Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 729)
      • Welkom en proficiat met de nieuwe, oprechte deelname bij het afstaan van de oude…. in elk geval, succes met de verkoop… je zal hier wel een nieuwe eigenaar vinden die je beestje met evenveel liefde zal behandelen als je zelf deed!

          Welkom en succes bij het aftellen….geduld is een mooie deugd…

            Klopt, je hebt gelijk Wim, maar noem het een vorm van personaliseren….. ;)

            Is natuurlijk een persoonlijke keuze, (en deels budgettair – die verf had ik voldoende op stock) maar heeft ook te maken met feit dat geel passiveren niet meer toegelaten is (zeswaardig chroom is giftig en sinds 2006 verboden volgens EU richtlijn), ik zelf geen liefhebber ben van geel in combinatie met het wit van de rest van de wagen en ik die ‘Tectane Alu-zinkspray’, de ‘Tectane Alu spray’ en de ‘Tectane Motorlakspray’ zelf verkocht heb ik het verleden en overtuigd ben van de kwaliteit (was trouwens een Nederlandse fabrikant voor wie ik werkte) …. en zwart…. tja, was een andere mogelijkheid geweest, zal ik mij vroeg of laat beklagen? Misschien, maar dat zilver oogt nu wel wat frisser als dat geel en zwart….

            Time will tell….. :engeltje:

              Veel succes in de zoektocht….

                Net gezien dat de foto van de boite niet echt scherp is…. nieuwe gemaakt, nu komt het veel beter tot zijn recht…

                oud:

                IMG_20170311_095139-2.jpg

                nieuw:

                IMG_20170401_101040.jpg

                  and the saga continues….

                  Gisteren nog een beetje aan het sleutelen geweest….
                  voortrein ok, (natuurlijk weer een tegenslag gehad, draad beschadigd van het kogelgewricht links… die hebben we dan ook met brut geweld en een bunsenbrander moeten lossen…. nieuwe op gestoken, geen gezever meer mee…)

                  IMG_20170415_192030.jpg

                  achteraan ok

                  IMG_20170415_192056.jpg

                  olieleidingen verder afgewerkt, enkel beugeltjes nog bijschilderen (tja, eentje vergeten… :oops: )

                  IMG_20170415_192043.jpg

                  Volgende stap zijn de remmen verder afmonteren.

                  Nog efkes en er kunnen weer wielen onder…. wie wil me komen helpen om de eerste rit te maken…. ik achter het stuur, en jullie duwen… :happydance:

                  Doet eigenlijk wel deugd om stap per stap de tafel leeg zien te geraken en de wagen weer wat meer op een wagen begint te gelijken ipv op een naakt chassis….

                  Intussen zijn we al bezig met het zoeken naar een old-timer club en info voor een verzekering (March old-timer omnium)

                  Nog efkes….. en we kunnen :driver:

                    Dream car…. mogen ze me altijd komen afzetten (al zal dat een droom blijven)

                    dd940a55be388417c0afbe7a8c4a71dd.jpg

                      @Talliman, ook een racemotor kan je opblazen hoor…. elke motor heeft zijn toerentalbegrenzing, en als je daar over gaat heb je prijs…. (en dat gaat soms sneller dan je denkt, je moet maar 1 keer verkeerd terug schakelen zonder voldoende af te remmen van 5 naar 2 ipv 5 naar 4…)

                      @ Ollie, klop, een garagist die zijn beroep ernstig neemt, biedt zo een verzekering aan, eventueel zelfs met uitbreidingsmogelijkheden op kosten van de koper. En daar zijn dan ook weer staffelingen in… hoe ver wil je gaan in die garantieverzekering? Enkel mechaniek (motor – versnellingsbak) of ook technische onderdelen (remmen, stuurinrichting, lampjes, vering, …. het volledige pakket?)

                      @ Benoit, bemerking bij antwoord Bert V, misschien is die vriend nu juist wel gekomen, zonder je op de hoogte te stellen, uitgelezen en vastgesteld dat probleem toch elders ligt…. en nu proberen de indruk te wekken dat het onder garantie zal gebeuren en nadien met de rekening komen???? Gevaarlijk spelletje! Voor hij een vijs los draait, schriftelijk op papier hebben dat herstelling gebeurt onder garantie! Wil hij niet, schriftelijk in gebreke stellen en herstelling onder garantie eisen, als je geen vertrouwen in hem hebt voor de herstelling, specifiek vermelden dat je de herstelling wil laten uitvoeren door een erkende specialist of merkgarage. Desnoods advies inwinnen bij je raadsheer/dame. Desnoods Federauto betrekken in verhaal.

                      Een revisie kan snel oplopen van enkele 1000-den € tot 20 à 25.000€…. hangt allemaal af van hoe diep de schade zit en hoeveel schade er is….. en dan komt de discutie…. wat is het gevolg en de oorzaak van de schade, wat is het gevolg van ‘normale slijtage’ en moet ook vervangen worden bij een revisie maar zal in jouw schoenen geschoven worden????

                      Eén gouden raad: deftige afspraken op papier, en anders juridisch! Dit kan een dure grap worden als je niet oplet, en daarvoor het je de P niet gekocht aan de prijs die je betaald hebt….
                      Succes!

                        Nieuwe sticker om op mijn wagen te plakken….

