Aangemaakte reacties
-
Update…
In afwachting van het vrijmaken van de uitgang van ‘the barn’, ben ik begonnen met het interieur…. silicagel aangekocht (die zakjes in schoendozen, electronica,… om de boel droog te houden) … begonnen met 2kg… en die waren na een week al verzadigd…. nieuwe ingelegd en die doen hun werk rustig verder… daardoor is de muffe geur al grotendeels verdwenen en de witte aanslag op het leder is poederdroog… intussen verwijderd en zo heb ik kunnen vaststellen dat het leder nog in top conditie is… bijna geen sleetplekken te zien.
(staat natuurlijk nog altijd in een donkere schuur, zodra de wagen buiten kan staan heb ik hier meer zicht op.) Volgende stap zal demonteren zijn en alle leder grondig reinigen en opnieuw voeden.Tweede probleem is intussen ook aangepakt: vastegelopen remmen (of moet ik vastgeroeste zeggen?) Porsche op assteunen gezet en wielen gedemonteerd…. man man… alles zag zo bruin als iets, ik snap waarom die remmen vast zitten….
Kruipolie en remreiniger à volanté en laten intrekken…. :sleep:
enkele dagen later hetzelfde procedé herhalen… :think:
en nog eens… :what:
tot vandaag… :happydance: de roest begon te lossen en met een bandenlichter (als hefboom tussen de wielbouten) kon ik beetje bij beetje beweging krijgen in de vastgelopen remschijven…. ik heb zelfs geen hamer moeten gebruiken, mijn ‘domme kracht’ kon het allen aan…
ze schuren nog maar de wielen draaien terug…
Belangrijkste probleem is van de baan… ik kan de Porsche buiten duwen en op een trailer krijgen….nu is het wachten tot die berg hout daar weg geraakt en ik met een trailer tot achter in de tuin geraak…. ik vrees dat het snel juli zal zijn voor hier nog iets aan gedaan kan worden…. ondertussen kan het interieur verder uitdrogen en de remreiniger verder zijn werk doen en de roest en opgestapelde remstof losweken….
We staan toch al weer een stap dichter…. :D
Gezocht: tijden het demonteren van de wielen heb ik vastgesteld dat 2 van de moersloten defect zijn… waar kan ik originele sloten vinden om te vervangen?
Bedankt voor de hulp.
Groetjes,
Bernardps, foto’s volgen zodra de wagen buiten in het zonnetje staat…..
in antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…Update….
Intussen is de P bijna bevrijdt uit zijn ‘verborgen bestaan’… toegang tot ‘the barn’ is bijna vrij, ik heb intussen al een inspectieronde kunnen maken en op enkele kleine cosmetische foutjes ziet de buitenkant er nog altijd gelikt uit… Onderhuids heb ik voorlopig nog geen zicht…. al weet ik wel dat 8 jaar parkeren met de handrem opgetrokken geen goed idee is…. remmen staan vast…. :bounce: dat wordt dus eerst proberen de remmen los te krijgen, anders wordt het nog een moeilijke onderneming om de P uit de schuur de krijgen…
Tips altijd welkom :respect2:Zoals reeds eerder gezegd wordt de tijd intussen nuttig besteed…. schatten op zolder gevonden…. ik dacht dat ze er niet bij waren, maar blijkbaar toch: Originele handleiding en origineel onderhoudsboekje, ingevuld tot 153k km 10/1997(officieel P), ingevoerd 06/1998 op 154k km en nadien heeft vader onderhoud laten doen bij bevriende garagist… natuurlijk zonder stempeltjes in boekje te zetten…. Intussen ongeveer 30k km verder en bijna 10 jaar stil gestaan…
Van de tijd ook gebruikt gemaakt om uitgebreid kennis te maken met Serge van Autotech, ik weet al waar de P zal naartoe gebracht worden voor zijn medische check-up… hopelijk is het enkel oplapwerk en komt er geen open hart chirurgie aan te pas… al heeft Serge er wel het volste vertrouwen in….
Eerste probleem nu, zijn de remmen…. en dan kunnen we aan de volgende stappen beginnen …. aftellen!
ps, ik hoop zo snel mogelijk wat beeldmateriaal te hebben om hier te posten….
