Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 729)
    • Heb een 3.2 type930/20… in tankdop sticker ’95ron’, af fabriek zonder kat, later ingebouwd (Duitse wagen)…
      Ik heb de vraag gesteld aan opc en kreeg volgend antwoord:

      Geacht heer,

      U zal inderdaad het best 98RON tanken. 95-E10 mag gebruikt worden bij watergekoelde motoren vanaf /97

      DUS: luchtgekoeld…. 98ron!

        Yep, ik was die lawaaimaker op twee wielen…. :happydance:

          ‘t is Bernard… niet Norbert…. ;-)

          Foto zoals gevraagd, moet voorlopig de muur wel nog delen met mijn andere passie…

          20161005_011413-2.jpg

            te verkrijgen….. :engeltje:

            of bedoel je ‘te koop’ :happy:

            btw, de klok hangt hier mooi boven mijn bureau…. top! :up:

              Welkom en knap werk :first: ….

              we weten waar naartoe in geval van…. prijsje maken voor forumleden moet wel lukken zeker :engeltje:

                Welkom en knap werk :first: ….

                we weten waar naartoe in geval van…. prijsje maken voor forumleden moet wel lukken zeker :engeltje:

                  @Bladerunner, bedankt voor de tip, ze zullen in elk geval nagekeken worden en indien nodig vervangen


                  @Jorge
                  , koken kost nu eenmaal geld… maar dan is het ook goed gedaan en kan ie er weer tegen voor lange tijd.
                  Ik blijf jullie op de hoogte houden.
                  :drink:

                    @Bladerunner, bedankt voor de tip, ze zullen in elk geval nagekeken worden en indien nodig vervangen


                    @Jorge
                    , koken kost nu eenmaal geld… maar dan is het ook goed gedaan en kan ie er weer tegen voor lange tijd.
                    Ik blijf jullie op de hoogte houden.
                    :drink:

                      @Bladerunner, bedankt voor de tip, ze zullen in elk geval nagekeken worden en indien nodig vervangen


                      @Jorge
                      , koken kost nu eenmaal geld… maar dan is het ook goed gedaan en kan ie er weer tegen voor lange tijd.
                      Ik blijf jullie op de hoogte houden.
                      :drink:

                        Update:
                        traag maar zeker gaan de opgravingen verder… het lijkt wel of we zijn archeoloog aan het spelen…

                        Zo voorzichtig mogelijk demonteren van olieleiding als mogelijk… pech, zo goed als alle aansluitingen zijn zodanig vast geroest, dat afbreken de enige oplossing is … dwz meer kosten, alle olieleidingen vervangen, nieuw thermostaathuis en toebehoren, …

                        De remmen…. idem dito, alle leidingen gingen we sowieso vernieuwen, maar blijkt dat de remklauwen niet te redden zijn, roest zit te diep en zandstralen geeft niet het gewenste resultaat… beslissing genomen om nieuwe te plaatsen, evenals remschijven die ver ‘op’ waren… uiteraard ook hoofdremcilinder vervangen (zal er eentje van een turbo worden, hoger debiet, dus beter controleerbaar remgedrag)

                        een vacuüm buis van remmen blijkt ook beschadigd … vlak aan de tunnel… dat wordt prutswerk… :bounce:

                        Intussen motor ook verder gedemonteerd… verloor olie tussen blok en kleppendeksel… dus open leggen tot op de nokkenas, als hij dan toch open moet, onmiddellijk ook tuimelaars controleren, tuimelaarassen vernieuwen, distributiekettingen en kettingwielen vervangen met bijhorende stukken. (hij heeft per slot van rekening 186.000km… dan beter nu een stapje verder gaan dan hem binnen afzienbare tijd weer moeten open te leggen voor een revisie)

                        Ondanks dat er een herstelling werd uitgevoerd aan de koppeling vlak voor de aankoop in ’98, blijkt er toch hier ook wat loos te zijn… ontkoppelingsvork werd niet aangepast aan de nieuwe norm (2 draaibussen ipv de vroegere 1), koppelingsschijf blijkt ook zo goed als’op te zijn, dus ook maar nieuwe koppelingsset monteren, gelukkig nog geen slijtage of sporen op vliegwiel, dat mag dus blijven zitten…

                        Nu we toch gemakkelijk aan de alternator kunnen, ook maar eens laten nakijken. Even binnen gesprongen bij Hoes in Olen en laten testen…. 14.4V… maar geen A onder belasting… intussen al gerepareerd…. voor die prijs kan je geen ruil alternator vast krijgen..

