Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 729)
    • Welkom! Zijn er al foto’s gevraagd…. :engeltje:

        Antwerpen, Mechelen, Gent is er ook mee bezig…. binnenkort eis ik een deel van mijn rijtaks terug…. ik betaal om te mogen rijden in België, als ik dat niet meer mag waar ik wil, mogen ze me procentueel gezien evenveel korting geven als waar ik niet meer mag rijden….

          en zoals beloofd…. motor klaar!

          IMG_20170120_171657.jpg

          IMG_20170120_172033.jpg

          IMG_20170120_172049.jpg

          IMG_20170120_172101.jpg

          IMG_20170120_172111.jpg

          :happydance: :happydance: :happydance:

            Welkom! Geniet van je prachtmachine!

              Werken aan de motor zijn bijna gedaan… nog wat afwerken, monteren losse onderdelen en nog wat andere ‘prutsen’….
              Het verschil is goed te zien…..
              voor:

              IMG_20160915_171842-2.jpg

              en na:

              IMG_20170113_155340.jpg

              IMG_20170113_155351.jpg

              Intussen ook begonnen aan de remmen en koelsysteem…
              Klauwen toch proberen te recupereren, gezandstraald en weg voor grondige reiniging en herlakken…. voorste klauwen moet lukken, de achterste hopelijk ook, maar ze zijn zwaar gepikeerd door roest…. we proberen het maar….

              Olieleidingen zijn besteld, natuurlijk in BO….

              download.png

              (het steekt niet meer op een week meer of min)….

              Vrijdag nog eens gaan kijken en hopelijk het vervolg van het verhaal….

                Als het enkel de bedoeling is een beetje onderhoud te doen, eens grondig reinigen, eens een wieltje wisselen of remmen vernieuwen…. waarom zo niets?

                https://porscheforum.be/forum/38-zeverhoekje/125926-mini-autobrug

                Ik ben het grondig aan het overwegen om eens langs te gaan bij Larsy om eens gaan te kijken….
                Misschien kunnen we ergens eens een prijs laten maken als we met meerdere mensen zijn die interesse hebben…. desnoods enkel de laswerken….

                  Hoi Hondafreak,

                  Als ik even een berekening maak met de ‘verplichte’ en gewenste extra’s (metallic, leder, bi xenon lampen, regensensor en dimmende spiegels, tapijt en navigatie, kom ik uit op 60800€ incl BTW (korting speelt geen rol, berekening VAA is op catalogusprijs)
                  VAA manuele boite: CO² van 168gr : VAA = 503€
                  VAA met de PDK 158gr (mits meerprijs van dik 3000€) : VAA = 485€

                  Je eigen bijdrage zal vermoedelijk ook een stuk hoger liggen bij extra opties… geschat op 450(man) à 480(pdk) €/maand
                  VAA – eigen bijdrage = VAA 35(pdk)/47(man)€ of een bedrijfsvoorheffing van +-20(pdk) à 25(man)€
                  Kostprijs per maand : eigen bijdrage geschat 450/480€ + VAA voorheffing 25/20€ = 470 tot 500€/maand
                  Kosten per jaar: 5640 – 6000€ (enkel voor het rijplezier)

                  Ik was er niet ver af hé met mijn 11.000€/2jaar…. :coolness:

                  Ter info: inschrijving 1000€ eenmalig, rijtaxen/jaar 410€, is dus een stuk goedkoper dan je dacht… (11pk, 1988cc, manueel)
                  pdk is zelf nog iets goedkoper door zijn lagere co (inschrijving 725€, rijtaxen 396€)

                  Misschien een andere vraag, je kan via het werk een auto leasen waar je zelf een bijdrage voor geeft…. is dus een vorm van loonsopslag (die wagen geven is in het voordeel van je werkgever, hij bespaart, dus is het een vorm van loon waar jij ‘niks’ meer voor krijgt, maar hij wel ‘winst’ maakt…. als je niet ingaat op het aanbod, wat krijg je als compensatie? Hoe je het ook draait of keert, die wagen is een vorm van loon, en je krijgt meer auto in ruil dan je er voor betaald, wat stellen ze voor als alternatief? Waarom geeft je werkgever je dat voordeel ipv een gewone loonsopslag? Hij heeft er ook voordeel bij, dus jij mag dat ook hebben…. :lekker:

