginnen praten, onbeleefd worden of geweld gebruiken.[/quote]het dierenRIJK en het mensDOM…. :think:
In een verkoopstopic heb ik 3 manieren van reageren:
1. Knappe wagen, en ik wens de persoon succes met de verkoop
2. ik reageer niet (vaak omdat het niet my-cup-of-thee, ik er niks van af weet en zeker geen kenner ben om commentaar te geven en ik mij er dus totaal niks van aan moet trekken)
3. ik heb wel interesse en dan laat ik dat weten en contacteer de verkoper via pmAl de rest doet niet ter zake! Is het te koop aangeboden object te duur? niet mijn probleem…. ik moet het niet kopen of verkopen…. het zal mij geen euro meer of minder in mijn zak laten steken of uithalen….
Maar ja, er zijn altijd mensen die de rekening van een ander willen maken…. jammerJust my 2cents :drink:
in antwoord op: off-topic gezever in één protpotSproeiertje gerepareerd…. :happydance:
Demonteren pompje, 12V erop en geen beweging in te krijgen, dus toch kapot…. dan maar nieuw bestellen???? Of toch niet…. Hoe noemen ze dat, de stoute schoenen aangetrokken…als ‘t spel kapot is, kan het geen kwaad dat ik de boel open pruts…. kapotter kan toch niet :sarcastisch
Er zitten 4 boutjes aan de onderkant, open gepruts en onderdelen uit elkaar gehaald mits wat wringen en dan kwam het wonder van een tandwieltransport zichtbaar. Wie dankt dat een pompje werkt met een schoepenrad, is eraan voor de moeite… Elektrisch motortje drijft een ‘vleugelmoer’ aan die op haar beurt een stift aandrijft met een tandwieltje, dat past in een tweede tandwieltje….. en dat is het :wtf: Blijkbaar 2 tandwieltjes die in elkaar draaien en daardoor een vacuüm creëren om het water uit het reservoir te zuigen (zit een terugslagklep op het sproeireservoir, als je denkt dat de leiding verstop is omdat je ze niet kan doorblazen, probeer eens met zuigen…., is goed over nagedacht, zelfs met de toevoerleiding losgekoppeld komt er geen water uit gelopen….en krijg je dus geen plas water in je kofferruimte) en tussen de tandwielen door naar de sproeikopjes te persen….die natuurlijk ook verstopt zaten…. gelukkig heeft mijn lieftallige echtgenote nog ergens een grootmoeders naaikoffer staan met nog echte naalden, die waar je nog een mag aan wringen voor de plooien of breken….
Kalk en oude sproeiresten kunnen een perfect werkend systeem stil leggen…. naar niets kan op tegen grootmoeders (ja, daar is ze weer) fles azijn! Tandwieltjes mooi proper gekregen, pomphuis weer proper… en weer monteren, op hoop van zegen…. 12V erop en ‘zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz’ draait als een tol!Dus een tip, als dat spel niet meer werkt, open vijzen, en je bespaart weer enkele 10-tallen Euro’s…zit eenvoudiger in elkaar als je denkt, en – tenzij de motor zelf is opgesmoord – perfect herstelbaar!
Hydraulische leiding voor kettingspanner is onderweg…. zal voor volgend weekend zijn (als het to-do lijstje op de frigo afgewerkt geraakt, moet toch ook wat goede punten scoren…)
Weer een stapje dichter, stapsgewijs komt 31 jaar geschiedenis weer tot leven….
nu die verdomde claxon nog…. :think:
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Mush, je bent niet de enige die wil dat het werkt…. zal vele uren poetsen besparen… ik test het uit….en hou jullie op de hoogte! :up:
Ik probeer volgende week ook even die tester voor de motorfiets eens te vragen hoe ver zij staan met de test…. :popcorn:in antwoord op: Je wagen wassen met bacterie…:puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:
:puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:
zou nogal meevallen voor de motard, reed achter de Porsche, was niet rechtstreeks betrokken bij de crash maar is wel onderuit gegaan bij het ontwijken/remmen door het raken van de boordsteen (zie ook de zwarte streep) – ik zie ook weinig schade aan de motor. Motorrijder is zelfs niet afgevoerd naar ziekenhuis heb ik vernomen. (3 gewonden afgevoerd, porsche rijder + bejaard koppel)
Schade vooraan aan de Porsche komt van de crash hoek/hoek met de VW die de parking verliet (op het fietspad tussen de haag….
op de flank van het raken van de wachtende vrachtwagen, Porsche is dus ook gekatapulteerd maar door de vrachtwagen tegen gehouden…. had anders misschien nog veel slechter kunnen aflopen….Beterschap aan alle betrokkenen!
volledig artikel en niet enkel de geselecteerde foto’s: https://www.hln.be/nieuws/binnenland/porsche-rijder-zwaargewond-na-klap-tegen-auto-van-bejaard-echtpaar~ac8a35df/#comments
in antwoord op: Zeer erg voor die mooie Porsche@Hendrik, klopt, mijn fout…. gisten zijn net iets anders, die bacteriën komen enkel voor in ‘zure bieren’ zoals lambiekbieren, witbieren, vlaams bruin en dergelijke…. Lambiek zou zelfs niet mogelijk zijn zonder die wilde gisten en bacteriën….(maar we gaan hier geen brouwcursus beginnen…. dat zou ons te ver leiden…. :drink: )
in antwoord op: Je wagen wassen met bacterie…Intussen meer info gekregen…. was al uitverkocht na de heisa in de pers…. produceren maandag nieuwe lading….
