Aangemaakte reacties
-
update nr zoveel…
Waar zijn we aan begonnen???? :roll:
Demontage verloopt niet zoals gehoopt… warmtecollectors uiteindelijk los gekregen… wel bijna een halve dag aan bezig geweest… alles, maar dan ook alles vastgeroest! Eén flens op de rechter collector afgebroken/doorgeroest (stukje buis boven verbindingsstuk)… wordt dus het zelfde scenario als de verbindingsbuis tussen rechter collector en linker pot ook : vuilbak! :bounce:
Zoektocht naar vervangers is begonnen (occasie indien mogelijk… kostenplaatje begint ervoor te zorgen dat ik toch begin te zoeken naar mogelijke occasie stukken. Toevallig niemand warmtecollectors liggen die verkocht kunnen worden???De motor is eindelijk vrij van aanhangsels die in de weg hangen… demonteren blok kan beginnen…
Linker kant om te beginnen… loopt vrij vlot, niet te veel prutsen en alles lost vrij eenvoudig…. ziet er goed uit… niet te veel vuil, stukken nog in vrij goede toestand qua sleet… misschien kan hier nog meer gerecupereerd worden dan gedacht…tuimelaars lijken goed te zijn, vertonen niet te veel sleetsporen, maar moeten toch opgemeten worden om zeker te zijn…
We kunnen beginnen aan de rechter kant…. motor draaien op de bok… en dan…. “pok”, even later… “pok”….
Het is van dat! :what: 2 kopbouten gebroken! op twee verschillende cilinders… dat wordt dus verder demonteren van de volledige bank en vervangen van de kopbouten, 12 stuks, nieuwe dichtingen, vlakken van de cilinders, … enz….
Bij verdere controle hebben we nog geluk…. blijkbaar is er niet te lang gereden met de gebroken kopbouten, de cilinders zijn nog niet te erg aangetast. :hail: Met opnieuw vlakken kan probleem opgelost worden. Gelukkig nog geen gaten gebrand… maar is wel weer extra kosten en uren…
Dan toch maar aan de rechter kant begonnen (met een klein hartje :? … wat gaan we hier vinden?) maar daar bleek alles in prima staat te zijn :happydance: …. gelukkig maar!Intussen wordt hoe langer hoe meer duidelijk dat het budget zal overschreden worden…. de zoektocht naar besparingen kan beginnen… uitlaatsysteem zal dus geen nieuwe inox worden… ik probeer een tweedehands systeem te vinden in redelijke staat.
Iemand tips of eventueel eentje te koop? Tips altijd welkom!Man, man, we zijn weer aan iets begonnen…. en dat in tijden van crisis… ik weet al wat ik ga vragen aan Sinterklaas: een ezeltje dat geld schijt! :wink:
Wordt vervolgd… al begin ik soms wel te twijfelen…. :think:
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Update:
Joepie, het is aan de mijne… motor stand is leeg en de mijne zal daar nu op komen…
intussen is deze grondig gereinigd aan de buitenkant, ik zie weer welk kleur ijzer heeft… dacht lang dat het vettig zwart was…
Uitlaatcollectoren zijn niet volledig proper geraakt… daar zal dan nadien nog wel eens wat werk in gestoken worden, de winter duurt lang genoeg…
Motor staat ondertussen ‘leeg te druppen’, laatste restjes olie (of wat daar moest voor doorgaan) zijn er bijna uit…. dan kunnen de demontagewerken beginnen.
Natuurlijk weer een aantal zaken gevonden die eigenlijk beter vervangen worden… motordeksel vooraan is jammer genoeg in dezelfde staat als het deksel links achteraan: doorgeroest op de bevestigingshoeken van de zijdeksels…. niet echt een stevige constructie… zal dus ook moeten vervangen worden.
De verbindingsbuis tussen rechter collector en de knalpot links is afgebroken (doorgeroest) aan de flens… hier zal dus ook een oplossing moeten gevonden worden….Normaal zaterdag beginnen met demontage… ben benieuwd wat we nog gaan vinden…
Wordt zonder twijfel vervolgd!in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Hoi Wing, al gedacht aan ‘water transfer printing’? Misschien kan je zelfs de business uitbreiden…. geen probleem meer om hoekjes en kantjes te dekken…. dus zullen die plooien ook geen probleem meer zijn….
in antwoord op: Porsche prullariaEn er zijn er nog…. perfecte replica Porsche 2.0l 1966, maar dan in het klein….
in antwoord op: mini lufti 911 motor.[quote=”dirk l” post=243626]Zo is dat spijtig genoeg: op een bepaald punt stopt de redelijkheid :bounce:
http://m.autoscout24.be/anbod/-297340601?from=nl.ww3.autoscout24.be%5B/quote%5D
vragen staat vrij, krijgen is iets anders!
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5[quote=”dirk l” post=243626]Zo is dat spijtig genoeg: op een bepaald punt stopt de redelijkheid :bounce:
http://m.autoscout24.be/anbod/-297340601?from=nl.ww3.autoscout24.be%5B/quote%5D
vragen staat vrij, krijgen is iets anders!
