Aangemaakte reacties
-
Niet meer openen tijdens het ontbijt …. probleem opgelost… :happy:
in antwoord op: knappe vrouwen en porsches deel 2Weer een stapje dichter…
Nieuwe pomp geïnstalleerd en mijn 11je zoemt weer als nieuw.
De defecte pomp was een recuperatiepomp die als we ze onder stroom zetten, wel draaide, maar blijkbaar toch niet om kon met de emotionele druk om deze schone slaapster weer wakker te maken…. noem het plankenkoorts of faalangst, kan me niet schelen, er zit een nieuwe speler in de ploeg, en die doet het wel!Normaal deze week de nieuwe bandjes er op (zullen toch Bridgestones worden) en dan een laatste controle, nog een oliewissel en dan de technische controle…. verzekering en inschrijving….
en dan ….. :happydance: :driver: :driver: :happydance: :driver: :driver: :happydance:Zal waarschijnlijk net te laat zijn om mijn vader zijn eerste rit cadeau te doen op Vaderdag…. jammer, had mooi geweest….
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Als de reis even goed gaat zijn als het inleidende verslag, … dat belooft! Geniet er van en hopelijk kan de misses het valiezenprobleem de baas….
Goeie reis!
in antwoord op: Als God in Frankrijk met de P!Duur in onderhoud… dacht net niet…
veel eten doen ze niet, veel kleding hebben ze niet nodig…. en ligzetels moet je ook al niet kopen…. zo duur kan dat dan toch niet zijn… :happy:in antwoord op: Even voorstellenWelkom! Geniet nog van de Golf I, in afwachting van de 914….
in antwoord op: Even voorstellenBugatti vs 918 Spyder vs Nissan Patrol …. :wtf: :wtf: :wtf:
https://www.facebook.com/AutoPKNL/videos/757268847780559/
in antwoord op: Online Porsche filmpjesAl moet je hier toch nog bij bemerken, dat het eigenlijk Europa is die in de fout gaat… zij hebben de richtlijn opgesteld en hadden dus ook een sticker/logo moeten ontwerpen zodat in heel Europa dezelfde stickers gebruikt worden… :bounce:
in antwoord op: Ranting topic – Laat hier even stoom af…@ Dirk I,
Yep, heel zeker, jammer genoeg wel… het is de pomp. :(Alle zekeringen en contacten zijn opgekuist tijdens de restauratie, houders beetje naar binnen geplooid om zeker contact te maken en behandeld met contactspray om blijvend te beschermen.
De manier waarop hij stil viel deed al denken aan benzineprobleem… als een motor stilvalt van de ene seconde op de andere, is het vaak een elektrisch probleem, als een motor ‘uitdooft’, is het meestal brandstofprobleem….
De zekering was ook een van de eerste zaken de we gecontroleerd hebben toen het probleem aan de pomp bleek te liggen.
Door rechtstreeks stroom op de pomp te zetten, gemerkt dat ze wel ‘aanslaat’, maar niet draait… en als die pomp niet werkt, krijgt ‘the beast’ geen eten, en dan wil die niet werken, hoe zou je zelf zijn…. ;)Een zekering had goedkoper geweest… :bounce:
en inderdaad, hopelijk snel ergens te velde IRL….
In afwachting van the real thing, keep following the story! :popcorn:
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Knap speelgoed, zijn precies foto’s uit de catalogus…
btw, als je de foto’s geselecteerd hebt, en je klikt dan op “voeg in” ipv “voeg bestand toe”, dan staan de foto’s in je bericht ipv in bijlage ;)in antwoord op: Nieuw lid!zolang het maar ‘takkend’ geluid is en niet ‘bomend’ ;)
Nee, zonder zwans… krik de wagen eens op en draai met de hand aan je wiel, hoor je hetzelfde? Als je de snelheid van draaien verhoogt, krijg je dan een sneller ‘takken’? dan moet je het puur op je wiel/remmen/as gaan zoeken. (draaiende onderdelen)
Bekijk dan eerst of er speling op je wiel zit (links/rechts ‘schudden’ en/of boven/onder bewegen) zo ja, versleten lager of rubberbussen. Geen speling maar wel het geluid, dan denk ik dat je het aan je remmen moet zoeken… bekijk je remschijf en blokjes eens op onregelmatigheden. Zijn de remmen eventueel blijven ‘plakken’ tijdens het stilstaan, dan kan het vervuiling zijn (bv een roestrandje rond de plaats waar de remblokjes op de schijf stonden dat je hoort/voelt…. en dat moet weggaan door de remmen te gebruiken…. ) Andere beschadigingen, best een specialist raadplegen.
