Aangemaakte reacties
-
Ondertussen even gaan informeren bij controlestation waar ‘eenmalige keuring’ gedaan werd…. ondanks de heel vriendelijke en hulpvaardige stationschef (Mario), geen geluk.
Erembodegem doet geen eenmalige keuringen meer, hebben al hun dossiers destijds moeten doorsturen naar Zwijnaarde, hebben dus niets meer bij hen liggen. Mario heeft gebeld met Zwijnaarde waar hij iemand bereid gevonden heeft in de archieven te duiken…. zonder resultaat…. dossiers zijn leeg… ze hebben dan ook maar bewaarplicht van 10 jaar…. Dan blijft er maar 1 mogelijkheid meer over volgens hem, rechtstreeks DIV waar ze normaal gezien een scan moeten bijhouden van de originele Fahrzeugbrief. Mocht ik op eigen houtje geen info terugvinden, mocht ik altijd terugkomen, misschien dat hij hier of daar wel aan een koordje kan trekken om gegevens toch terug te vinden….
Chapeau voor deze stationschef, mochten ze allemaal zo zijn, de wereld zag er veel beter uit….Verhaal wordt vervolgd…
in antwoord op: Lage emissiezones Vlaanderen@ Drip, bedankt voor de info, dan moet ik daar mijn tijd al niet meer geen insteken….
Blijft dus hopen of technische controle de originele nog ergens in de archieven heeft steken, of LEZ moet mijn “Prüfbericht über Motorleistungssteigerung und Katalysatorumrüstung” van het TüV aanvaarden, en dan wordt het een Euro2….
We zullen wel zien, eerst verder werken aan de wedergeboorte van mijn 11je
in antwoord op: Lage emissiezones Vlaanderen@Stefx911, waar kan je zo een attest verkrijgen?
in antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenProficiat Drip, goed nieuws!
Dat wordt dus een zoektocht naar de fahrzeugbrief… hopelijk hebben ze die nog in de archieven steken bij de controle in Erembodegem….
in antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenTja, in België wordt nu eenmaal het bezit van een wagen belast, of je er nu 1.000km of 50.000km/jaar mee rijdt…. blijft even duur!
En veel van die “exclusieve” wagens worden gebruikt als hobbywagen, niet als DD…. zo wordt een hobby natuurlijk een heel stuk duurder….
Mijn advies, een winterstalling ‘uit verkeer’ heeft voor en nadelen…. je betaald minder rijtaks, maar je kan ook niet meer rijden als het dan eens beter weer is… ik spreek uit ervaring, vroeger ging mijn Harley ook ‘uit verkeer’ tijdens de periode oktober/maart…. met als gevolg dat ik 6 maanden niet kon rijden, ook al was het tot midden december deftig weer. De laatste jaren beginnen onze winters later (als ze al beginnen) en duren ze niet zo lang…. (oh nostalgie, waar zijn de winters van vroeger?????).
Uit verkeer halen is niet meer de moeite….was toen nog geen oldtimer ook ;)
in antwoord op: Lage emissiezones Vlaanderen@Stefx911, dit geldt als vervangend document voor het gelijkvormigheidsattest, nodig om toegelaten te worden voor inschrijving. (de mijne is ingevoerd in 1998). Dit was nodig voor voertuigen die niet gehomologeerd waren op Belgisch grondgebied, of niet volledig voldoen aan de door de fabrikant aangevraagde gelijkvormigheidscertifikaat. De mijne is een 174kW ipv 170kW, dus niet conform de normaal ingevoerde wagens. Jouw Alpine is nooit gehomologeerd geweest voor België, de enige oplossing is dus een ‘éénmalige keuring” om een gelijkvormigheidscertifikaat aan te vragen specifiek voor jouw wagen….
De fahrzeugbrief (en het die die ik nodig heb) is ingehouden bij de controle, en dat is nu eenmaal het enige document waar de Euro norm op vermeld staat…. die me eventueel kan (voorlopig) toelating geven de LEZ in te komen.
@Drip, thanks, ik volg het hier met veel interesse op….in antwoord op: Lage emissiezones VlaanderenUSPS is geen oplossing, afmetingen van pakket zijn te groot,
klassieke koerierdiensten (UPS, DHL, FEDeX, TNT,…. ) zijn zeker niet goedkoop
Andere mogelijkheid: internationale transportbedrijven/tradersJe kan eventueel proberen via Dockx-logistics… gedeeld containertransport. Kosten worden gedeeld door verschillende opdrachtgevers.
Informeren kost niets….
http://www.dockx-logistics.be/nl/groupage-lcl.htmlof via
http://www.mainfreight.be/service_center/verenigde_staten/air_en_ocean_freight.aspxInfo vragen staat vrij, en een plaatsje in een container voor een platte rechthoekige doos is eenvoudig te vinden….
Succes met de zoektocht!in antwoord op: Pakket uit USAWelkom, succes met de zoektocht!
btw, nog eentje van 1970? De midlifecrisis zal dan toch bestaan….. heb er ook last van :drink:in antwoord op: Even voorstellenWelkom en veel plezier bij het zoeken…. we horen het graag als er nieuws is… :driver:
in antwoord op: liefhebber Porscheik niet…. speeltje nog niet klaar…. maar dat is inmiddels geen nieuws meer…. :roll:
26 maart sta ik hele dag op De Dag van de Motorrijder, werken aan de veiligheid van anderen ….
Geniet van de rit en keep it safe!
