Aangemaakte reacties
-
Zoiets wil je niet meemaken… hopelijk kan er een oplossing gevonden worden voor de onfortuinlijke nieuwe eigenaars
Als ik de website van de verkoper bekijk…, hun naam werd genoemd in het artikel, dus iedereen weet wie ze zijn… en als ze hun goede naam willen behouden zullen ze wel iets moeten doen…
in antwoord op: Zeer erg voor die mooie PorscheSterkte! Hopelijk vandaag toch een beetje hoopgevend nieuws….
in antwoord op: Droom ten einde.Top! Mooi werk… nog even en je kan genieten van de bolide!
in antwoord op: Terug luchtgekoeld :)Beginnen met zekeringen na te kijken, vervolgens contact op rempedaal zelf (stoplichtcontactor) en nakijken of alle draadjes nog mooi verbonden zijn. Ook nakijken of de remlichtschakelaar correct bedient wordt (bij de 964 weet ik niet exact waar deze zit, moet in de buurt van de rempedaal zijn) – kan deze nog ingedrukt worden of niet? Indien niet, nieuwe schakelaar (ref P47413 bij RP), indien wel iemand laten nakijken of de remlichten branden als je manueel indrukt, zo ja, dan moet je de speling controleren en bijregelen zodat schakelaar ingedrukt wordt als je remt … en als dat allemaal in orde is, en ze branden nog niet, dan begint het zoeken pas echt… elektrische circuit uitmeten… veel plezier met zoeken.
in antwoord op: remlichten 964AutoTech Merchtem is ook mijn garage, Serge is trouwens nog altijd zelfwerkende zaakvoerder, een echte vakman die zijn job nog altijd met liefde en met volle overtuiging doet.
Serge is eerlijk en verwacht dat van jou ook! …. met al zijn ervaring is er niet veel dat hij nog niet meegemaakt heeft.
Een betrouwbaar Porsche specialist!Zeker een aanrader!
Andere ervaringen kan je effectief opvragen bij Bompa Lawijt, die kent de Serge inmiddels ook al heel goed!
in antwoord op: Revisie 911sc 1979:happy: :happy: :happy: :happy:
tja, wil hem eigenlijk zo sticker vrij mogelijk houden, maar dit is een twijfelaartje…. :think:
in antwoord op: Ruithefmechanisme los van ruit?Blijkt te werken!
Vandaag toertje gereden en intussen met ruit gespeeld… toch een 50tal keer open en toe gedaan, en blijft werken…:happydance:
in antwoord op: Ruithefmechanisme los van ruit?@Marc356,
Bedankt voor de informatie, klopt inderdaad! Tec7 is niet de beste oplossing in dit geval!
Ik weet niet waar je 35 jaar ervaring mee hebt, maar toch iets meer uitleg voor de leken… en ter info, silicone is ook niet de oplossing ;)ik heb 14 jaar voor een van de grootste lijm- en kitfabrikanten van Europa gewerkt (als technisch sales adviseur, expertises en opleiding), zowel acrylaat, silicone, siloxaan, MS, Hybride MS, PU kitten voor automotive en industrie, zelfs aero en ruimtevaart toepassingen…. (lijmen, kitten, schuimen, technische aerosols en verwerkingsgereedschap)
En dat is net zoals je zelf aangeeft de reden waarom ik geen Tec7 zal gebruiken voor deze toepassing. Met een trekkracht van ongeveer 32kg/cm² en een High Modulus hardheid, is dat een lijm die niet veel beweging toe laat, enkel een beetje uitzettingsbeweging. Vandaar ook mijn uitspraak van ‘zo definitief’Als ik de ruit al zal moeten lijmen in de rail, (vermoed van niet, ik heb hopelijk een tussenoplossing gevonden) zal het met een Hybride of een PU Mid Modulus zijn, oa ook gebruikt voor carrosserie verlijming voor bv uitbouw, spoilers, sideskirts enz maar ook mobilhomes en zelfs vrachtwagens (vooral koelwagens).
Groot voordeel is dat je met het gebruik van dat type kit geen problemen krijgt bij eventuele latere carrosseriewerken… laat in de omgeving van een carrosseriebedrijf of een spuitcabine het woord “silicone” vallen, en ze dragen je buiten met een “CBRN interventieteam” van de Civiele Bescherming…
SILICONE nooit gebruiken bij een wagen! Zelfs de beglazingsvoegen en lijm (voorruit en achterruit) zijn Hybride MS of PU, juist om problemen te voorkomen! Is trouwens ook de reden waarom je beter geen wax op basis van silicone gebruikt….(silicone in zijn pure vorm is een olie!)
Soit, we wijken af van het onderwerp….