                        Verder nog wat kleinigheden (nieuwe rotor, nieuwe verdelerkap en bougiekabels) die de prijs nog wat opdrijven… gelukkig is dit een Porsche, aan een andere zou ik de kost niet doen! UItlaat intussen ook gekozen, zal een Dansk worden in inox, welke juist moeten we nog kiezen…. mag een beetje grommen, maar moet vooral niet te luid zijn… (daar heb ik mijn Harley al voor…. zij die er in Sint Pieters Leeuw bij waren op de fotoshoot weten wat ik bedoel ;) )

                        Stukken worden volgende week besteld, en dan is het wachten tot de motor op de motormontagestand geraakt en dan kunnen we vooruit. Eerst moet die racemotor klaar geraken die Serge aan het prepareren is voor een klant. Met een beetje geluk midden volgende week is de stand vrij, en dan is het aan de mijne…. Aftellen! (of zou ik beter ‘optellen’ zeggen, hopelijk geen verdere verassingen meer als blok open ligt…)

                        To be continued!

                          Update:
                          traag maar zeker gaan de opgravingen verder… het lijkt wel of we zijn archeoloog aan het spelen…

                          Zo voorzichtig mogelijk demonteren van olieleiding als mogelijk… pech, zo goed als alle aansluitingen zijn zodanig vast geroest, dat afbreken de enige oplossing is … dwz meer kosten, alle olieleidingen vervangen, nieuw thermostaathuis en toebehoren, …

                          De remmen…. idem dito, alle leidingen gingen we sowieso vernieuwen, maar blijkt dat de remklauwen niet te redden zijn, roest zit te diep en zandstralen geeft niet het gewenste resultaat… beslissing genomen om nieuwe te plaatsen, evenals remschijven die ver ‘op’ waren… uiteraard ook hoofdremcilinder vervangen (zal er eentje van een turbo worden, hoger debiet, dus beter controleerbaar remgedrag)

                          een vacuüm buis van remmen blijkt ook beschadigd … vlak aan de tunnel… dat wordt prutswerk… :bounce:

                          Intussen motor ook verder gedemonteerd… verloor olie tussen blok en kleppendeksel… dus open leggen tot op de nokkenas, als hij dan toch open moet, onmiddellijk ook tuimelaars controleren, tuimelaarassen vernieuwen, distributiekettingen en kettingwielen vervangen met bijhorende stukken. (hij heeft per slot van rekening 186.000km… dan beter nu een stapje verder gaan dan hem binnen afzienbare tijd weer moeten open te leggen voor een revisie)

                          Ondanks dat er een herstelling werd uitgevoerd aan de koppeling vlak voor de aankoop in ’98, blijkt er toch hier ook wat loos te zijn… ontkoppelingsvork werd niet aangepast aan de nieuwe norm (2 draaibussen ipv de vroegere 1), koppelingsschijf blijkt ook zo goed als’op te zijn, dus ook maar nieuwe koppelingsset monteren, gelukkig nog geen slijtage of sporen op vliegwiel, dat mag dus blijven zitten…

                          Nu we toch gemakkelijk aan de alternator kunnen, ook maar eens laten nakijken. Even binnen gesprongen bij Hoes in Olen en laten testen…. 14.4V… maar geen A onder belasting… intussen al gerepareerd…. voor die prijs kan je geen ruil alternator vast krijgen..

                          Verder nog wat kleinigheden (nieuwe rotor, nieuwe verdelerkap en bougiekabels) die de prijs nog wat opdrijven… gelukkig is dit een Porsche, aan een andere zou ik de kost niet doen! UItlaat intussen ook gekozen, zal een Dansk worden in inox, welke juist moeten we nog kiezen…. mag een beetje grommen, maar moet vooral niet te luid zijn… (daar heb ik mijn Harley al voor…. zij die er in Sint Pieters Leeuw bij waren op de fotoshoot weten wat ik bedoel ;) )

                          Stukken worden volgende week besteld, en dan is het wachten tot de motor op de motormontagestand geraakt en dan kunnen we vooruit. Eerst moet die racemotor klaar geraken die Serge aan het prepareren is voor een klant. Met een beetje geluk midden volgende week is de stand vrij, en dan is het aan de mijne…. Aftellen! (of zou ik beter ‘optellen’ zeggen, hopelijk geen verdere verassingen meer als blok open ligt…)

                          To be continued!

                            Bedankt voor de hartelijke welkom! Zelfs voor die vreemde eend met te weinig wielen… hopelijk binnenkort met 4….

                            See you soon!

                              Als gewone werkmens is het vandaag de dag niet meer te doen om Porsche als passie te hebben. De hype is versterkt door de lage rentes, de slechte en onstabiele beurscijfers van de laatste jaren, zodat ‘het grote geld’ begon te ‘beleggen’ in oldtimers, classic cars en exoten. Porsche is daar ook het slachtoffer van geworden, met als gevolg dat ‘de gewone man’ ofwel moet kiezen om zijn hobby elders te zoeken, zijn Porsche die hij heeft kost wat kost in goede staat te houden en te zorgen dat hij niet gestolen wordt, als de waarde zo blijft stijgen, en je hebt er ene, goed nieuws… heb je er nog geen, pech…. keep on dreaming, het komt er niet meer van!

