Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 729)
    • En het verhaal gaat dus verder….

      Vandaag levering gekregen van een nieuw oliereservoir, een nieuwe vlotter en een nieuwe dichting, besteld bij Van Kessel (bedankt voor de tip, Drip) en zal één van de komende dagen gemonteerd worden en dan zou het moeten bingo zijn….

      Ondertussen nog altijd aan het proberen om de 11 op EURO2 te krijgen.
      Een 911 3.2 van 87 met katalysator ‘af fabriek’ had een Euro2 norm, de mijne had die kat niet, dus Euro0. Ware het niet dat er in 97 een kat ingebouwd werd met een TüV keuring en attest bij.
      De originele Fahrzeugbrief werd aangepast maar bij het invoeren werd enkel het verhoogde vermogen overgenomen en niet de Euro norm… was toen nog geen interesse in….
      Vandaag de dag speelt dat echter wel een grote rol, met de invoering van steeds meer LEZ (niet alleen A’pen, er zijn er nog die volgen), kan ik straks alleen nog ‘op de parking’ rijden….
      Via dienst Geschillen van het DIV geprobeerd info te verkrijgen, wat, waar , hoe, ….
      Intussen hebben ze ginder een copy ontvangen van de TüV attesten en is de aanvraag in onderzoek. ….

      En zo blijft ne mens bezig hé….

      Het einde komt in zicht…. en zelfs mijn vrouw begint de kribels te voelen…. “Duurt het nu nog lang, wanneer kunnen we nu eindelijk eens gaan rijden?” (of bedoelt ze shoppen? :wink: )

      Voor het vervolg van dit verhaal, stem terug af op dezelfde zender en volg de wedervaren van een 11je in de volgende episode van ….

      :drink:

        Begrijp perfect wat je bedoelt…. hier idem… tussen ‘ik ben eigenaar van een Porsche’ en ‘ik kan er mee rijden’ zit soms een groot tijdsverloop (al is het einde in zicht bij mij , het zijn nu echt wel de laatste dagen… maar heeft toch 16 maanden geduurd) …. geduld is een mooie deugd, maar niet iedereen stond op de eerste rij als ze ze uitgedeeld hebben :happy:

        Je zal er zoveel meer plezier van hebben eens je de knappert op de hof staan hebt…. Succes nog met het wachten!

          Geef mij dan maar

          images.jpg

          en de reis zal ik wel maken…. :happy:

              Als je wil het smeulen van 12V tegenhouden, heb je maar 1 mogelijk plaats: gewoon op de batterij…. hou er wel rekening mee dat als je hem daar onderbreekt, centrale vergrendeling, alarm, …. niet meer werkt. :engeltje:

                En toch is het niet gelopen zoals gepland….

                Technische controle: OK – da’s al een hele geruststelling,
                Zo goed als alles gecontroleerd…. lichten, mistlichten, uitstoot, banden, vering, claxon (en die werkte niet, gelukkig niks op gezegd), remmen… noem maar op….
                Toen Serge de controleur vroeg of de P er nog even zou tegen kunnen, antwoordde hij: Nog een paar jaartjes? ‘t Is miljaarde bijna ne nieuwen…. ‘t zal nog ni zijn dat die nog lang mee kan!
                (doet toch altijd plezier om dat te horen zeggen)

                Na de keuring terug naar de garage. Toen ik ‘s avonds de papieren ging ophalen kwam de kleine nog met een laatste verrassing: Olie onder de rechter achterkant…. :bounce:

                Terug de brug op om na te kijken…. shit man, het 30 oude oliereservoir blijkt toch verder aangetast te zijn dan het er uit zag… door het opnieuw rijden en doordat er (eindelijk) weer druk op de olie komt, is gebleken dat het oude reservoir de druk toch niet meer aan kan…. en heeft de geest gegeven…. lek!

                De zoektocht naar een nieuw oliereservoir is begonnen…
                bij FG in Zaffelare hebben ze nieuwe liggen, zal daar eens gaan kijken….