groetjes,
Bin antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…Late reactie, maar wou toch mijn ervaring even delen…
Ik ben al 30 jaar motorrijder, en ik rij al 30 jaar met dezelfde leren vest…. en die is nog altijd even soepel als toen ze nieuw was (soepeler zelfs) en qua waterdichting maak ik me geen zorgen om geruime tijd in de gietende regen te rijden…. Idem met mijn lederen broek (15 jaar) al moet die nu echt wel vervangen worden (met de broek is niks mis, wel met mijn taille… :bounce: )In het begin gebruikte ik de klassieke producten die je in de autorayon van de lokale dhz of auto-onderdelen shop kan vinden, zonder een echt goede resultaten te hebben. Ontevreden en op zoek naar iets beters, liep ik ,een dikke 25 jaar geleden, Bart Van den Bossche (niet de zanger hé) tegen het lijf op de lokale zondagsmarkt… Altijd op zoek naar iets nieuws of iets beters, ben ik met hem aan de praat geraakt en heb hem duidelijk uitgelegd wat ik zocht en waarvoor het moest dienen…. ik kreeg een volledige uitleg over leder, hoe onderhouden, hoe herstellen, hoe opfrissen en belangrijker, hoe het in topconditie te houden….
Sindsdien gebruik ik alleen nog zijn producten, tot grote tevredenheid!
enkele voorbeelden,
Toen in mijn Volvo V70 met beige lederen interieur moest teruggeven op het einde van mijn leasecontract (180.000km op de teller) vroeg de controleur van de leasemaatschappij of ik een nieuw interieur had moeten steken?!!
Het ‘roze’ interieur van mijn zoon zijn Volvo C30 kreeg zijn origineel bordeaux kleur terug na reiniging, voeding met ‘ledervernieuwer 80%’,…. in de garage waar ik klant ben vroegen ze me hoe ik dat gedaan had….
Voor mijn motorvest gebruik ik de ‘ledervernieuwer 20%’ of de gewone onderhoudslotion (om de verweerde look te behouden) maar toch maximaal te voeden en te beschermen…Voor zijn prijzen moet je het niet laten, een stuk goedkoper dan veel anderen op de markt, voor zijn ervaring en kwaliteit moet je het juist wel doen… hij is inmiddels 6de generatie …. ervaring genoeg!
Bel hem gerust voor uitleg of informeer eens waar hij ergens te vinden is op de ene of andere markt…. Altijd amusant om hem bezig te zien…
Veel onderhoudsplezier!
in antwoord op: Hoe het beste leder behandelen@Sensa911
ik zei dan ook ‘motorrijders’ en niet ‘racebananen’ hé… die mannen stoppen niet voor te drinken, die willen hun eigen tijd scherper stellen… Neen, volg een groepje toerrijders of Harley rijders…. die kan je meestal wel volgen met één oog toe… (ik ben zelf Harley rijder, ik rij om te genieten zoals vele andere HD rijders…. ;) )Als je een groep motorrijders ziet, volgen…. die mannen zien hun motor ook altijd graag staan vanop het terras…. :drink:
Neen, nog geen foto’s…. staat momenteel in een ‘garage’ achter een hele hoop rommel, een stapel brandhout (je weet wel, anti diefstal…) enz… zal nog wat tijd en werk vragen om hem terug buiten te krijgen… Zodra foto’s ter beschikking zijn, zal ik ze zeker posten… dus nog even geduld (en bij mijn vader weet ik dat ‘even’ al snel weken tot maanden wordt… :think:
Groetjes,
in antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…Intussen ook meer info gekregen via Marc Noack,
VIN 91HS103282
engine 63H04XXX
color P5=grandprixwhite
interior LT=leatherette black,seats partleather
dealer Porsche Limburg
invoice June’87
options 383=sportseat left
387=sportseat right
401=Fuchs 7/8×15
473=front-and rear spoiler
528=electric mirror right
650=sliding roofIs dus blijkbaar verkocht door Porsche Zentrum Limburg in Diez (Duitsland) en niet bij Kraus (waar ik wel een factuur van heb voor de herstelling van een koppeling)
De zoektocht naar het verleden van de wagen gaat voort….
Zolang hij niet terug baanvaardig is, hou ik me wel bezig met andere dingen die de Porsche aanbelangen.Groetjes,
in antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…onnodige quote verwijderd
Bedankt Koen, heb je zelf ervaring met Autotech? Ik zal er zeker eens binnen gaan om eens kennis te maken en wat uitleg te vragen over zijn manier van werken…
in antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…Bedankt voor de warme welkom.
Ik ben van de streek rond Aalst, Oudenaarde is niet bij de deur (maar doenbaar), en Olsene is dat nog minder en Jabbeke ligt nog een stuk verder…. mocht er iemand een aanrader kennen in de regio van Vlaams Brabant, graag aub.
Om veilig te spelen gaan we de 911 naar ginder brengen met een autotrailer, ik zou niet graag brokken maken door hem zelf proberen te starten en naar daar te rijden …en ja, ik heb een geweldige vader (al mag hij dat niet te dikwijls horen, zie dat hij zijn tweede jeugd wil herbeleven en de 911 voor hem zelf houden… ) :wink:
in antwoord op: 911 3.2 1987 onderweg…