Aangemaakte reacties
-
Was die vraag naar mij toe?
Info over keuring oldtimers: http://www.km.be/autokeuring/keuringen/personenwagens/oldtimer-personenwagens
(keuringsorganisatie West Vlaanderen)en als je graag wat tijd uittrekt voor de officiële versie (Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer) moet je hier zijn:
http://www.goca.be/upload/documents_akct/Instructie_oldtimers_V3-43.12-2014-03-NL.pdfAls ze die volledige lijst afgaan, is de controle grondiger dan die op mijn dd…. al blijft het bij een oldtimerkeuring (vooralsnog) een éénmalige keuring…. tot de volgende overdracht van eigenaar….
Voor je eigen geruststelling mag je de oldtimer wel later terug aanbieden voor een controle zonder dat er ‘een rode kaart’ kan gegeven worden… kwestie van toch ergens een beetje de staat van je voertuig op te volgen.
Bij de meeste echte liefhebbers oldtimer-eigenaars zal dat meestal geen probleem zijn, maar….. ik heb het laatste jaar genoeg voorbeelden gezien van ‘onderhouden’ wagens (zelfs nieuwe) waar ik me bij afvroeg of die mensen wel weten waar ze mee bezig zijn????Succes met het heraanbieden… de mijne gaat volgende week naar de keuring… ben eens benieuwd wat ze gaan zeggen…. :popcorn:
in antwoord op: nummerplaatstaat die foto niet in de verkeerde topic?
Verslag van de reis blijft boeiend en leuk om te lezen…. en die kleine anekdotes zijn de kers op de taart…. op moet ik zegen de kers op het ijsje van de misses :wink:
Dat terrasje moet ik ook eens opzoeken, dat is geen Dame Blanche meer, dat is een Dame Chateau Blanche :shock:Hopelijk voor jou zal die 34C° niet voor te veel problemen zorgen….al heeft het weinig zin een airco op te zetten met de kap open :bounce:
Benieuwd naar het vervolg…. (zowel van het verhaal, als van de evoluties op computer gebied…. die foto’s in je hoofd maken ons wel nieuwsgierig!
:up:
in antwoord op: Als God in Frankrijk met de P!Sinds april 2014 is de old-timer keuring aangepast aan de nieuwe gebruikreglementering, dwz dat er meer gecontroleerd wordt op de werking van de lichten. Als de wagen ‘af fabriek’ geen mistlichten heeft, zijn ze niet verplicht (je moet er zelfs geen meer op zetten), was de wagen wel voorzien van mistlichten, dan moeten ze werken ook….
Sinds de gebruiksaanpassingen voor old-timers, is de keuring ook een stuk strenger geworden…. (op zich geen slechte zaak, je blijft immers met je eigen veiligheid en die van andere weggebruikers spelen als je voertuig niet in orde is)Persoonlijk vind ik dat uit veiligheidsoverweging dat mistlichten wel een aanrader zijn, en dat ze branden ook…. ‘Sorry meneer, ik had U niet gezien in de mist” is een argument dat ik liever niet hoor als er eentje in mijn gat plakt…. :?
in antwoord op: nummerplaatOf hoe een kleine schakelaar kan beslissen of je vakantie ‘open’ of ‘toe’ gereden wordt…. magere troost, het dak is toe…. eventuele regen kan geen verdere frustratie veroorzaken….
Geniet ondanks deze tegenslag nog met volle teugen van je verlof! Wij blijven genieten van je schrijfsels! :respect2:in antwoord op: Als God in Frankrijk met de P!De opgebouwde suspens doet mij watertanden naar meer…. dergelijk leesvoer is er elke dag te weinig :respekt: ….dus, hou je maar niet in…(al moet je nu ook niet al je vrije tijd in je dagboek steken hé…. :wink: )
in antwoord op: Als God in Frankrijk met de P!je kan altijd hier je licht eens opsteken:
https://www.bfov-fbva.be/nl/wetgeving-instructies/import-oldtimer/
en het officiële verhaal:
in antwoord op: Inschrijven en kosten Amerika >Nederland>BelgieKnap, mooie wagen en heel opvallende kleur…. opletten voor het alziende oog, ontkennen dat jij het was heeft geen zin meer….
