Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 729)
    • +1
      Het staat zwart op wit…. duidelijker kan niet!
      En of je het nu leuk vindt of niet, de keuring is er! Geen discussie mogelijk!

          Even een steentje in het water gooien….
          Een van je kinderen gaat wandelen met de hond. Aan de andere kant van de weg begint een andere hond te blaffen achter een omheining. Plots loopt de hond de straat over richting omheining en de kleine erachter….
          Een automobilist die net komt aangereden heeft je kind al van ver gezien en kon dus perfect inschatten dat er een voetganger loopt met een dier dat mogelijk een onvoorziene beweging kan maken…
          De automobilist is zich hier van bewust (en zo zijn er al niet veel :think: ) en past zijn snelheid aan….
          Ondanks deze aangepaste snelheid, kan de wagen niet tijdig stoppen en je kind wordt aangereden….
          Bij het onderzoek door de politie blijkt dat de wagen niet gekeurd is en technisch niet in orde is….

          WAT DOE JE! ….. hoe reageer je???? ruzie :evil: :what: ruzie :twisted: :bounce: :what: …
          9/10 zal het kot te klein zijn…. je schreeuwt moord en brand…..die bestuurder is een onverantwoorde zak die ze voor de rest van zijn leven zijn rijbewijs mogen afpakken, en in de diepste kerker weg steken tot iedereen hem vergeten is…..

          Stel je nu voor dat jij die bestuurder bent en dat je met je old-timer op weg bent…………………………..

          :think:

            De tijd van de ‘visuele controle’ is wel al iets langer gedaan hoor Vandamme.
            Mijn 11je van 87 is vorig jaar in mei herkeurd na 10 jaar uit verkeer te zijn geweest…. daar is een volwaardige controle op gedaan…. zelfs CO meting…. enige dat ze gecontroleerd hebben dat niet in orde was, was de claxon….maar daar hebben ze uiteindelijk niks over gezegd…. al een sjans. Al de rest gewoon gecontroleerd…. lichten (allemaal), remmen, vering, stuurinstallatie en ophanging, stofkappen, uitlaat, ….
            noem maar op…..
            De tijd dat een oldtimerkeuring nakijken was of je lichten branden, je remmen (een beetje) werkten en dat er niet te veel roestgaten of loshangende delen aan zaten is al lang gedaan! En nu al helemaal….. op zicht geen slechte zaak voor de echte liefhebber, die hun wagen is in orde!

              Da is lastig…. en over welke wagen spreken we?

                Bedankt voor de reacties…
                Zullen dat dan ook eens aanpakken…. als we dan toch bezig zijn, misschien linker kant ook eens grondig inspecteren en preventief veranderen….


                @Mart
                ,
                die grote uitdagingen zijn gedaan, maar het zijn vaak die kleintjes die het langste duren… ge weet wel, uitstelgedrag, ‘t is niet dringend, ‘t zal er wel eens van komen…. tot dat kleine probleempje toch groter blijkt te worden….en dan kan je herbeginnen…. typische menselijk zeker….


                @Dirk
                I, heb je enkel de leiding vervangen of heb je ook de moer en de tapringen vervangen? Zitten die trouwens bij de leiding bij in set, of los te bestellen? (zijn aparte referenties bij RP)
                Thanks
                Bernard

                  Deepee, bron? De rest van het verhaal lijkt mij ook nuttige info….
                  Over welke wagen ging het? restomod? hoe ver ging die vernieuwingsactie….?????

                    Intussen toch al weer enkele honderden kilometers verder, en nog altijd genieten met een smile tot achter de oren…. :driver: :D :D :D

                    Intussen beslist dat er ook een nieuwe voorruit zal in komen, de huidige is te veel beschadigd om blijven mee rond te rijden, precies gezandstraald na 31 jaar en 195k km. Zal een werkje worden dat gecombineerd wordt met het carrosseriewerk… moest er roest zitten onder de rubber afdichtingen, kan deze onmiddellijk mee aangepakt worden…. Maar dat zal voor na het seizoen zijn….

