Aangemaakte reacties
-
@ Stijn, meestal wordt de bovenstaande vraag gesteld om er iets door te krijgen dat eigenlijk ….
Zeker dat ene zinnetje in de vraag van gdpsuz… “die rekening houden met de leeftijd en de (beperkingen van de) techniek van toen (verlichting,…)” heeft me het antwoord laten formuleren zoals ik het gedaan heb….Betreft die ‘verbeteringen’… klopt Stijn, soms kan een aanpassing een verbetering zijn… zoals bv die remleidingen. Je voorbeeld van die LED retrofit lampen…. geven ze meer licht, ongetwijfeld, maar geven ze een correct licht? Die moderne afstellingen van LED en zelfs Xenon verlichting krijg je (voorlopig) nog niet ingebouwd in oldies zodat ze voldoen aan de huidige normen qua inbouwrichtlijnen, afstelling, wisser/wasser installatie, … enz…
Bij ons in de wijk rijdt er eentje rond met een Golf 1 met intussen de 4de upgrade van zijn lichten (eerst halogeen vervangen zwaardere , dan door Bleu Light, dan Xenon aftermarket ‘made in china – alibaba), enkele keren tegen de politielamp gelopen, en nu LED conversions…. hij ziet wel meer, dat is zeker, maar alle anderen op de baan zien geen fluit meer…. lijkt mij logisch dat ze deze afkeuren.Btw, ik ben ook op zoek naar betere verlichting op mijn oldie, maar ik wil veilige verlichting… en die is voorlopig nog niet beschikbaar….
in antwoord op: periodieke oldtimer keuringIn principe moet de keuring van onze oldies gebeuren op basis van de technische eisen die gesteld werden op het ogenblik dat de wagen op de markt kwam. bv de uitstootnormen van vandaag zijn een stuk strenger dan die van 20 jaar geleden, en toch geraken die wagens door de keuring.
Concreet voorbeeld: lichten worden gekeurd op afstelling en helderheid van het glas (gekraste/matte plastieken koplampen geven een verstrooit licht waardoor je anderen kan verblinden), niet op lichtsterkte… de Ford T van mijn over-over-over-grootvader had twee kaarsen als verlichting, die zou daar vandaag niet voor afgekeurd worden… en de LED koplampen in de nieuwe Volvo van mijn baas geven een pak meer licht dan de Xenons in mijn Opel en veel meer dan de Halogeen lampen van mijn Porsche… maar dat is geen reden tot afkeur…
Zelfde voor bv gordels, als de wagen op de markt kwam zonder gordels en toen in het verkeer mocht, mag hij dat vandaag ook nog….
Dus, als je wagen in orde is volgens de eisen van ‘toen’ mag je geen probleem hebben. Als je wagen niet in orde is (te veel afwijking remmen link/rechts, vering, ophanging, gescheurde stofkappen, niet werkende verlichting – ja, je mistlicht wordt ook gecontroleerd ) of andere gebreken heeft die mogelijks een gevaar voor jezelf en andere weggebruikers kan opleveren, zal je afgekeurd worden.Juist mijn bedenking, zou je zelf de baan op willen met een wagen die mogelijks gevaarlijk is? Ik niet! Keuring verplicht of niet, het gaat over veiligheid.
Dus de vraag of er iemand een ‘milder’ keuringsstation kent, waarom zou je die nodig hebben?in antwoord op: periodieke oldtimer keuring:shock: :shock: :shock: :shock: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
Knap gedaan… we weten waar naartoe als we eens zetels moeten laten overtrekken….in antwoord op: Werken aan 944 Type 1Bedankt om dit te posten…. al stel ik me hier wel opnieuw vragen bij… als het 2 maanden moet duren om een antwoord te formuleren op een vraag, dan stel ik me de vraag hoelang ze daar intern hebben moeten over vergaderen om te weten hoe de wet nu eigenlijk moet geïnterpreteerd worden….:sleep: :sleep: :sleep:
in antwoord op: periodieke oldtimer keuringWelkom en daar ga je veel plezier aan beleven!
in antwoord op: Even mezelf voorstellen: GerritIemand zin in een tasje koffie?
https://www.vroom.be/nl/blog/deze-boxermotor-is-een-koffiezet-20940?utm_source=vroom&utm_medium=content&utm_campaign=newsletter-daily-content&utm_term=news1in antwoord op: Porsche prullariaDe volgende queste dient zich aan….