Morgen meer info over het resultaat….
in antwoord op: Ruithefmechanisme los van ruit?eerste poging mislukt!:(
glas blijft niet tussen de rubber van de houder zitten, teflon doet wel zijn werk, want de ruit blijft niet meer vanzelf omhoog…. (nu heb ik dus hulp nodig om de ruit omhoog te houden…. :roll: )nu tussenoplossing geprobeerd, houder grondig ontvet, rubber ontvet en glas goed ontvet, vervolgens rubber ingespoten met ‘lijmspray’, laten drogen en een tweede laag erop, ook in de houder wat lijm gespoten, even laten drogen en samengesteld.
Vervolgens nieuwe lijm in de rubber, met 10′ tussentijd, 4 nieuwe lagen lijm en vervolgens de ruit er in geduwd.
Na 30′ wachten een eerste poging, en die lijkt te lukken…. :happydance: :happydance: :happydance:Nu nachtje laten drogen, opnieuw uitproberen en als alles ok is, terug monteren van onderdelen…
en dan kunnen we weer rijden! :driver:Weer iets bijgeleerd en een probleem minder….:up:
Aan een oldie heb je inderdaad altijd wel iets te doen, maar het plezier van het op te lossen is al even fijn als er mee rijden…. :drink:
in antwoord op: Ruithefmechanisme los van ruit?Eerste poging: ik ga de houder iets versmallen en proberen de ruit met de rubber er in te krijgen, desnoods met een beetje silicone spray om gemakkelijker in te glijden, vervolgens de raamgeleiders links en rechts (de verticale) beter laten glijden met droge teflonspray en dan uit proberen….
indien dat niet werkt zal er toch gelijmd worden….niet de volledige lengte, maar met dotten, zo blijft er beweging mogelijk, trillingsopvang en als ze ooit moet gedemonteerd worden, zijn het slechts enkele lastige stukken…
(geloof me, ik heb jaren in die sector gewerkt, een ‘volbad verlijming met MS polymeer’ wil je niet los moeten maken….:think:Ik hou jullie op de hoogte,
Bedankt voor de hulp en de goede raad!
in antwoord op: Ruithefmechanisme los van ruit?Dat kan ik niet ontkennen, heb vroeger gewerkt voor de fabriek die dat produceerde voor hen….
is een oplossing, maar zo zal het wel niet geweest zijn….Bestaan er klemmetjes of zo om dat glas te fixeren? Vind het nergens terug noch in werkplaatsmanual npch op websites zoals RP, VK, …
Tec7 is zo ‘definitief’….in antwoord op: Ruithefmechanisme los van ruit?@vandamme,
bedankt voor je reactie, kon niet wachten tot morgen, en ben er aan begonnen… paneel er mooi af gekregen en vastgesteld dat het niet de eerste keer is dat het paneel er af komt… plastiek is met stukjes ductape vastgeplakt… kan me niet voorstellen dat dit origineel zo is…ter zake, ruitmechanisme werkt perfect, geen gebroken rollers of rivetten, een veel simpeler probleem… het glas is los gekomen uit de glashouder….
Ruit er terug in gestoken, ruit toe gedaan, werkt perfect…
ruit weer open doen… en glas komt weer los… blijft niet in de glasdrager zitten…Hoe kan ik dit terug ‘vast’ maken?
Staan de zijkanten van die drager altijd zo ‘open’? precies of deze zijn ooit verwrongen geweest? Bovenaan foto hoekje geplooit en onderkand vrij brede opening… hier kan een ruit nooit in spannen….
in antwoord op: Ruithefmechanisme los van ruit?Zou het dan toch waar zijn….
https://www.askmen.com/top_10/cars/top10-reasons-real-men-drive-stick.html
:happy: :happy: :happy: :happy:
jammer hé….:happy: :happy: :happy:
in antwoord op: periodieke oldtimer keuringEn we zijn nog altijd bezig aan ons speeltje…
intussen een dikke 197000km, tijdens laatste garagebezoek voor jaarlijks onderhoud vastgesteld dat er een stofkap gescheurd was… onmiddellijk alle 4 laten vervangen…
Blokje doet het nog altijd prima, en voor het eerst eens kosten gedaan die niet voor herstelling was, maar puur voor het plezier…. luchtinlaat aangepast!
Grotere luchtinlaat en K&N High Flow luchtfilter gemonteerd…. meer lucht… meer power….
en met de klepzetting en overlap een beetje gespeeld…. snellere afvoer, snellere vulling en beter rendement… geeft allemaal een beetje extra koppel…
Uitlaat heeft geen probleem met het verwerken van de extra lucht, in tegendeel… iets meer puf en iets agressiever van geluid… leuk!Wel komisch om te zien/voelen hoe mijn 11je mooi staat te schudden met haar kont, aan elk rood licht voel je gewoon dat het 3.2 blokje wil spelen en dat zij net zoals een hond die zich goed voelt, staat te kwispelen met zijn staart….
Dat wordt genieten!
Btw, carrosserie is er nog niet van gekomen… wanneer gaan de mensen nu eindelijk eens leren rijden zonder ongevallen, dan heeft Rudi eindelijk tijd om de mijne onder handen te pakken….
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…