Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 729)
    • Je hebt inderdaad nooit zekerheid, maar als het een heel stuk goedkoper is dan origineel Porsche, dan heb je toch al een goede indicatie….
      Er zijn uitzonderingen, maar dan spreek je over bekende merken die ‘namaak’ aanbieden, maar vaak ook de originele maken of gemaakt hebben… (Dansk, Bosch, …)
      Zal voor altijd de vraag blijven, is de meerprijs omdat er een logo in staat het waard?
      Tegenwoordig zijn ook veel van de onderdelen van het “All American Harley Davidson” Made in China…..:think:

        in elk geval melding maken bij RP, als dit gebeurt aan hogere snelheid of op een bochtig parcours, kan dat fataal aflopen! Boze brief in elk geval! Ze spelen wel met je veiligheid en die van de andere weggebruikers… en dat na al je werk….zou een complete ramp kunnen geworden zijn….

        Mijn ervaring leert me dat alles wat mechaniek en veiligheid aanbelangt alleen merkeigen of OEM producten voldoen, op de rest kan op bespaard worden….en dat geld niet alleen voor Porsche, alle merken zijn ziek in hetzelfde bedje… ‘piraat’ stukken krijgen die naam niet voor niets hé….

          @ Drip, heeft Drup geen rijbewijs…. :wink:

            De “Junior” en de “Standard” zijn nog betaalbaar, een “Super” in topconditie loopt ook al snel in de 25+ papieren, maar de “Masters” zijn zeldzaam, Prijzen vergelijkbaar met een G-type met ‘werk aan’ tot een spik en span 930….
            En daarbij is dit er dan één van de drie of vier geproduceerde “driezitters”… zotte prijzen!

              nu wel,
              nu niet,
              nu wel,
              nu niet,
              nu wel,

              :bounce:

              Moeilijk te vinden, iets dat soms wel en soms niet werkt… begin met de elektrische contacten eens na te kijken… eventueel een kabeltje dat ‘een beetje los zit’… soms wel contact, en twee putten verder weer geen contact… succes met het zoeken

                Waarom naar heinde en ver trekken als er nog zo veel erfgoed te ontdekken in in eigen land! We komen zeker eens langs voor de volledige rondleiding!

                Bedankt Bompa en Bomma Lawijt voor het idee, bedankt Drip en alle andere vrijwilligers om dit in elkaar te steken!
                Altijd leuk om een aantal mensen terug te zien!

                  LAST MINUTE!

                  Morgen komen wij maar met 2 ipv met 4 dus; 2 man minder, als er iemand nog liefhebbers heeft om mee te gaan, twee plaatsen vrij…
                  Wij komen wel, maar zal met de DD zijn, 11je binnen in garage, bij onderhoud gescheurde stofkappen vastgesteld, al gedemonteerd om te vervangen, maar niet op tijd geleverd om karretje terug tijdig op de baan te krijgen…

                  Dus tot straks….

                    +1
                    de mijne is hier ook uitgelijnd en loopt als op rails!

                      denk hetzelfde als Vandamme… jammer genoeg!
                      nog maar eens het bewijs dat een automatisch blussysteem geen overbodige luxe is op onze oudjes…

                        Behalve het reeds aangehaalde verschil in schakelpatroon (de ‘achteruit’ ligt links boven bij de G50 en rechts onder bij de 915) zijn er nog een aantal verschillen die minder zichtbaar zijn, maar wel hun invloed hebben.

                        915 is ouder van ontwerp, vereist een meer beheerst schakelgedrag, schakelt wat moeizamer op onder de 4000t/m, en heeft een langere schakelweg, voordeel daarvan is dat je tijd koopt om een betere syncro te hebben zeker bij afschakelen. Weegt ongeveer 7kg meer dan de G50 en de koppeling zelf weegt ongeveer 5kg meer. Bij gewoon dagelijks gebruik op de weg speelt dat geen rol! Op de racebaan is elke kg te veel….

                        de G50 is moderner, hydrolisch ontkoppeld, heeft een ‘modern’ schakelgedrag en een betere syncro. Is vandaag de dag nog een vlot schakelende bak waar elke bestuurder mee overweg kan.

                        Beide bakken hebben hun voor en tegenstanders… de speedfreaks zweren bij een 915 omwille van het gewicht (maar ze zeggen er niet bij dat die boite vaak aangepast is aan circuitgebruik), met een 915 moet je opnieuw leren schakelen… en het risico voor jou als koper is dat de vorige eigenaar geen schakelwonder was… waardoor er extra sleet op de bak zit, deze moeilijker schakelt en dat je daar vroeg of laat dan weer kosten aan krijgt.
                        De G50 is vaak een stuk betrouwbaarder omdat deze veel minder ‘misbruikt’ is dan een slecht geschakelde 915.
                        Voordeel van die 915 is dan weer dat die vrij eenvoudig en betaalbaar te reviseren is, een G50 zal je waarschijnlijk niet moeten reviseren, maar als het ooit zo ver komt, kost het je wel een pak € meer.

                        Algemeen wordt gezegd dat een G50 meer vermogen aan kan dan de 915, zeker in combinatie met de 3.2 was er niet veel reserve meer op de oude 915 bak.
                        Daarom ook de introductie van de G50. (Ter info, de 915 bakken op de 930/Turbo waren versterkte bakken met een aangepaste overbrenging). Ik weet echter van geen enkele 915 die kapot gereden is met de standaard motor! Op zich is dat geen probleem, tenzij je op termijn je motor wil gaan kittelen…dan kunnen die extra paardjes wel eens een invloed hebben op de 915 en de betrouwbaarheid.

                        Wat moet je nu kiezen? Geen idee…
                        Mijn advies: Rijden … voelen… en dan pas beslissen.

                        Als je een goed schakelende 911 vindt, en de wagen voldoet verder aan de eisen, is technisch in goede staat maar heeft geen G50? ….niet twijfelen… . Beter een technisch en cosmetisch goede 911 met een 915 dan eentje met een G50 maar in minder goede staat. Ik veronderstel dat de wagen een vrijtijdsvoertuig wordt, geen dagelijkse driver waar je elke dag uren in zit… en dan speelt dat schakelgedrag veel minder een rol…

                          @Bompa, weet jij hoe lang de werken op de N177 (aan de brug) nog duren? Nuttig om te weten voor zij die van Brussel de A12 afrijden: de afrit “Willebroek industrie”, of beter de tunnel door rijden en afrit “Boom” om dan terug te rijden tot de werken en rechts af naar rond punt “Cop Gereedschappen”?

                            +1, hoe mooi ook het idee, dat levert gegarandeerd problemen op….
                            Als je het doet, veel succes gewenst, maar kom achteraf niet klagen….
                            Btw, eens je omgebouwd hebt en niet in verkeer krijgt, lukt verkopen meestal ook niet meer… en dan is het een dure gok geweest!
                            De 2.5 oplappen en een beetje kittelen zal goedkoper zijn en zelfs meer rijplezier geven als je weet wat en hoe….

                              4 personen bevestigd en betaald!
                              :drink:

                                Ik zal er ook bij zijn, nog even wachten op bevestiging van mogelijke andere deelnemers, en dan bevestig ik 100% (2 of 4 personen)

                                  Da moet ge ne keer komen uitleggen… getrouwd en ondertussen toch nog tijd gevonden of tijd gevonden en ondertussen getrouwd??? :wink:
                                  Proficiat!

                                  On topic, Ziet er toch knap uit met het dakje erop… mooi werk…

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 729)