                              Ik heb het geluk er ene in de familie te hebben die nu doorgegeven wordt, van vader op zoon, anders had ik er nooit eentje gehad…
                              Het gevolg van heel die hype is natuurlijk ook dat wisselstukken duurder worden, onderhoud wordt duurder en iedereen die er iets kan/wil aan verdienen springt op de kar, waardoor de spanning nog verder stijgt….

                              Beste bewijs is dat de OPC tegenwoordig ook allemaal een ‘Classic Car’ afdeling opstarten… jaren hebben ze enkel interesse gehad in nieuwe verkopen, nu er aan de oudjes ook te verdienen valt, springen ze ook op de kar…
                              .
                              Hetzelfde verhaal heb je bij VW busjes T1, T2, de originele Kever, Golf MK1, …. ooit droomde ik van een Mustang GT van 69…. wist er eentje te koop staan toen ik 25j was, jammer genoeg hadden we toen andere prioriteiten (bouwen), nu (20 jaar later) heb ik het geld dat ik toen nodig had, meer daar koop ik enkel nog een wrak voor… een bodemloze (soms letterlijk) put die geld verslind…

                              Ik hoop, echt waar, dat ik de financiële mogelijkheden heb om de wagen in orde te krijgen en kan blijven onderhouden zoals het moet, dat ik niet te veel kosten krijg en dat we binnen afzienbare tijd niet extra afgestraft worden omwille van onze co² uitstoot…. mijn spaarpot is niet oneindig diep…. maar door de hype zullen een aantal mensen twee maal nadenken…. en al dan niet afhaken….

                              Zoals Mark986 zegt, wil ik dit betalen en kan ik dit blijven betalen…. hobby’s kosten geld, dat weet iedereen, maar er zijn grenzen… en ik vrees die die steeds dichter bij komen voor vele hobbyisten.

                              INShoppingMmanydollarsHL2.gif of blut.jpg

                                Heb je intussen al iemand gevonden voor je revisie?

                                http://www.autotech-merchtem.be/service/

                                  Update:

                                  De P is op de brug geraakt… zag er algemeen gezien goed uit, beetje olie verlies maar dat wordt aangepakt. Koppeling zit inderdaad muurvast…
                                  Olie afgelaten… of wat daar voor moest doorgaan :puke: …. gelukkig dat ik hem niet proberen te starten heb… de jaren stilstand en de vochtige omgeving waar hij stond, hebben er voor gezorgd dat er geen olie maar mayonaise in het reservoir zat…. leek meer op slijk dan op olie…. Reservoir zelf is niet aangetast… grondig spoelen en alle leidingen vervangen…. moet trouwens toch gebeuren, blijkbaar heeft er de ene of de andere ‘specialist’ ooit een kruk onder gezet, recht op de olieleiding naar de oliekoeler… zal niet echt veel doorstroom gehad hebben… :what:

                                  we gaan er het blokje eens uit halen dan kunnen we de boel eens grondig inspecteren… natuurlijk de klassieke vaststellingen.. hitteschild boven uitlaatcollector… zo goed als volledig opgeroest…. uitlaatflens doorgeroest… een mooi excuus om de Kat er van tussen te smijten een een mooi Inox potje te monteren. :happy:

                                  Remmen zal nog wat werk zijn, maar dat moet sowieso gebeuren, zandstralen, herlakken en inox pistons erin… nooit meer problemen…

                                  En dan nu het beste nieuws dat ik kon krijgen….compressie en cilinder-lek-test zijn zo goed als perfect op de 6 cilinders :hail: … open hart chirurgie zal dus niet nodig zijn…. (gelukkig voor mij en mijn portefeuille )

                                  Blijkt trouwens een perfecte matching numbers te zijn…. :first:

                                  Intussen staat hij 3 weken bij Serge, en hij heeft al de vraag gekregen van waar “die witte” komt…. en of ik hem niet verkoop…. Pech! Niet dus…. ik verkoop niet, niet nu, niet morgen en zolang ik het voor het zeggen heb thuis, nooit!

                                  De ‘resurection’ is bezig, traag maar zeker komt het wel goed….

                                  Attachments:
                                  • IMG_20160915_172345.jpg
                                  • IMG_20160915_171842.jpg
                                  • IMG_20160915_172959.jpg
                                  • IMG_20160915_172938.jpg
                                15 reacties aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 729)