                So, the story isn’t ended jet….. :popcorn:

                  daar kan ze zelfs in het donker mee thuiskomen…. ingebouwde LED-verlichting…. :happy:

                    Bedankt voor het mooie en attractieve reisverslag! :up:

                      De Witte van Zichem… laat als hint nog veel mogelijkheden open hé…
                      boek geschreven in 1920, toen bestond Porsche nog niet
                      verfilmt in 1934, het eerste jaar van de tractoren…. (al kan ik me niet voorstellen dat het zoiets wordt)
                      in 1980 een tweede verfilming: in dat jaar bouwde F Porsche een motorfiets met automatische aandrijving op basis van een Yamaha XR500, dat kan ik me ook niet voorstellen….

                      Ernest Claes, geboren in 1885… bestond de auto toen al???
                      gestorven in 1968… 911 2.2??? denk het niet…

                      andere oplossing: een witte 718 Boxer PDK van bij PRC in Lommel????

                        Geniet van de apero… :drink:

                        Niet veel meer te posten, of niet veel meer dat je durft posten???? :wink:

                          Foto’s????

                            Weer een knap vervolg van je wedervaren in Frankrijk!
                            Nog veel plezier met de voet al dan niet harder of minder hard op die rechter pedaal…..

                            Btw, ik weet niet welk gps toestel je gebruikt, info over hoe een traject te maken dat niet ‘herberekend’ wordt, kan je hier vinden…
                            https://porscheforum.be/forum/15-porsche-uitstappen/127185-f-cking-garmin-zumo-590lm

                            Groetjes aan de misses die je waarschijnlijk wil behoeden voor dure facturen die nagestuurd worden…. ik rij al enkele jaren met eieren onder de voet… elke boete die ik krijg, gaat zij voor hetzelfde bedrag ‘extra’ shoppen…. :cry: (mocht ik dit wel schrijven? Ik wil ze nu ook niet op ideeën brengen – leest ze echt mee? :bounce: )

                            Iets trager en meer genieten van het uitzicht… al dan niet van de natuur en/of natuurlijke schoonheid :wink: en je komt er ook….

                            Nog veel plezier!

                              Als het zweet uit je ogen is, en het vochtgehalte weer in de juiste balans, …. het volgende verslag zal waarschijnlijk wel weer een mooi terras met het juiste uitzicht vermelden… we kijken er al naar uit!
                              ps hou je fototoestel maar in de aanslag… over het algemeen als de temperaturen stijgt, stijgt ook de onderkant van de jurkjes/rokjes :wink:

                              Geniet nog van je trip….!

                                @Timpie, bedankt voor de tip, zal ik zeker eens gebruiken :up:

                                  Voila…. laatste dagje sleutelen zit er op…. :happydance:

                                  olie vervangen, bandjes op druk gezet, testritje naar pompstation…. hij is weer 100€ meer waard (lang geleden dat ik nog benzine moest tanken – al meer dan 20 jaar dieselrijder – is die echt zo duur geworden :shock: ) om dan vast te stellen dat de benzinemeter nog altijd ‘leeg’ zegt ipv ‘4/4’…. vlotter?
                                  Terug naar de garage om motor wat bij te stellen, durft al eens pingelen bij stoppen, iets rijker gezet, draait nu mooi in ralenti.
                                  Olie verder laten opwarmen – eer die oliethermostaat open gaat, wordt een mooi excuus als ik mijn olie eens ga peilen… “schat, ik ben een uurtje weg, efkes olie controleren voor de rit van morgen….” – en vervolgens bij gieten tot het juiste niveau. Benzinemeter even bekeken…. slecht contact op de stekker… beetje liggen aan prutsen en weer ok…. meter geeft aan dat hij vol is… maar waarom blijft het lichtje dan branden dat hij leeg is???? :think:

                                  En dan de grote vuurproef…. rit van een uur, zaaaaaaaaaaalig….. doet perfect wat hij moet doen, wegligging ok, schakelen ok, remmen ok al moeten die nog ingereden worden, gasrespons ok, … Joepieeeeeeee (en dat is geen reclame voor dat jongerenmagazine)

                                  Zo fier als een gieter terug naar de garage…. en een flesje gekraakt op de goede afloop! :drink:

                                  Volgende week naar de keuring en dan kunnen we beginnen spelen….

                                  :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: (ja, ik weet het) :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: (ik weet van geen ophouden) :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: (en ge moest die gelukzalige glimlach op mijn smoel zien) :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance: :lol: :happydance:

                                15 reacties aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 729)