Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 958)
    • Hey, welcome back.
      Porsche Centre Antwerpen heeft een mooie 997 turbo MKII staan, porsche approved met bij behorend prijskaartje ;-)

        Rijtje Jubi’s…,

        en nu krijg ik waarschijnlijk het hele forum over me heen… maar is dit geen mooie illustratie van hoe bedrijven goedkoop een reeks wagens kunnen produceren, die allemaal hetzelfde zijn, door ze te bestempelen als een ‘speciale reeks’? Alle automerken doen dit, vaak wanneer een model vlak voor een vernieuwing staat. Serieproductie is veel goedkoper dan elke wagen te maken naar de specificaties van de klant. M.a.w. waarom zijn die jubi-modellen dan achteraf zo gewild (en duur)?
        Ik trek alvast mijn kogelvrij vest aan ;-)

        Attachments:
        • Br3-ET2CcAAf8jR.jpg

          jazeker, mooi gedaan! Waar blijven die andere filmpjes? ;-)

            Inloggen deed ik gewoon door op het hangslotje te klikken rechtsboven

              Ik vind het alvast fantastisch mooi! Respect!

                Dit is wat vreemd. Deze stond in februari op hun site en was verkocht. Nu zou hij plots op kapaza staan met dezelfde foto’s en Km-stand, terwijl hij niet op hun eigen website staat?

                  @Harley: al het groen is gewrapt, de wagen is basaltzwart

                  @Larsy
                  : ik loop gelukkig al een tijdje rond op deze wereldbol, dus uiteraard is dat overeengekomen met de eigenaar. Hij had zelf destijds overigens een verzekering afgesloten om eventuele schade na het “ontwrappen” te herstellen. Komt dus wel goed, indien niet dan koop ik de wagen uiteindelijk niet

                    Het gaat allemaal om keuzes maken.
                    @ deepee: natuurlijk pikt het wat dat de 3.2 verkocht wordt, maar ik kan ze niet alletwee houden

                    @Stijn
                    en PDS: ik vind de 997 in het groen best wel geslaagd, maar als hij terug origineel staat dan is dat rap vergeten. Het zijn inderdaad de zijstijlen, die ik echt niet mooi vind, maar om nu alleen het front erop te laten zitten? Het is ook niet echt mooi gemonteerd IRL

                      Soms kan het dus rap gaan, de zoektocht naar een 997 is voorbij! Het is dus geen GTS geworden maar wel een 997 4S cabrio. Woensdag ben ik er mee naar Porsche Centre Mechelen gereden voor een AKK. Zoals verwacht groen licht over de gehele lijn! Nog even wat onderhandeld en het akkoord gesloten. Zo ziet hij er nu dus uit:

                      IMG_09801.jpg

                      De wrapping en de techart-bodykit gaan er af, alhoewel ik het zelf niet mis vond. Vrouw en kinderen vonden de “Johnny-factor” redelijk hoog, vandaar. In het leven moet je compromissen sluiten, nietwaar? Normaal zal het een week, misschien twee duren en dan staat hij terug origineel. In ieder geval klaar voor de Targa Passsagio op 3 mei!
                      Ondertussen had Johan (Dekens) de 3.2 op zijn website gezet en toen ik gisteren eens belde om te weten of er al wat belangstelling voor was, bleek hij al verkocht! Iedereen content dus.

                        Daar ga je veel plezier aan beleven!

                          Me too

                            Bedankt Didier,

                            Ik had bij mijn bezoek al om een compressietest gevraagd, maar dat werd me botweg geweigerd, net als een proefrit overigens. Dat kon pas als ik al beslist had om de wagen te kopen. Eigenlijk had ik toen al moeten weglopen.

                            Wat een verschil met deze . Volledig ingevuld onderhoudsboekje, alle facturen aanwezig en onmiddellijk een AKK afgesproken in Porsche Centre Mechelen in combinatie met een proefrit volgende week. Wordt vervolgd…

                            Als ik zou beslissen om hem te kopen kunnen we hier een poll houden over de wrapping: houden zo of eraf halen? Het 911S-embleempje is in real life veel mooier dan op de foto, dus eigenlijk weet ik het al wel :-))

                              Oké, ik kreeg ondertussen van de mensen bij Porsche Centre Antwerpen hetzelfde advies, dus de afspraak voor vanmiddag heb ik afgezegd en de zoektocht start opnieuw, zucht…

                              Ik ben niet echt op zoek naar een cabrio maar deze vind ik wel een leuk pakket. Zelfs de wrapping vind ik wel geslaagd ;-), maar is ook makkelijk weer te verwijderen. Enkel de type-aanduiding achteraan (911S) vind ik niet zo mooi. Ik kreeg ook al veel informatie van de handelaar, dus misschien moet ik toch maar eens gaan kijken.

                                Heeft echt niemand hier iets over te zeggen?

                                  Oké, ik zit hierover al een hele tijd te lezen op verschillende fora. Misschien zijn er hier ook wel draadjes over, maar het is mij op dit moment niet duidelijk hoe ik iets moet zoeken op het forum, ik kan de zoekfunctie niet meer vinden. Dit is mijn interpretatie van de gegevens:
                                  – de laatste over revs in range 1&2 zijn recent en inderdaad een indicatie dat er vermoedelijk hard mee gereden werd. Cumulatief heeft hij 14 sec in range 1 gezeten (7300-7500 rpm) en 2,65 sec in range 2 (7500-7700 rpm)
                                  – de laatste over rev in range 3 (7700-7900 rpm) is recenter, maar toch al weer 70u geleden en cumulatief gaat het over 1 sec
                                  – de laatste over revs in range 4&5 zijn gelijktijdig gebeurd, ongeveer 370u geleden en cumulatief gaat het over 0,7 en 0,2 sec

                                  Al bij al gaat het over ongeveer 20 sec op een totaal van 1078,5 uren, waarbij de gemiddelde snelheid dus ongeveer 50 km/u was (dat is redelijk snel in België lijkt me). Als ik het begrijp kan je range 1 bereiken door te hard door te trekken, maar zijn de andere ranges eerder het gevolg van te snel terugschakelen om te remmen op de motorrem of door verkeerd te schakelen (die range 4&5 waarden lijken daar op te wijzen).

                                  De vraag is nu of dit automatisch betekent dat de wagen hard en slecht gereden is en ik er beter van wegloop? Of kan ik concluderen dat als hij goed draait en verder uitstekend presteert bij een testrit, er eigenlijk geen probleem is?

                                15 reacties aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 958)