                    Laat je niet vangen hé…

                    een aantal opmerkingen die je toch moet in gedachten houden…

                    1. 10.000km/jaar is niet veel als je er ook woon/werk verkeer wil met doen… en eens je daar boven zit betaal je per km bij…. en dan gaat het snel! Goed bekijken hoe de kosten voor de ‘meerkilometers’ geregeld worden!

                    2. CO² bijdrage is voor je werkgever, daar moet jij niet wakker van liggen (iets van goed nieuws dus)

                    3. voordeel alle aard kan een instinker zijn… 455,88€/maand! zeg je zelf???? Sta me toe hier aan te twijfelen… ik ken de gegevens van de wagen niet maar dat kan je zelf berekenen: Hangt af van de CO² uitstoot, de bruto waarde van het voertuig incl BTW (en dus niet zoals hieronder ‘fiscale waarde’ ) en de ouderdom (hier kan je het zelf even narekenen https://www.sd.be/carcostcalculator/Default.aspx?lang=nl )
                    Er zijn twee mogelijkheden hoe dit in rekenng gebracht wordt op je loonbrief, en dat hangt af van je werkgever: of het bedrag wordt bij je belastbaar loon (totaal bruto – RSZ) geteld en daar betaal je belastingen op (voorheffing), vervolgens wordt het bedrag terug afgetrokken en krijg je je netto loon. Je betaald dus de voorheffing op dat bedrag (gemiddeld 40%) omdat een bedrijfswagen gezien wordt als loon en dus moet belast worden. Als je zelf een bijdrage moet betalen (1/3 van de leaseprijs zoals je zegt), mag je dat bedrag aftrekken van je ‘voordeel alle aard’, dwz dat je dus een voordeel over houdt waar je belastingen op betaald… (dit is een systeem in het nadeel van de werkgever, hij betaalt ook een bijdrage op je ‘loon’, dus ook op de wagen)
                    Een tweede mogelijkheid is dat de werkgever je ‘voordeel alle aard’ niet bij je loon telt bruto, maar het wel aftrekt van je netto loon…. en dan ben je gejost…. :loser: dan betaal je 2 keer…. je eigen bijdrage, je ‘VAA’ en bij je belastingsbrief de BTW op die VAA die je apart moet vermelden want fiscaal nog niet als loon aangegeven….(en dus heeft je werkgever geen patronale bijdrage geleverd, is dus goedkoper voor hem, duurder voor jou….)
                    Er zitten dus wel wat addertjes onder het gras….
                    Als we uitgaan van de gunstigste regeling voor jou….(scenario 1) Maak de de totale rekening: 420€ eigen bijdrage + je taksen/maand (VAA – eigen bijdrage = netto VAA x 40% taksen = de totale kost per maand voor de wagen…. en dat 24 maanden = ongeveer 11.000€ om 20.000km te kunnen rijden met een wagen die niet van jou is en waar je na 2 jaar niks anders aan over houdt dan enkele mooie herinneringen???? Lijkt mij een dure grap…
                    Dan ben je beter dat je er zelf eentje koopt, 10.000km/jaar ‘km-vergoeding” (momenteel 0.3363€/km, jaarlijks wettelijk vastgelegd juni voor komende 12 maanden) vragen aan je baas, en er 5 tot 10 jaar mee rondrijden en na 100.000km verkopen en dan heb je er nog iets van terug…
                    Even rekenen aan 10.000km/jaar: als we lineair doorrekenen:
                    leasing: 10 jaar eigen bijdrage = kosten 55.000€ en niks over hebben (zal meer zijn, alles wordt duurder)
                    eigen wagen: 10 jaar kilometervergoeding krijgen 33.630€ (zal ook stijgen) + de verkoop – de kosten (aankoop, taxen, verzekering, onderhoud, verbruik…. ) = ????? maar zal in elk geval minder kosten dan leasing….