                    Behalve de claxon die niet werkt (nog geen idee wat het probleem zou zijn), en het pompje van de ruitensproeier (krijgt wel stroom maar draait niet, vermoedelijk vastzitten door jarenlang stil te staan en gewoon leidingwater gebruik… kalk? Zal het eens demonteren en ontkalker in gieten, helpt het niet, dan moet er toch een nieuw komen….), denk ik rond te zijn…., alhoewel, aan een old timer is altijd wel iets zeker….

                    Vorige zondag nog eens een grondige poetsbeurt gegeven, en vastgesteld dat er een druppel olie hing te bengelen rechts onder de motor, komende van tussen de motor en de motorbeplating achterkant van de wagen…. de zoektocht kon beginnen….
                    Na enige tijd de boosdoener gevonden…. het stukje flexibele leiding in de olieleiding naar de hydraulische kettingspanners, staat vet/nat…. vermoedelijk verlies langs de perskoppelingen….
                    Voor meer duidelijkheid, het betreft het volgende onderdeel:
                    https://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1989-3-2-g50-cabrio-manuele-bak-5-versnellingen/M190/motor-en-benzinetoevoer/oliefilter-smering-motor-oliekoeling/B2153/slang-smering-spanner-radiator-motor-oliepomp-slang-s-vorm/I386/flexibele-olieverbinding-voor-montage-hydraulische-kettingspanner-rechts/P30363

                    Iemand ervaring hiermee? Eenvoudig te vervangen of moet er toch op een aantal zaken gelet worden?

                    Bedankt voor het advies.
                    Btw, als er iemand advies heeft over die twee andere kleine probleempjes, tips zijn welkom.

                    Groetjes,

                    Bernard

                      @vandamme, is geen discussie, is gewoon een reactie op de opmerking van 911cabriog50 die meldde dat ze voor hem de oude regeling weer mogen invoeren….
                      ja, het had zijn voordelen – en –
                      nee, er waren aan aantal serieuze nadelen voor zij die correct gebruik willen maken van hun old timer, om niet te noemen de 25km straal rond de woonplaats…. tenzij op en af naar treffen
                      is gewoon een opsomming van feiten…..

                      Er zal niks veranderen aan de gebruiksvoorwaarden, de keuring is er en daarmee moeten we het doen…. en zoals al gezegd, het is een feit van veiligheid, voor jezelf en voor de andere weggebruikers…. voor mij geen probleem! Mijn hobbywagen is gewoon te duur om op de baan te komen als ik niet weet of ik de volgende bocht wel ga door komen of ga kunnen stoppen aan het volgende rood licht….

                        Dat lijkt met geen plooi “af-fabriek”….. misschien toch maar eens laten uitmeten, zou wel eens kunnen dat de neus een paar graden uit de haak staat….
                        Als het niet te veel is, kan dat met goed uitlijnen verdoezeld worden…. al weet ik niet of een gewone bandenboer daar de tijd zal insteken om dat goed te doen…. op een kwartier tijd kan je nu eenmaal geen deftige correcte uitlijning doen….
                        Bij een deftige uitlijning wordt in verschillende stappen gewerkt…. uitlijnen… testrit mee doen, en opnieuw op de testbank om uitlijning te controleren en desnoods aan te passen en opnieuw, en opnieuw en… zolang het nodig is om de perfecte uitlijning te bekomen…. en als hij echt weet waarmee hij bezig is, zal hij ook naar jouw rijgedrag vragen, eventueel zal hij de camber aanpassen volgens je rijstijl…. zodat je een betere grip in bochten krijgt of een betere rechtuitstabiliteit…. ,

                        Die 1ne centimeter verschil in de hoogte kan je verklaren door die knik, als die daarbij iets naar binnen plooit, heb je het effect dat je ziet… aan de rechter kant is je zicht net boven de band ‘voorkant wielkas-achterkant wielkas’ vrij recht, aan je linker wielkas loopt die lijn schuiner, alsof je in de wielkas in kan kijken van vooraan naar achteraan (grotere schaduwdriehoek binnenkant wielkas)

                        Belangrijkste is dat je wagen recht rijdt, en aangezien het je nog niet eerder opgevallen is, zal het niet veel zijn…. niet wakker van liggen….