Hoor je het niet met je wiel in de lucht…. ik heb me ooit suf gezocht achter een tikkend geluid… bleek een nagel te zijn in een band die net de grond kon raken, stapvoets rijden hoor je het… eenmaal wat sneller niet meer… tot je weer moest afremmen en dan weer ‘tik – tik – tik – tik”….. dus, bekijk ook het loopvlak van je banden eens, kan een steentje of zoiets zijn ook…
Succes in de zoektocht.
in antwoord op: Takkend geluid voorophangingBijna, biiiiiijna…. maar net niet :bounce:
Zijplaat gemonteerd, ok
Lichtbalk mistlampen: ok
Afstelling koppelingspedaal: ok
Lichten afstellen: ok
Check of alle lichten branden: alles behalve nummerplaatverlichting…. en daar is al eens aan geprutst geweest precies, al 2 schroeven de kop uit gedraaid…. zullen het maar zo laten en proberen, als de controle niks zegt, laten zoals het is….
Batterij geladen: ok
Benzine: ok
Sleutels en startonderbreker: ok
Garageplaten: ok
Motor starten: ok
Vertrekken in garage: ok
Eerste kilometers op de baan: ok
Rechtuitstabiliteit: ok
Remmen: ok
Oliedruk: ok
Temperatuur: okAlles goed :happydance: …. we rijden terug richting garage om bij en tevreden een glas te drinken op de goede afloop…. :drink:
Op de terugweg…. haperingen :( , motor krijgt precies geen eten meer… stilvallen :shock: en laten uitbollen naar parkeerplek naast de weg…. miljaarde, wat nu weer?????? :think: :think: :think: :think:
Benzine? ok
Batterij? ok
Startmotor? okWilt niet starten… te voet naar garage, en terug met depaneur om de P naar huis te trekken om verder de onderzoeken….
Andere DME relais gestoken om te proberen…. juist hetzelfde… hier zit het probleem dus niet
Ontsteking: ok
Benzine is er nog in, maar ze geraakt niet aan de motor…. bezinepomp nakijken…. juist ja, hier zit de dader… pomp vastgelopen.
Gierigheid bedriegt de wijsheid zeggen ze wel eens…. we hadden een occasiepomp gestoken die nog werkte (test gedaan), maar blijkbaar eens onder belasting gaf ze toch te geest. … nieuw pomp besteld, komt volgende week binnen….Besluit van wat we dachten het laatste weekend in de garage geweest te zijn….
Tot de laatste moment zal de P zijn kopke uitwerken, als we dachten dat dit een eenvoudige restauratie zou worden, dat zal hij nu eens bewijzen dat dat niet het geval is/was/zal zijn (precies of we wisten dat nog niet :wink: )Maar als hij rijdt, rijdt hij fantastisch… motor spint als een kat in ze zomerzon, wegligging is als op rails, bandensleet is mooi over volledige oppervlakte van de banden, …. klaar om vele kilometers plezier mee te beleven….
Het steekt niet op een weekje meer of minder…. volgend weekend dan maar verder uit testen en afstellen.
Btw, zo de eerste keer in al die jaren terug in het zomerzonnetje… het deed pijn aan de ogen (en dan moet hij nog deftig opgekuist worden… blijkbaar wisten ze 30 jaar geleden wat kwaliteitsverf was…. mijn firmawagen van 2 jaar oud is zo proper niet meer….
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Joepie… weer een stapje dichter bij de reveal….
Connectors Hert+Buss terminals 50203914 gevonden…. bij Mercedes :think: (kan me niet schelen vanwaar ze komen, het zijn dezelfde)
Stationair regelaar mooi opgekuist, droog en terug gemonteerd…. mooi! Wist je al dat ik een Zwitserse horloge ga hebben die in Duitsland geassembleerd is en in België gerestaureerd…. :happydance:
Rubbers zullen naar alle waarschijnlijkheid Michelins worden…. Exalto PE2
Volgende zaterdag juist nog een kijken naar afstelling koppelingspedaal (zit iets lager dan de rempedaal en dat is lastig), afstellen lichten, CO² afstelen en meten, nog het rechtse zijpaneel aan de olieleidingen monteren en dan een proefrit….
als alles in orde is, volgende week technische controle en dan kunnen we hopelijk snel de eerste kilometers rijden…
Verzekering 9/10 van bij Erard (96€/jaar oldtimer mits gekoppeld aan andere verzekering – en die is goedkoper dan diegene die we nu hebben….ga juist onze huidige verzekeraar nog de kans geven om te reageren….) met de mogelijkheid om nadien nog een uitbreiding Omnium bij te nemen….maar daarvoor moet ik eerst een taxatie laten doen.
Iemand ervaring hiermee? Eventueel een goed adres?Het begint nu echt wel te kriebelen….
:driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Welkom…. geniet ervan, zowel van het forum als van de Porsches….
(gezien de reactie van Hioctane 102, zou ik durven vragen naar foto’s?) :engeltje:in antwoord op: Nieuw lid!Goed nieuws…. weer een probleem de wereld uit en meer genieten van je ritten!
Enjoy! :first:in antwoord op: F*cking Garmin Zumo 590LM