@ Mushroom, je moest eens weten wat er allemaal niet zou lukken als er geen bacteriën waren…. de wondere wereld van bactec heeft nog lang zijn grenzen niet gevonden (mijn zoon is bio-technieker en wat die soms komt vertellen….. testen die ze doen of gedaan hebben…. grenst aan het ongelofelijke…. ! Ter info, weet je hoe ze vandaag olierampen bestrijden…. juist ja, met bacteriën, wist je dat alle waterzuiveringsstations draaien op bacteriën….wist je dat je waspoeder ‘wast witter dan wit’ of gelijk welk ander, werkt dank zij bacteriën….). In de volksmond is een bacterie iets waar je ziek van wordt…. in de wetenschap is een bacterie iets dat ons in leven houdt…. Btw, zonder bacteriën is er ook geen bier, wijn, alcohol….! Vraag maar eens aan een brouwer…. alleen noemen ze het daar ‘gist’!
Soit, terug naar de contactfree cleaner: Blijkt een mengeling van verschillende bacteriën te zijn die in slapende toestand gebracht worden en in de juiste concentratie (lees kant en klaar) verkocht worden.
Door het vernevelen op de te reinigen oppervlakte komen ze in contact met lucht en worden weer actief. Zodra ze ‘wakker’ zijn, hebben die beestjes honger en beginnen op te vreten wat ze tegen komen, en wat op hun menu lijstje staat. Niet alle bacteriën eten hetzelfde…. vandaar de mengeling.
Na het vernevelen van het product op je wagen, motor, …. moet je ruim met water afspoelen…. eventueel met hogedrukreiniger of met tuinslang…. Er zit ook een glansmiddel in verwerkt zodat indien je met regenwater of putwater (kalkvrij) werkt, je de wagen zelfs niet meer moet afdrogen maar streeploos kan laten opdrogen.Wanneer stoppen ze met eten? Wanneer hebben ze genoeg?
Bacteriën hebben niet het eeuwig leven (zitten hier bio techniekers of bio ingenieurs?) maar vermenigvuldigen wel snel. Kort uitgelegd, ze vreten zich vol en ‘ontploffen’ maar intussen hebben ze zich wel al gedeeld zodat de colonie in stand blijft en de reiniging verder kan gaan.
Bepaalde bacteriën pakken atmosferische vervuiling aan, anderen biologische, noch andere vetten en oliën, …. maar 1 ding hebben ze allemaal gemeen, in slapende toestand gebeurt er niks, eens ‘levend’ (of actief zo je wil) als je ze in contact brengt met water, sterven ze af! Product moet op droge ondergrond aangebracht worden, en eens je ze wegspoelt met water worden ze inactief. Je wagen wassen op het gazon kan dus geen kwaad….
Er zijn uitgebreide testen uitgevoerd op alle mogelijke onderdelen en materialen die in de automobielwereld gebruikt worden, momenteel worden ook testen uitgevoerd op motorfietsen voor oa de reiniging van het motorblok enz…. dat is een van de moeilijkste zaken om proper te houden (ik heb ervaring, geloof me). Als het resultaat van deze testen goed is, weet ik al wat mijn volgende reinigingsproduct zal zijn (ik weet wie de testen uitvoert, en als die zegt dat het ok is, dan geloof ik hem!) Jammer genoeg kwam er weer een lading nieuwsgierigen toe en hebben we niet verder kunnen praten, er blijven nog een aantal vragen die niet gesteld werden, oa hoe het product reageert op wax of andere beschermingslagen die je aangebracht hebt.
Wat ik wel weet, is dat eens je met het product werkt, de volgende reinigingsbeurten gemakkelijker zullen zijn, de eerste keer kan nog wat hulp met een spons nodig zijn (bv de typische zwarte aflopers op mobilhomes zijn de eerste keer niet volledig weg)De man heeft zijn idee opgeraapt door in zijn actieve loopbaan regelmatig in contact te zijn geweest met bio-processen en reiniging van oa machines en installaties voor voedingsmiddelenproductie of verwerking. Intussen wordt zijn deur plat gelopen door jan en alleman, van de bompa die het beu is zijn wagen te kuisen met de hand , tot jonge ingenieurs in dienst van een of ander bedrijf dat op de eerste rij wil staan om het product te verdelen, op te kopen, ….. (toen ik er was stond er een jonge Nederlander, die heel bewust op de achtergrond bleef maar toen we wilden vertrekken en de uitvinder vroeg of er nog vragen waren, heel nadrukkelijk zei dat hij zichzelf graag even persoonlijk wilde voorstellen….. je snapt het wel, business is business….
