Aangemaakte reacties
-
Welkom en geniet van de droge dagen….
Welkom! Enjoy the ride! :first:
in antwoord op: Jongensdroom uitgekomenVoorbijrijden? Ik zou stoppen en ze laten instappen… :happy:
in antwoord op: knappe vrouwen en porsches deel 2Met mij DD (Insignia) groet ik ook naar oldtimers of andere ‘schoon bakken’ waar ik respect voor heb… ‘Tof man!’
Als motorrijder groet ik meestal ook…. en ik rij HD…. ook naar andere merken, zelfs naar de zwaantjes…. Wat wel opvalt is dat er twee grote verschillen zijn bij de groeters: de ‘echte’ en de ‘posers’… de ‘echte’ groeten meestal andere ‘echte’, de ‘posers’ groeten naar alles wat twee wielen heeft…
Hoe herken je een echte…. meestal zegt de kledij genoeg…. mooi opgeblonken motorpak broek, vest en helm van zelfde merk als de motor zie je bij die mannen niet… motorkledij die gebruikt wordt ziet af… weer en wind! Posers komen alleen buiten als het zonnetje schijnt en op zondag….
Het verhaal dat HD rijders enkel naar HD rijders groeten? Er is wel iets van waar, merkverbondenheid… waarom groet je als P rijder (als je al groet) enkel naar andere P rijders? … wat mij de laatste jaren echter steeds meer en meer opvalt… BMW rijders groeten over het algemeen nog minder snel, en al zeker naar andere merken…
Maar zoals hier ook al gezegd is, na een tijdje ben je het beu…als je de 100ste motorrijder tegenkomt in de Ardennen heb je een lam handje….
Wil je trouwens de geschiedenis van de groet kennen? http://www.theoriecursus.nl/verkeersforum/viewtopic.php?f=16&t=5814
Veel leesplezier! :happy:in antwoord op: Wordt er nog een beetje gezwaaid?Hoi Wing,
ook goed… verkocht! Ik stuur je mail om verdere afspraken te kunnen maken.
Bedankt.Bollocks
in antwoord op: voor diegene die de tijd even kwijt zijn….Hoi Wing,
toevallig geen logo geborsteld inox look meer ter beschikking (foto deel 3)?
Thanks!
in antwoord op: voor diegene die de tijd even kwijt zijn….@ Harley G; ik weet niet of ik dan wel durf te komen… het is maar een 110…..Cci…. ;)
@ Jorge, bedankt!
Hopelijk tot zondag 18/9… al hoor ik net dat er misschien een kink in de kabel kan komen… blijkbaar is er mogelijks een instructeur te weinig op een cursus…. en ik ben jammer genoeg reserve die dag….. :think:
in antwoord op: RLC & Fotoshoot in Sint-Pieters-Leeuw op 18 september 2016Dat is in de buurt… hier kom ik zeker eens langs om kennis te maken, maar zal zonder de Porsche zijn….hij zal niet klaar zijn tegen dan, Serge van Auto-Tech begint volgende week aan zijn onderzoek van de mechaniek, koppelingsbediening zit vast, carrosserie moet nog wat bijgewerkt worden en keuring en inschrijving moeten ook nog…. Vrees dat 3 weken te kort zal zijn….
Ik kom wel op 2 wielen…. Harley G zal er waarschijnlijk niks tegen hebben (hoop ik toch) … ;)
Tot dan!in antwoord op: RLC & Fotoshoot in Sint-Pieters-Leeuw op 18 september 2016Welkom en veel plezier met de zoektocht…
btw, als je dat speeltje hebt, pas dan toch maar op voor struikrovers met kodakskes… als rij-instructeur staat dat niet goed op je CV…. :bounce:
in antwoord op: Hallo iedereenHoi dorpsgenoot,
Blij te horen dat je gevonden hebt wat je zocht…. veel plezier er mee!
Betreft Auto-Tech, doet me plezier ook van jou positieve verhalen te horen, mijn 911 3.2 G50 van 1987 staat momenteel bij hem om na te kijken en in orde te zetten na jaren slapen in een berghok… Serge is er inderdaad ‘ene met nen overall’ , ne volksmens die met hart en ziel aan Porsche werkt! En zijn garage staat redelijk vol… werk genoeg… zelfs van uit het buitenland komen ze tot bij hem….