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5+1
Carnewal… zeer tevreden, past als gegoten!in antwoord op: Gezocht: Pyjama/hoes voor Porsche 911 SC+1
Carnewal… zeer tevreden, past als gegoten!in antwoord op: Gezocht: Pyjama/hoes voor Porsche 911 SCmisschien rare tip, maar toch… gebruik kruipolie! Spuit boven de (gekleefde) letters of sticker die je wil verwijderen en laat rustig zijn werk doen,desnoods herbegin je een aantal keer…. olie is zo fijn dat ze achter de lijmlaag door ‘kruipt’ en je kan de sticker of letters verwijderen zonder sporen… ook de lijmresten kan je zo verwijderen zonder probleem! Zelfs met WD40 lukt het, iets minder snel dan met echte kwaliteitskruipolie, maar het werkt…
Acetone is agressief en zal altijd je lak aantasten of week maken…. remreiniger is dan nog veiliger, is aceton basis maar zonder de agresieve bestanddelen. (echte remreiniger tast geen kunststoffen aan)Suuces!
in antwoord op: Wie heeft het al gedaan…..?misschien rare tip, maar toch… gebruik kruipolie! Spuit boven de (gekleefde) letters of sticker die je wil verwijderen en laat rustig zijn werk doen,desnoods herbegin je een aantal keer…. olie is zo fijn dat ze achter de lijmlaag door ‘kruipt’ en je kan de sticker of letters verwijderen zonder sporen… ook de lijmresten kan je zo verwijderen zonder probleem! Zelfs met WD40 lukt het, iets minder snel dan met echte kwaliteitskruipolie, maar het werkt…
Acetone is agressief en zal altijd je lak aantasten of week maken…. remreiniger is dan nog veiliger, is aceton basis maar zonder de agresieve bestanddelen. (echte remreiniger tast geen kunststoffen aan)Suuces!
in antwoord op: Wie heeft het al gedaan…..?tja, hoeveel mensen weten hoe een aanhanger correct te laden? En verder krijg je altijd te horen dat je disselbelasting (gewicht op de trekhaak) niet hoger mag zijn dan 75kg…. als ik mijn 911 correct op mijn trailer zet, kom ik boven die kg uit…. maar liever dat dan een zwieper zoals die hierboven… zonde (al moet je wel zeggen dat de Porsche goed is vastgemaakt, ‘staat’ nog altijd op zijn plaats op de trailer….)
in antwoord op: Waarom een 911 achterwaarts op een trailer moet…tja, hoeveel mensen weten hoe een aanhanger correct te laden? En verder krijg je altijd te horen dat je disselbelasting (gewicht op de trekhaak) niet hoger mag zijn dan 75kg…. als ik mijn 911 correct op mijn trailer zet, kom ik boven die kg uit…. maar liever dat dan een zwieper zoals die hierboven… zonde (al moet je wel zeggen dat de Porsche goed is vastgemaakt, ‘staat’ nog altijd op zijn plaats op de trailer….)
in antwoord op: Waarom een 911 achterwaarts op een trailer moet…Je kan altijd een simulatie maken hier:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top
Geef de gegevens van je wagen is en speel een beetje met de ouderdom….
Vanaf 25 jaar krijg je sowieso een verlaagde taks.
Het verhaal van 25j naar 30j voor Oldtimers is opgelegd door Europa. België heeft tijd tot 2018 om dit in te voeren. Volgens een kennis bij het DIV is er echter nog geen interne nota verspreid die de datum van de nieuwe regelgeving bekend maakt. Zal dus nog niet voor begin 2017 zijn….
Oldtimer: Normaal inschrijving 42.91€, rijtaks 35.86€ onafhankelijk welke motor, vermogen, uitstoot of kw
Wagen ouder dan 25j niet ingeschreven als oldtimer: IDEMAls je de wagen ingeschreven laat, zou je vanaf volgend jaar dus een pak minder moeten betalen, maar wel nog alle gebruik hebben van je wagen als dagelijks gebruik.
Je kan natuurlijk altijd contact opnemen met de betrokken dienst en gewoon je vraag stellen… dan weet je het zeker.
http://mobilit.belgium.be/nl/contact/adressenAls je meer weet, mag je het altijd laten weten!
in antwoord op: Hiep hiep hoera!Je kan altijd een simulatie maken hier:
https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html#/q/top
Geef de gegevens van je wagen is en speel een beetje met de ouderdom….
Vanaf 25 jaar krijg je sowieso een verlaagde taks.
Het verhaal van 25j naar 30j voor Oldtimers is opgelegd door Europa. België heeft tijd tot 2018 om dit in te voeren. Volgens een kennis bij het DIV is er echter nog geen interne nota verspreid die de datum van de nieuwe regelgeving bekend maakt. Zal dus nog niet voor begin 2017 zijn….
Oldtimer: Normaal inschrijving 42.91€, rijtaks 35.86€ onafhankelijk welke motor, vermogen, uitstoot of kw
Wagen ouder dan 25j niet ingeschreven als oldtimer: IDEMAls je de wagen ingeschreven laat, zou je vanaf volgend jaar dus een pak minder moeten betalen, maar wel nog alle gebruik hebben van je wagen als dagelijks gebruik.
Je kan natuurlijk altijd contact opnemen met de betrokken dienst en gewoon je vraag stellen… dan weet je het zeker.
http://mobilit.belgium.be/nl/contact/adressenAls je meer weet, mag je het altijd laten weten!
in antwoord op: Hiep hiep hoera!Heb een 3.2 type930/20… in tankdop sticker ’95ron’, af fabriek zonder kat, later ingebouwd (Duitse wagen)…
Ik heb de vraag gesteld aan opc en kreeg volgend antwoord:Geacht heer,
U zal inderdaad het best 98RON tanken. 95-E10 mag gebruikt worden bij watergekoelde motoren vanaf /97
DUS: luchtgekoeld…. 98ron!
in antwoord op: Super 95 verdwijnt aan de pomp