Als dit product echt zo goed werkt als beweerd en geen nevenwerkingen heeft, dan zou de reinigingswereld wel eens op zijn kop kunnen staan…( al denk ik dat de techniek al heel lang wordt toegepast in heel specifieke sectoren, maar het niet naar het grote publiek gekend is, omdat je nu eenmaal meer kan verdienen met een dure autoshampoo of een zogezegd speciaal product voor de reiniging van dit of dat)
Soit, ik heb product besteld en wil zelf ook eens een test doen….
Je leest het wel als het werkt of als ik geen wagen meer heb omdat hij volledig opgevreten is door die beestjes…. :happy:in antwoord op: Je wagen wassen met bacterie…Gij Kieken, (maar denk toch dat het nen anderen is….)
Ik ga de test eens doen, zal me een van de dagen een fles halen en uitproberen op de dd, die ziet er na een week ‘de baan’ niet meer uit… is een zwarte, en aangezien je daar alle op ziet, zal ik het snel weten…..
Ik laat wel weten wat het resultaat is….in antwoord op: Je wagen wassen met bacterie…is een wanna be….
Heb het filmpje nog eens bekeken, en zijn rijstijl, manier van interceptie en zijn algemeen gedrag wijze er op dat zit helemaal geen flik is…. (als freelance motor instructeur ga ik soms helpen als ‘de flikken’ op vervolmakingscursus komen…. en dan worden er andere dingen aangeleerd dan diegene die ik hier zie….) Bij een interceptie komen ze eerst naast je rijden om teken te doen om te volgen, pas nadat je hier gehoor aangegeven hebt, komen ze voor je rijden en halen ze de snelheid er uit om naar de eerste band te gaan….Vermoedelijk voelde hij zich in zijn gat gebeten omdat je (in het begin van het filmpje) van rijstrook wisselde ‘tussen’ de beide motoren in…. je hebt bij wijze van spreken “zijn colone” doorbroken…. getuige ook het rechts inhalen van de tweede motor die onmiddellijk erna mooi in baksteenformatie achter haar leader ging rijden….
Niet wakker van liggen, en je al zeker niet over opjagen…. is slecht voor je tikker en je schiet er niks mee op….
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…[quote=”deepee” post=268174]de nieuwe waalse regels zijn intussen ook bekend:
O-plaat +30 jaar met historisch karakter (type is niet meer in productie en voertuig volledig in originele staat): vrijgesteld
[/quote]
Enkele bedenkingen…..
1. Begin maar eens te bewijzen dat je wagen in originele staat is zonder COC
2. Waarom is een wagen met historisch karakter en volledig in originele staat vrijgesteld in Wallonië? Kunnen de remmen daar niet op falen? Staan die lichten altijd goed? Roesten die niet?…..
3. Is bv een Mercedes 190D van 1984 een wagen met een historisch karakter? Hij wordt niet meer gemaakt, en sommigen zijn vaak in een “zodanige originele staat” dat er meer dan 30 jaar onderhoud op ontbreekt…. en braakt roetpluimen uit waar het volledige Duitse leger zich kan achter weg stoppen….Is elke Belg nu nog gelijk voor de wet? Mijn Waalse collega op het werk heeft een ’84 cabrio en een ’86 Turbo op de hof staan…. hij moet dus niet meer naar de controle, ik wel met mijn ’87…. en als ik mag kiezen, dan kom ik liever niet met zijn ’84 op de baan…. trekt naar links als je remt, spoort scheef bij rechtdoor rijden, er zit meer toile isolant in zijn wagen dan in een gemiddelde bouwmarkt in de rekken ligt, moet na elke rit ongeveer 1L olie bijvullen, bumpers vastgelijmd met Tec7 want de originele ondersteuningspunten zijn weggeroest….. maar dat is een “veilige wagen”….?????
Als ik in Vlaanderen niet de baan op mag zonder keuring (veiligheid), mag hij dan in Vlaanderen wel rondrijden met een gevaar op de weg?
Stof tot nadenken! Voor mijn part moet elke wagen die op de openbare weg komt en deelneemt aan het verkeer dat veilig kunnen doen en moet dus aan een controle onderworpen worden.
Just my 2centsin antwoord op: periodieke oldtimer keuringPlaatsbesparend parkeren… misschien de oplossing in veel steden…. :bounce:
in antwoord op: Zeer erg voor die mooie PorscheKijk eens…. allemaal mooi zichtbaar en ohhhh zo geel! :up:
in antwoord op: Giallo per tutti gli oggetti e per sempre