Misschien dat we elkaar daar of elders in Merchtem eens ontmoeten! :drink:
in antwoord op: Didde stelt zich voorUpdate:
vorige zondag de volledige buitenkant eens grondig onder handen genomen… eenvoudig wassen was niet voldoende… zwarte aanslag van jaren onder plastic gestaan te hebben ging niet weg… hier en daar nog wat aangekoekt vuil dat niet weg ging… dan maar “Witte steen” (J&R Wondersteen) gebruikt… en de kas is terug wit! Zelfs de aftekening van de steenslagbescherming die blijkbaar ooit op de achtervleugels zat, is niet meer zichtbaar. .. Product bevat oa klei, dus eigenlijk heb ik de lak lichtjes opgeschuurd. Vervolgens opnieuw gewassen en grondig gedroogd. Volgende stap zal polieren zijn… maar dat zal voor later zijn. (foto’s volgen)
Intussen ook eens grondig bekeken op beschadigingen: roest onder koplampringen, verfblaasjes langs ruitenwisser bevestiging, roest tussen stootrubber en bumper achteraan (al heb ik al gehoord dat dit een typisch probleem is), hier en daar wat lakschade door steenslag en enkele ‘sterretjes’ op het kofferdeksel… 2 deukjes in de linker vleugel, maar daar dat kan perfect uitgeblutst worden, lak zelf is niet beschadig,… al bij al valt het goed mee voor een wagen van 29j oud. Deuren en dorpels zien er goed uit, wielkassen vertonen geen zichtbare roestschade langs binnen, er zat wel een heel pak smurrie in de bekende hoekjes waar je bij een normale wasbeurt niet aan kan. En zelfs daar onder kon ik geen roestblaasjes vinden…Electrisch gedeelte blijkt te werken, elect ruiten, open dak, … behalve de claxon. Zal ook eens moeten bekeken worden…
Weer iets op het ‘to do’ lijstje… wordt als maar langer…Carrosserie zal vermoedelijk voor de winterperiode zijn, nu eerst de technische kant in orde zetten.
Volgende donderdag wordt hij op de autoambulance gezet en naar de dokter gereden… Mechanisch gedeelte onder handen laten nemen… Serge kon niet beloven dat hij deze zomer nog zou rijden, maar dat is geen ramp, er is geen haast bij … planning was begin volgend jaar terug op de baan… en dat moet zeker lukken…
Blok is los, daar verwacht ik geen grote problemen, remmen moeten gereviseerd worden, de grootste vraag zal de koppeling zijn… pedaal zit vast tegen de bodem… iemands tips of mogelijke oorzaak?
Meer info volgt de komende dagen…
Terug een stapje dichter bij het einddoel.
Groetjes,
Bernardin antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…Bedankt voor de leuke reacties, :respect2:
de zonnecrème is besteld, Mcguiar zal er weer een mooie omzet bij halen… misschien het moment om aandelen bij te kopen.???
de bevrijding zal wel lukken, traag maar zeker…. en dan kom ik hem zeker eens laten zien op het ene of andere treffen….Intussen staat hij weer te wachten op zijn nieuwe baasje, mooi onder zijn nieuwe pyjama, weggestoken in de krochten waar hij al 9 jaar staat maar nu met het vooruitzicht binnenkort weer asfalt te mogen vreten, en is dat niet waar hij voor gebouwd was? :happydance:
in antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…update:
de 911 heeft zijn eerste meter (enkelvoud) gebold in jaren…. remmen slepen nog wat maar die moeten toch volledig gerenoveerd worden… Serge neemt dat ook voor zijn rekening, klauwen zandstralen en proper maken, nieuwe dichtingset en inox zuiger, zo heeft roest in de toekomst geen kans meer….
Eerste foto’s ook gemaakt, al staat hij enkel met zijn neus in het zonnetje… het begint hoe langer hoe meer te kriebelen…. :driver:
de paardjes in het origineel blok staan te trappelen om weer te mogen ronddraven
Cosmetisch is er nog wat werk, hopelijk niet te ernstig
Hopelijk binnenkort op de trailer en dan naar de dokter…. afwachten wat de diagnose zal zijn….
in antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…Sterkte in elk geval… zoiets kan je maar inschatten als je het hebt meegemaakt…. ik weet wat je bedoelt… :cry:
In 1983 is de garage van mijn ouders ook ondergelopen, 1.50m water binnen… alles naar de vaantjes van inboedel… en (het is geen Porsche, maar de situatie is dat wel) de Fiat 126 (1975) van mijn moeder stond als een paddenstoel nog enkel met het dak zichtbaar…. blijkbaar kon die ook niet zwemmen…
Die wagen hebben we een hele week in een droogkamer (eigenlijk een oven waar autolak gebakken werd) gezet bij een bevriende carrosserie, na hem volledig uitgewassen te hebben…. modder is nog het ergste, dat kruipt overal tussen en krijg je niet zomaar weg… water verdampt, modder niet…. Uiteindelijk de wagen terug aan de praat gekregen na een grondige motorreiniging/motorrevisie. We hebben de wagen verkocht aan een verzamelaar die op de hoogte was van het gebeuren en dat beestje heeft nog een aantal jaar dienst gedaan zonder grote problemen, zelfs roest bleef beperkt tot de klassiek plaatsen. Het laatste dat we er van gehoord hebben is dat de wagen in 2007 definitief tot onderdelen en oud ijzer herschapen werd…
Het grote verschil met de jouw wagens is dat in die Fiat zo goed als geen elektronica zat…. als ik hetzelfde zou meemaken met jouw wagens, koos ik ook de definitieve afschrijving…. puur mechanisch is hij te herstellen, maar de elektronica zal altijd het zwakke punt blijven….
Ik zou je adviseren om rustig uit te kijken naar een nieuw speeltje…. en onthou de plezante herinneringen aan je Spyder.
Sterkte!in antwoord op: RIP carbonman’s spyder