Aangemaakte reacties
-
Hoezo, EV is goedkoper in gebruik….
NOT!
Ze beginnen er al aan….
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Alles om de EV te pushen, …
zelfs VAB gaat nu al adviseren om geen diesel te kopen…. waar de nieuwste diesels bij wijze van spreken de omgevingslucht die ze aanzuigen properder terug uitstoten … (minder fijn stof) en dat is bij de EV zelfs slechter!
Aangezien de kerncentrales dicht moeten, de zon niet altijd schijnt, er niet altijd voldoende wind is en waterkracht centrales bij ons totaal niet rendabel zijn…. zal de stroom voor onze EV dus toch van gas en kolen of biocentrales moeten komen (die dan weer gestookt worden met hout dat aangevoerd wordt met oceaanstomers van de andere kant van de wereld…. ja, milieuvriendelijk is dat wel….NOT)
Btw, gezien die EV’s niet gratis zijn, zal ik moeten werken, en tenzij ik dat ‘s nachts kan doen, zal mijn EV niet thuis aan mijn zonnepanelen kunnen hangen…. inderdaad, wat een farce!in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Midden van de knop is een dekseltje, met een fijne platte schroevendraaier kan je die er uit wippen en daar zit een schroef onder die de knop op zijn plaats houdt… schroef die los en zowel de knop als de ronde onderplaat komen los…
Succes!
Gelukkig en Veilig 2020 en vooral veel probleemloze kilometers voor zowel onze wagens als onze eigen gezondheid!
in antwoord op: Gelukkig NieuwjaarIk zie het als een positief gegeven…. we gaan 100km/u mogen rijden op de ring… dat is toch beter dan stil te staan….
(in Antwerpen is dat toch ook gelukt…. of vergis ik me….)in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Top!
Zo moesten er meer mensen zijn….
Ik probeer zelf mijn steentje bij te dragen, maar jij bouwt volledige dorpen!
Chapeau!in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Yep, en net daarom zeg ik duidelijk dat ik de Shelby GT500 (die van ’67) wil, en niet dat ik een “Eleanor” wil….
trouwens, de originele Eleanor was geen Mach 1, maar een Mustang Sportsroof (Fastback) van 1971. Later “gefacelift” naar een model 73 en een zwart gemaakte onderkant waardoor deze heel sterk op een Mach 1 leek…maar er geen was….
Soit, het ging erover dat Mustang ook een EV op de markt wil zetten…. :puke:
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Tja Yellow Sub, een Mustang op batterijtjes, dat kan enkel zo een tele-geleid speelgoed autootje zijn…. ik kan je hier volledig in volgen…. :bounce:
maar moet je dan niet dezelfde reactie hebben over je geliefkoosde merk Porsche?:?
Ooit was een Porsche een 911, een 2deurs sportwagen met het blokje achterin, punt andere lijn!
Vandaag is dat ook oa een familiale, een SUV, al dan niet E-hybrid en zelfs de Taycan “sportwagen met 4 deuren”?????
Dan denk ik dat Mustang nog altijd dichter bij zijn oer instinct blijft met 1 SUV, dan Porsche met een volledige catalogus niet-911jes…Ik heb nu wel een 3.2 87er in de garage staan, de ultieme droom blijft toch een GT500 Shelby, al dan niet in “Eleanor” outfit….
Petrolheads know what I mean!
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…in antwoord op: Pimp & show your garageMet plezier!:up:
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Verandering / correcties van gegevens op je inschrijvingsbewijs (daar staat op hoe je wagen gekend is, voor oldtimers vaak zonder vermelding van uitstoot omdat dat voor 1992 niet genoteerd werd):
https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/downloads/correction_certificat_nl.pdf
En moet je daarvoor opnieuw langs de kassa passeren? NEEN!
Bij een (her)inschrijving van een voertuig op dezelfde persoon als deze daarvoor ingeschreven stond, betaal je geen belasting op inverkeersstellinghttps://belastingen.vlaanderen.be/BIV_wie-moet-de-BIV-betalen
Je moet dus wel langs de technische controle passeren, een nieuwe inschrijvingsformulier laten opmaken, zoals je normaal zou doen voor de eerste inschrijving, maar bewijs van gevraagde aanpassing mee opsturen, … en dan krijg je geen rekening gepresenteerd…
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…Zomaar voor de vuist weg enkel ideetjes…
Merk van de banden, op de zijvleugels achteraan boven de bumper, eventueel lijn van de pinkers volgen als hoogtebepaling
Uiteraard een zonneband
naam piloot + bloedgroep + Belgische vlag op de bovenkant van de voorvleugels, van af de A stijl te beginnen
idem voor copiloot en eventuele andere passagiersen last but nog least:
een sticker van het PFB op de ducktail! (logo + naam zoals links boven op de pagina?)