Thanks voor de complimentjes…. :up:
Er is al veel werk gedaan, er ligt nog veel werk op de plank…. maar de vorderingen zijn zichtbaar nu… het afbreken is bijna gedaan (enkel oliekoelsysteem nog en benzineleiding controleren), dan kan de opbouw beginnen…. Hopelijk geen verrassingen meer bij het losmaken van de oliekoelleiding…. ik heb geen zin in gebroken flenzen of aansluitnippels…. hopelijk heeft de degripant zijn werk gedaan…
@Jorge, dat was een van mijn voorwaarden bij de keuze van garage, er waren er genoeg waar ik hem mocht binnen brengen om te restaureren, ze zouden wel bellen als hij klaar was…. niet dus! Bij Auto-tech wandel je binnen wanneer je wil, Serge heeft niets te verbergen, in tegendeel, hij heeft graag dat je eens binnen komt…. zijn manier van werken is zo: hij demonteert en als hij brokken tegen komt die niet voorzien waren, stopt hij tot je langs geweest bent (hij heeft meer dan werk genoeg) om samen te beslissen wat er te doen staat…. alle stukken die vervangen moeten worden liggen ter inspectie klaar en dan beslis je nog altijd zelf of er nieuwe in komen of niet…. op die manier wordt je automatisch betrokken bij het gebeuren en kan je zelf bepalen hoe ver je gaat en hoe duur het wordt…. (al is dat altijd een stuk duurder dan je zelf had gedacht)
Wil je stukken zelf doen, geen probleem… opkuisen van onderdelen zoals uitlaat, motorbeplating, cardanassen, …. wat je kan en wil, geen probleem… andere stukken doet hij zelf (heeft eigen zandstraalinstallatie, chemische ‘vaatwas’ voor motoronderdelen, ….).
Vandaar dat ik inderdaad regelmatig langs ga en een deel van het opkuiswerk zelf kan doen, mechaniek is voor hem, esthetiek is voor mij…. en zolang ik de brug mag gebruiken, (heeft er 4 in gebruik + 2 vaste voor uitlijningen) speelt tijd geen rol…. renoveren volgens je mogelijkheden en beschikbare tijd…. duurt wat langer, maar intussen heb je er ook wel het plezier van!Als de planning een beetje blijft zoals ze is, volgende zaterdag rest van het chassis klaarmaken voor roestbescherming waar nodig en nog wat onderdelen demonteren voor opkuis of vervanging…. aftellen tot zaterdag. :happydance:
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…and the story continues….
Nieuwe koppeling gestoken
Ondertussen begonnen aan het omhulsel van al die bovenstaande schoonheid…
Man, man, daar zijn echt patatten met uitgereden….
Na en grondige reiniging en ontvetten kan ik weer het originele kleur zien….
Terwijl we bezig waren, motorcompartiment ook grondige beurt gegeven en nieuwe kachelpotjes gemonteerd
Nu kan de grondige inspectie van het chassis beginnen… hier en daar toch wat van de steenslagcoating los gekomen, losse delen lospeuteren zover de onthechting loopt, … verder reinigen, losse roest verwijderen … achtercompartiment is gedaan, nog stukje bodem en dan de frontsectie…. weet voorlopig nog wat gedaan…
Bedoeling is te behandelen met TANIK en vervolgens bij te spuiten…. met underbodycoating en vervolgens met witte lak…. via via geraak ik aan verf die gebruikt wordt voor boeien, oceaanstomers, … roestbescherming: 20 jaar garantie in zoutwatermilieu!
Daar zal een gezonde Belgische regenvlaag niets tegen zijn vermoed ik….Draagarmen achteraan inmiddels ook verwijderd, zo kan ik goed aan de veerpoten om op te kuisen. Terwijl de armen er af zijn, kunnen we ook de wiellagers vervangen… na 186.000km bleek hier toch wat speling op te zitten…
Zoals jullie merken, gestaag gaan de werken verder…. doet plezier te zien dat de werken vorderen, al zal rijden nog niet voor de volgende weken zijn….
Plezante bijkomstigheid, tijdens de werkzaamheden leer ik enorm veel bij over mijn 11je… en Serge deelt maar al te graag zijn kennis! Niet dat ik morgen zelf aan een revisie zal beginnen, maar intussen weet ik toch al veel over de werking van mijn speeltje…
Next update will be coming soon (I hope :happy: )
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Je kan eventueel de vraag eens stellen bij Hoes in Olen, revisie van starters en alternators…. misschien doet hij ook verdelers?
Levert prima werk af voor heel betaalbare prijzen!http://starters-alternators.be/nl
in antwoord op: Revisie verdeler 911 2.0SJammer genoeg niet… geen scan of copie van … is geïmporteerd in 1998, via ‘eenmalige keuring met proces verbaal van goedkeuring als enig voertuig’. (174kW ipv 170kW, was dus geen standaard voertuig meer). Dus niet douane maar controle heeft document gehouden. Was blijkbaar de normale gang van zaken toen voor voertuigen zonder Europese COC
Als opmerking staat ” deze toelating tot het verkeer wordt toegestaan op basis van de fahrzeugbrief -nummer van originele-” maar de brief zelf werd door hen ingehouden. Heel duidelijk vermeld dat dit document het gelijkvormigheidsattest vervangt en ten allen tijden in het voertuig moet blijven…Op het attest staat wel degelijk het Chassis nr manueel vermeld in balpen, voorzien van 2 stempels en ondertekend door 2 verschillende personen…. we zullen wel zien, als ik dan al eens naar A’pen ga, kan ik me informeren….
Bedankt voor de reacties.in antwoord op: Lage emissiezones Vlaanderen