Bij mijn laatste grote poetsbeurt, viel het me op dat er in de verluchtingsopening boven de achterruit, een stukje zwarte mousse zat… ongeveer 4cm lang, verder niks… mijn eerste gedacht… van waar komt dat? Hoe komt dat daar???
Intussen gevonden…. blijkbaar zat daar ooit een volledige mousse over de volledige lengte, maar door ouderdom zal die volledig verteerd en verpulverd zijn door de droogte.
Blijkt ref 911.503.507.01 te zijn.
Weet er iemand waar ik deze nog kan vinden, en hoe ik deze weer in de opening kan krijgen zonder de halve wagen te demonteren?Bedankt voor de hulp.
btw, ik roep nog altijd zelf “Tuuuuuuuut”…. en dat lukt voorlopig nog altijd…. vrees dat als het wat kouder gaat worden, het dak dicht zal blijven en dan kan het wel wat moeilijker worden….:happy:
in antwoord op: 911 3.2 1987 restauratie…Minuten worden uren, uren worden dagen, en dagen lijken een eeuwigheid…. aftellen duurt soms lang… veel plezier met je elfje…en natuurlijk verwachten we hier foto’s hé….:up: :up: :up: :up:
in antwoord op: Even kort voorstellen : Geertde leeftijd van de wagen of van de bestuurder?:D
in antwoord op: Post hier je funniest jokes en moppen.Mooie wagen, is altijd wel wat gewoon worden aan die neus, veel plezier ermee!
Proficiat met de aankoop, veel plezier ermee!
en hoe is het nu eigenlijk gegaan met dat invoeren? Problemen gehad of niet?Hier kan je een foto vinden.
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/onderdeel/merk/porsche/model/911/onderdeel/reflector-sierplaat-achter/onderdeelid/10036610/en hier in detail, kabel met fiche is nog te bestellen….
in antwoord op: mistlichten Porsche 911 3.2 Carrera 1988@Boxterfreak, met plezier gedaan!:drink:
in antwoord op: Je wagen wassen met bacterie…Update…
Marc heeft in principe altijd voldoende voorraad staan, prijs 18€/5L, nu ook bidons 10L beschikbaar…
Is niet hele dag open!
Als je zelf wil afhalen bellen voor 10u ‘s morgens en dat laat hij weten wanneer ze open zijn voor afhaling.
Intussen Boxterfreak al een bus bezorgt na dat hij 2 keer voor de deur gestaan heeft…. ben benieuwd naar zijn ervaringen.Heb ook een test gedaan op een alu poort van 20jaar oud, nooit deftig gewassen…. was dus geen Ral7016 meer maar eerder iets afgeschenen dat ooit wel eens ergens tussen blauw en grijs zat…
Inspuiten, laten werken en afspuiten…. resultaat was beter maar nog niet goed
tweede poging, inspuiten, inwerken en met een nylon borstel ingewreven in de gestructureerde oppervlakte van de poort…. nog even laten inwerken, en afgespoten… resultaat veel beter!
Dus…. als je het product gebruikt als ‘pré wash’ en dan gewoon wast, is het resultaat nog beter… (ergens wel logisch, door wrijving krijg je meer vuil weg dan door afspoelen)ps, uit verdere testen is gebleken dat de bacteriën niet goed kunnen tegen hoge temperaturen. Een restje dat in de zon blijven staan was tijdens de ‘hete zomerdagen’ bleek het niet meer te doen…. te warm geworden, beestjes dood…. dus, bewaren bij kamertemperatuur of kelder.
in antwoord op: Je wagen wassen met bacterie…