Wat denk je?
Als je iets speciaals zoekt, kan Wing je misschien helpen….
en als dat niet lukt…uw vraagt, zij draaien, en je kiest zelf het formaat….
Succes met de keuze ….
:up:
in antwoord op: Terug luchtgekoeld :)en zo zal ieder zijn eigen keuze moeten maken, op basis van eigen ervaringen en die van anderen, maar uiteindelijk bepaal je zelf wat je bij wie laat doen… ik heb mijn keuze gemaakt, tot grote tevredenheid. Al moet je er wel rekening mee houden dat de echte goede specialisten geen tijd hebben om volgende week jouw motorrevisie er even tussen te plannen…. Geduld is vaak een mooie deugt bij specialisten….
in antwoord op: waar laten jullie onderhoud doen ?Ik snap de vraag ook niet hoor…:wtf:
trouwrit was 17/8
zaterdag 10/8 heb je misschien over de N74 gereden
geflitst 12/8Waar je de 10de of de 17de was, heeft toch niks te maken met waar je geflits bent op MAANDAG 12/8
Dat zijn 3 verschillende data…. waar is de link met de trouwrit????
in antwoord op: Gezocht een tiental wagens voor Trouw 17/08/’19Als een particulier een wagen verkoopt, moet het verkoopscontract opgemaakt worden tussen beide verkopende partijen, zijnde de twee particulieren. Tussen particulieren onderling is er geen garantie voor zichtbare gebreken, daarom staat er ook duidelijk vermeld in een deftig particuliere verkoopsovereenkomst “in de staat zoals het zicht bevind en gekend door de koper…” Om veilig te spelen vermeld ik daar ook bij ” inbegrepen eventuele verborgen gebreken” (zijnde dus gebreken die ik als verkoper ook niet kende). En zelfs als de verkoop particulier is, kan deze aansprakelijk gesteld worden voor verborgen gebreken, zelfs indien deze ‘uitgesloten’ worden in het contract, mits je als klant kan aantonen dat de verkoper het verborgen gebrek kende en het bewust heeft verzwegen. (de bewijslast ligt dus bij de koper!)
Als ik een verkoopscontract heb met een garagebedrijf dat een wagen verkoopt (zelfs in opdracht van een klant – dus het bedrijf als verkoper, of zelfs bij een contract op briefpapier van het bedrijf tussen “twee particulieren” zijnde de garagehouder en de klant) is er het vermoeden van professionele verkoop, en is er wettelijk garantie verplicht. En daar kan je als bedrijf niet onderuit.
Dus, in dit geval, zelfs als is er een ‘particuliere verkoop’, blijft de verkoper aansprakelijk voor verborgen gebreken…gezien zijn professionele activiteit.
Andere opmerking, tussen particulieren is er geen BTW, tussen een garage en een particulier wordt er wel BTW berekend… dus als ik een factuur heb (zelfs tussen particulieren) waar BTW op vermeld werd, gaat het om een professionele verkoop, en geldt de wet inzake garantie op consumptiegoederen….
Opmerking: tegenwoordig is de factuur geen bewijs van garantie, is enkel het bewijs van eigendomsoverdracht. Het bewijs van garantie is de bestelbon!
Indien deze bestelbon – met vermelding van de omschrijving van het goed, eventueel zelfs een overzicht van de staat van de verschillende onderdelen (ok, te herstellen, na te kijken, …) niet is gemaakt, is de factuur het bewijs van verkoop zonder beperkende overeenkomst en is een wettelijke factuur van 2 jaar zelfs verplicht.een overzichtelijk informatie is te vinden op de website van BFOV: https://www.bfov-fbva.be/nl/wetgeving-instructies/garantie-tweedehandsvoertuigen/
in antwoord op: Zeer erg voor die mooie Porsche