                    Btw, ik ben verplicht met een leasing te rijden (accountmanager), zou liever met mijn eigen wagen rijden en km vergoeding krijgen… maar dat kan voor de fiscus niet als je meer dan 25.000km/jaar doet voor je werkgever…. Ze weten intussen ook dat je er geld mee kan verdienen…. (mijn vader heeft destijds de P gekocht met de ‘winst’ van 10 jaar km vergoeding – ging wel over +40.000km/jaar beroepsmatig, reed altijd 4-5 jaar met zijn wagens, nooit echte luxe voituren maar toch Audi 100, Renault 25, Renault Safrane, Mercedes E, ….

                    Toch nog eens goed bekijken, desnoods even vragen om simulatie te maken via je sociaal bureau….
                    Succes met de keuze!

                      Hoi James,

                      Traag maar zeker, maar zeker traag gaat het vooruit….
                      Motor zit ver in elkaar, is wat wachten op wisselstukken…
                      Uitlaat is opgekuist, herspoten en ligt klaar om te monteren,
                      motorbeplating is ook opgekuist en herspoten, moet juist 1 stuk herbeginnen… zit een lopertje is…. is geen ramp maar ik kan het beter goed doen…

                      Normaal ging Serge deze week beginnen aan oliekoelsysteem en remmen… ik ben jammer genoeg niet tot bij hem geraakt deze week…. ik probeer nog eens langs te gaan de komende dagen en dan zal ik nog eens wat foto’s maken….

                      Ik hou jullie op de hoogte…. :up:

                          waar is diene carwash…. de mijne kan ook een wasbeurt gebruiken…. :happy:

                            tja, en dan moet de traditionele kerstboomverbranding er nog komen…. nog meer luchtvervuiling….

                            http://www.kerstmarktantwerpen.be/kerstboomverbranding

                              De 911 3.2 was af fabriek verkrijgbaar met kat vanaf 84 voor de VS markten ( motorcode 930/21), de europese 930/20 bleef verkrijgbaar zonder kat. In optie was deze wel bij te bestellen (M155 Motronic voor kat motoren+ M157 zuurstof-sensor en kat). Pas vanaf september 87 werd de kat standaard geleverd op 85% van de geleverde wagens. Veel Duitse wagens werden later met een kat uitgerust omwille van de taxen die geheven werden op wagens zonder kat.

                              Dus, als je wagen van Duitsland komt, is de kans groot dat er eentje onder gemonteerd werd. Ik heb een juli 87 en daar is een kat ingebouwd in nov 97 (attest van inbouw en ‘Prüfbericht’ voor aanpassing Fahrzeugbrief naar S-ARM EURO 2 zat bij de documenten van mijn wagen. De originele Fahrzeugbrief is bij de invoering naar België in 98 vervangen door een Proces-verbaal van goedkeuring als enig voertuig en daar staat niks op van Euro norm).
                              Denk er wel aan als je eventueel eentje wil laten inbouwen, het een dure grap is…. niet alleen kat, ook Motronic moet veranderd worden… en dat enkel om ‘in ‘t stad’ te kunnen rijden? Ik denk dat ‘de parking’ groot genoeg is om plezier te hebben…. :happydance:

                                Veel leesplezier… :up:
                                en natuurlijk verwachten we hier nadien een boekbespreking in de jou kenmerkende schrijfstijl…. :happy:

                                  en als je dan toch een beetje aan het zoeken bent, dan kom je dit ook nog tegen…

                                  het blijft in de familie… https://www.amazon.com/Extraordinary-Life-Josef-Ganz-Volkswagen/dp/1614122016

                                  Een zwarte verleden dat weinig mensen kennen….

                                15 reacties aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 729)