Aangemaakte reacties
-
Dit onderwerp heb ik een tijdje laten rusten omdat mijn vertrouwen in deze wagen weg was en ik niet helemaal tevreden was met de aanpak van de verkoper. Ondertussen heb ik nog enkele andere 997’s gecheckt en nu is mijn belangstelling gewekt voor een pre-facelift 997 4S in een mooie kleur (seal-gray) en een sportieve uitrusting. Voor jullie er opnieuw over beginnen, het is een manueel geschakelde ;-). Toch heb ik weer enkele vraagjes:
– het is een Amerikaan, modeljaar 2007. Na 1 jaar is hij echter al in België geïmporteerd en sindsdien rijd hij hier rond. Optisch kan ik hem niet onderscheiden van een Europese. Ik kan niet zoveel vinden over de verschillen tussen een Europese en een Amerikaanse 997. De wijzerplaat van de kilometerteller staat in miles en hij heeft 380 i.p.v. 355 pk (daar heb ik geen problemen mee), maar verder weet ik het niet. Weet iemand hier meer over?
– de wijzerplaat vervangen zal wel niet zo simpel zijn, denk ik, maar anderzijds stoort het niet aangezien je toch meestal de snelheid digitaal afleest onderaan de toerenteller en dat staat in Km ’s.
– er is een perfect carfax-rapport, een carpass, ingevuld onderhoudsboekje, etc… de auto is ook uitgelezen (zie bijlage). Er zijn 295 ontstekingen in range 4, 91 in range 5 en geen enkele in range 6. Dit allemaal bijna 700u geleden, dus ik vermoed dat dit geen probleem is?
– ik heb op het internet al wat gezocht naar decoders voor de optiecodes, maar heb nog niet veel gevonden. Dit zou handig zijn om eens te zien wat er af-fabriek al op stond en wat er achteraf aan toegevoegd is. Ik vermoed dat ik dit best in een Porsche Centre zal navragen? Aangezien zijn eerste Belgische onderhoud in Antwerpen gebeurde, kan ik het daar makkelijk eens passeren.
Woensdag gaat hij op de brug en maak ik een proefritin antwoord op: Carrera GTSWelke site was dit van die stickers?
hahaha… die vraag kwam bij ook direct op :D
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4Inderdaad schitterende dag! Het lassen ging niet vanzelf, veel oefenen is de boodschap :D . Dank aan Floere voor dit leuke initiatief en :respekt: voor de meester!
in antwoord op: Workshop lassen bij FloereNeen Sensa, de batterij dat is geen probleem, wel het ontbrekende onderhoud. Ook het aanbod om retrospectief voor het stempeltje te zorgen, alhoewel vermoedelijk volledig legitiem, verhoogde mijn vertrouwen niet. Natuurlijk is het mogelijk om de facturen op te vragen en natuurlijk kan er altijd een AKK gebeuren, maar op dit moment heb ik er niet zo’n zin in.
Het idee van een 997 MKII Turbo heb ik laten varen, wegens te duur. Deze GTS voorlopig omwille van de onderhoudshistoriek en vooraleer ik daar verder actie voor onderneem wil ik bij Van Beurden gaan zien naar een 997 2S. Dat is echt een zeer complete wagen, waarvan ik vermoed dat het rijplezier (en daar gaat het om) heel dicht in de buurt ligt van de GTS en dat voor bijna 15K minder.
in antwoord op: Carrera GTSGodverdomme :bounce: Nu had ik mijn besluit genomen en nu doen jullie me weer twijfelen. Tof ze dat porscheforum :D :D :D :D
in antwoord op: Carrera GTSOm het op zijn Bond Zonder Naams te zeggen, dit is wat ik ga doen :mrgreen: :
in antwoord op: Carrera GTSWel…. er is vanmorgen wat over en weer gemaild en blijkbaar zou het ontbrekende onderhoud in een Porsche Center gebeurd zijn op 32K km, maar niet afgestempeld omdat de bestuurder het boekje niet bij had. Dat kan in retrospect nog gecorrigeerd worden :twisted:
Ik kan natuurlijk altijd nog vragen om de facturen van de onderhoudsbeurten op te vragen of om een officieel document van het betreffende Porsche Center over de onderhoudshistoriek. Dat gecombineerd met een gunstige AKK zou het beeld wat kunnen veranderen, of ben ik hier te naïef?in antwoord op: Carrera GTSOké Sensa, die opmerking zal ik uit mijn hoofd schrappen.