                        51fWePfyJQL.jpg

                          Volgens de nieuwe wetgeving mag je het voertuig aanbieden met:
                          1. de oude platen (indien nog in bezit) met bijhorend inschrijvngsbewijs
                          2. nummerplaten van een ander voertuig mits dat ingeschreven staat op de naam van de toekomstige eigenaar (bv de platen van je dd)
                          3. handelaarsplaten

                          Verzekering op de hoogte brengen en indien mogelijk attest van verzekering vragen dat de ‘nieuwe’ wagen verzekerd de baan op kan

                          Zo mag je het voertuig aanbieden, probleem is dat je met een voertuig de baan op bent die nog niet op jouw naam ingeschreven staat, geen geldige keuring heeft en dus technisch gezien niet in orde is met de wetgeving voor het gebruik op de openbare weg….
                          Het risico is dat Nonkel Agent die je tegenhoud, mogelijks kan beboeten wegens niet in orde met inschrijving…. al zijn de meeste wel begripvol als je kan aantonen dat je op weg bent van garage of je thuis naar keuringsstation ZONDER omwegen, dwz de meest directe weg van en naar het keuringsstation.

                          meer info: http://www.aibv.be/index.php?option=com_content&view=category&id=18&Itemid=172&lang=nl

                          Hopelijk ben je hier mee geholpen. Je kan natuurlijk altijd info gaan vragen in een keuringsstation, die mensen zijn meestal ook heel hulpvaardig…

                            https://www.rosepassion.com/en/cat/porsche-911-turbo-965-1986-3-3-turbo-coupe-manual-gearbox-4-speed/M294/bodywork-seals-and-rubber-elements/rear-window-seal/B1676/window-glazing/I1725/window-lifter-rail-left/P16597

                            Vrees dat je weinig andere keuze hebt, zoals Wim ook zegt, als het nog goed is, laten ze het zitten….
                            Misschien bij FG Porsche eens informeren? Als zij het niet hebben,…. veel succes!

                              Is dat bij een Porsche niet zoals bij een Harley? Die verliest geen olie, die markeert zijn territorium! :happy:

                                Hopelijk enkel een versleten synchromesh ring… succes bij de herstelling!

                                  Ik heb je test volledig afgewerkt bij je eerste aanvraag…. vrij complex en jammer genoeg te veel uitgaande van extremen en niet realistische voorstellingen.
                                  Ik heb een tweede poging gedaan, en heb afgehaakt…. sorry!

                                  Ik begrijp dat je met je onderzoek het belang wil aantonen van welke invloed een bepaald kenmerk heeft op de keuze van wagen, maar noem me nu eens een premium merk op dat niet veilig, comfortabel (zelfs de meest extreme sportwagen heeft vandaag comfortabele zetels en een hoop functies die het rijden aangenaam maken) en een voorbeeldige service heeft om zijn klant de beste aankoopervaring te schenken?

                                  De vorm van wagen heeft mijn inziens niets te maken met merk, afkomst of imago, maar puur met gebruiksprofiel… Een zakenman koopt eerder een luxe sedan of SUV dan een sportieve 2-zitter, de hardwerkende huisvader zal eerder richting break, monovolume of suv gaan dan naar een hatchback of convertible, en de jonge alleenstaande veelverdiener zal al sneller in een hothatch of sportwagen stappen dan in de monovolume. En de jong gepensioneerde of de goed boerende 50+er die zichzelf eens wil trakteren op een nieuwe hobbyspeeltje, zal richting sportcoupé of cabrio zoeken… Ik ken weinig mensen die zich als hobbywagen een break of monovolume kopen. Op zich heeft dit geen invloed op de keuze van merk, tenzij het merk dergelijk gewenst model niet in de aanbieding heeft….

                                  Je definitie van comfort die je geeft doet toch ook wat vragen opduiken: het gemak om te versnellen? Duw op die rechter pedaal en dat lukt wel, hangt af van de motor en aandrijving, heeft weinig te maken met comfort (een basis uitvoering met dezelfde motor als een super de luxe uitvoering, gaat even gemakkelijk versnellen) …. het geluid en de trillingen van de wagen: ok, volledig akkoord…. het geluid dat ontstaat als gevolg van een sterke impact???? Hoe die wagen klink als ik ergens tegen een gevel of een boom knal, zal me worst wezen (ik garandeer je, in 99.9% van de gevallen zal je zelfs niet weten welk geluid je gehoord hebt, en de getuigen hebben alleen ‘een harde knal en piepende banden’ gehoord)… Comfort heeft bij mij veel meer te maken met klimaat controle, aankleding en interieurafwerking, bruikbaarheid en bereikbaarheid van bedieningsorganen (knoppen, schermen, … ) zitcomfort, instelbaarheid van zetels, vering en rijcomfort op onze Belgische wegen….

                                  Als je morgen hetzelfde onderzoek doet naar het aankopen van een basisvoertuig of een middenklasser, ga je dezelfde resultaten krijgen met dezelfde enquête …. het enige verschil met ‘premium’ is de aankoopprijs…..

                                  Ik ben benieuwd naar het resultaat van je onderzoek, ik vrees alleen dat een premium merkenbouwer, weinig nuttige info kan halen uit je onderzoek om hun producten beter af te stemmen op hun doelpubliek.
                                  Toch veel succes!

                                  Ik lees hier na je onderzoek dan ook graag een korte samenvatting van de resultaten als het kan…
                                  Bedankt!

                                15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 729)