Veel plezier en vooral veilige kilometers! :first:in antwoord op: Net een 968 gekochtLap, weer een ontbijt gemist…. :wink:
in antwoord op: knappe vrouwen en porsches deel 2Zou het geklop dan niet gevolgd moeten worden door een angstkreet en geschreeuw? :happy:
in antwoord op: Kloppend geluid achteraan tijdens draaienen dan foto’s….. al dan niet met de versiering vooraan ;)
in antwoord op: Even voorstellenik sta achter de analyse van Wim, vermoedelijk homokineten…. snelle controle: controleer eens of je stofhoezen op de cardans gescheurd zijn, als dat zo is vrees ik dat je niet verder moet zoeken…. vet er uit, vuil er in en dan heb je na verloop van tijd sowieso prijs….
Handremkabel…. is onwaarschijnlijk, tenzij de bevestigingsbeugel afgebroken is, …. zie foto hieronder
Zwarte ‘buis’ van het midden van de foto naar links omhoog is handremkabel,Succes in het zoeken van de oorzaak, hou ons op de hoogte.
in antwoord op: Kloppend geluid achteraan tijdens draaienik zie maar 2 wielen en 2 stelten…. waar is die 4 wieler?
in antwoord op: Dit is pas een “bob de bouwer” !Welkom en geniet er van!
in antwoord op: Eerste Porsche Eigenaar !Een Reisverslag met een hoofdletter, ik ken de nieuwe schrijver van de Guide Michelin… :up: zo mogen er nog komen!
Ik kijk al uit naar het vervolg, en ik ben niet alleen….. geniet er nog van!
Wij zullen dat ook doen aan de hand van je schrijfsels…. :respekt:in antwoord op: Als God in Frankrijk met de P!@WD 1970, Tja, je kan niet blijven sleutelen he… “bijna jammer dat hij af is” :bounce: wat ga ik de komende weekends moeten doen?????
Ik denk dat ik het weet…. GENIETEN van al het werk dat we geleverd hebben! :happy:
(en die rode 944 zal nog wel effekes blijven staan…. :sarcastisch )
Heb ik een ander project… ja, terug wat crediet opbouwen thuis, ben genoeg zaterdagen weg geweest… heb al gezegd dat als ze graag eens gaat shoppen, ik met plezier zal rijden…. met de P natuurlijk! Groot voordeel: kleine koffer, kan ze niet veel meebrengen (of we moeten meerdere keren gaan shoppen, en dat is dan ook weer een voordeel, kan ik terug rijden zonder uitleg te moeten geven…. :wink: )Velgen van de wagen gehaald en vandaag de Bridgestones SO2 N3 gemonteerd bij Donckers in Temse (hebben ze zelfs op stock liggen, hebben een regelmatige klant voor deze banden). En zelfs hier blijft mijn 11je moeilijk doen…. blijkbaar kunnen de nieuwe balanceertoestellen niet overweg met mijn oude Fuchs velgen…. volgens competuter 14″ voorwiel???? Manueel instellen gaat blijkbaar niet meer… de vooruitgang zeker…. Gelukkig nog een oud toestel ter beschikking…. mooi uitgebalanceerd en lood geplakt…. op de schuine kant zodat het lood maar vastkleeft op de twee buitenste randen…. stom! Die blijven nooit lang hangen…. morgen reserve lood halen en eens kijken of ik ze niet beter kan plakken, desnoods een beetje bol zetten om meer velg te raken….
Ondertussen ook Iron-X in huis gehaald en uitgetest…. werkt heel goed, herken mijn eigen velgen niet meer…. op een zwarte velg zie je weinig remstof, maar als je de velg rood/paars ziet worden, dan weet je wel dat er een pak op gekleefd zat…
Setje Meguiars Brilliant Solutions Paint Restoration Kit staat al klaar om de buitenkant ook eens onderhanden te nemen…
Ik weet voorlopig dus nog wat gedaan…Uiteraard stopt het verhaal hier nog niet… zet je rustig neer, neem een :popcorn: en lees het vervolg binnenkort ….
:up:
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…