                          Ja en nee….
                          bewijzen dat je een andere wagen als DD hebt ok
                          van zonsopgang tot zonsondergang… ja maar…. spreek dan over vastgelegde uren bv van 8u tot 22u of zo…. al meermaals thuisgekomen in het donker na een treffen of een rit….
                          beperking van en naar een treffen of een testrit…. wij gebruiken de oldie vooral om in het weekend een rustig uitstapje te maken, eens naar de kust, eens naar Limburg, …. en testritten van 200 en 300km zijn geen echte testritten hé…. (of je moet uithoudingstesten als uitleg geven :wink: )

                          Mijn verzekering voor de old timer moest gekoppeld worden aan een polis van een DD ingeschreven op mijn eigen naam, iemand die op hetzelfde adres woont of aan een bedrijfswagen mits bewijs dat deze als dd mocht gebruikt worden….

                          Soit, er moet iets gedaan worden aan die dd die als oldtimer ingeschreven worden, oude 190, GTDkes, …. en dergelijke…. dat zijn geen oldtimers of classic cars in de zin van de oorspronkelijk bedoelde wetgeving.

                            Keuring voor oldtimers…. laat maar weten waar en wanneer….

                            4f4fd5a5e42f287e2dff78a487089c00--girl-pictures-modified-cars.jpg

                              Herkenbaar verhaal…. officiële merkverdeler/importeurs willen hoe langer hoe minder CoC of gelijkvormigheidcertificaten opmaken/aanvragen voor voertuigen die geïmporteerd worden vanuit de US. Niet alleen Porsche begint daar moeilijk over te doen, Harley Davidson doet dat al een paar jaar. Of je koopt via hen, of je hebt een hoop gerommel eer je hem ingeschreven krijgt….

                              Wil dat zeggen dat het zo goed als gedaan zal zijn met de import van pré-CoC wagens? Daar gaat mijn droom om ooit een Chevelle Coupé SS van ’69 of een Dadge Challenger R/T van de jaren 70 in te voeren….. :cry:

                                Op zich geen probleem met die keuring, per slot van rekening gaat het om je eigen en de andere weggebruikers hun veiligheid. De grote vraag zal inderdaad zijn (net hetzelfde als er ooit een brommer en moto controle komt) of er gecontroleerd wordt op VEILIGHEID of op technische correctheid volgens het boekje?
                                Er rijden inderdaad veel recente oldtimers rond (lees bv Merc 190, Golf I en II, ….) die enkel voor fiscale redenen oldtimer zijn en toch dagelijks gebruikt worden, roetpluimen uitbraken waar je een volledig slagveld mee kan in een rookgordijn wegstoppen, met haken en ogen en duc-tape aan elkaar gehouden, soms zelfs net niet voorzien van flintstones-remmen, …. zij zijn een gevaar op de weg!
                                Maar de liefhebber die zijn oldtimer onderhoud, verbeterd en upgrade mag de duppe niet worden.
                                Zoals al eerder gezegd, het is niet omdat de ‘originele remmen’ er niet meer op zitten, dat het remsysteem niet beter kan zijn dan het originele. Stalen remleidingen ipv rubberen zijn beter, maar als ze niet origineel zijn mag het niet…., schroefvering of air rides zijn daarom niet minder veilig dan de originele oude rommel…. Sommige onderdelen zijn gewoon niet meer te vinden en dan moet je creatief oplossingen zoeken… RestoMod….

                                lichten correct branden, remmen links/rechts gelijk en stopvermogen, correct werkende vering (gelijk dewelke), besturingssysteem (speling op stuurhuis….) , benzinesysteem, banden, stevigheid chassis, rechtdoorstabiliteit, …. mogen ze voor mij allemaal controleren, zolang het met veiligheid te maken heeft…. maar als ze beginnen af te keuren omdat je hier of daar wat aanpassingen hebt gedaan omdat het technisch beter is dan origineel, of optisch beter staat (bv een verlaagde T1, een Apache of F150, air ride Chevelle, schijfremmen op een T-Bird, ….) dan slaag ze de bal volledig mis.
                                Ik heb ooit een vergelijkingstest gezien tussen originele trommelremmen op een Mustang Fastback ’65 en nieuwe EBS remmen op dezelfde wagen…. ik weet wat ik zou kiezen….

                                  Porsche in ‘t weekend, Volvo voor in de week op komst… kan alleen maar verbeteren na die Opel….

                                15 reacties aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 729)