Als ik even abstractie maak van de PDK, zou het uitvoeren van een AKK in een onafhankelijk Porsche Center het probleem van het onderhoudsboekje opvangen?
in antwoord op: Carrera GTSWel… na er een nachtje minder goed over geslapen te hebben, was ik eigenlijk min of meer tot dezelfde conclusie gekomen.
Als ik de meerprijs van een GTS tov een S wil betalen, dan moet ik minstens een goede onderhoudshistoriek hebben. Toegegeven, het is een vette wagen, maar eigenlijk zijn het vooral stijlvolle, optische aanpassingen tov een S. Om echt te genieten van de extra paardenkrachten, moet je er waarschijnlijk een behoorlijk illegale rijstijl op na houden. Voor de AKK heb ik eigenlijk zelf geen tijd en misschien kan ik dat wel uitbesteden, maar dan nog blijf je met dat onderhoudsboekje zitten.
Twee dingen spelen ook mee:
1. Toch de PDK. Mijn DD is een audi met een automaat met dubbele koppeling en alhoewel zeer efficiënt is het ook een beetje saai. Ik had er gisteren met de GTS geen waauw-gevoel over. Geen probleem op een daily, maar voor een weekendwagen mag het wat meer opwindend zijn, een manuele bak dus.
2. Voor de proefrit bleek de batterij plat te staan. Dat was natuurlijk snel opgelost met een booster, maar dan werd de opmerking gemaakt dat dit een probleem is dat alle Porsches hebben. Je moet veel rijden of hem aan een druppellader hangen. Kijk, dat ik mijn 3.2 aan een druppellader hang, lijkt me normaal, maar bij een Porsche uit 2011? Misschien klopt het wel, maar in mijn hoofd gingen onmiddellijk alle waarschuwingslampjes knipperen.dus: zo snel mogelijk proberen om tot bij Van Beurden te geraken om de 997 2S te gaan bekijken en/of eventueel verder zoeken naar een manuele 997 GTS. In Europa staan 45 GTS’n te koop, waarvan slechts 10 met een manuele bak en geen enkele zwarte. Dat wordt dus niet eenvoudig
Alvast bedankt aan ieder voor de behulpzame commentaren
in antwoord op: Carrera GTSOké, vanmiddag ben ik dus naar deze gaan kijken en proefgereden. Hij komt uit Italië, zoals blijkbaar ongeveer al hun Porsches.
Pro:
Ziet er beestig goed uit :cool:
Toch wel een leuk pakket zo’n GTS
Fantastisch rijgevoel ondanks/dankzij PDK :engeltje:
en dit lijstje kan ik veel langer maken…Contra
Meerprijs tov een gewone S toch ongeveer 15K€
In het onderhoudsboekje was enkel het onderhoud op 60k ingevuld
Verder kan ik niet zo direct iets bedenken :?Ik had ook een goed gevoel bij Powercars. Goede uitleg over de wagen en hun filosofie. Een proefrit was vanzelfsprekend. Een AKK is geen enkel probleem.
Ik heb mijn hart laten spreken en een optie genomen, maar ik heb nog wat vragen:
Zouden jullie een AKK laten doen bij een wagen die van bij Powercars komt, gezien hun reputatie en de “Powercars approved” garantie?
Zou een GTS echt meer waardevast zijn dan een ‘S’?
Moet ik van het onderhoudsboekje een punt maken?Ik heb nu enkele dagen bedenktijd en hopelijk kan ik deze nog gaan bekijken tegen het weekend
in antwoord op: Carrera GTSVolgens een draadje op Rennlist.com:
997 Carrera GTS total: 6.747
997 Carrera GTS Coupé: 2.656
997 Carrera GTS Cabrio: 1.813
997 Carrera 4 GTS Coupé: 1.321
997 Carrera 4 GTS Cabrio: 957in antwoord op: Carrera GTSIk ben nu vooral aan het rondkijken: vorig weekend naar een zwarte 997 Turbo (PDK :engeltje: ) in PC Antwerpen, morgen naar een GTS en als ik nog tijd heb rijd ik naar Retie om naar deze te gaan kijken. Alle opties zijn nog open, alleen 997 MKII staat wel vast. Ik vrees dat de grote prijsverschillen ook niet onbelangrijk zijn, tussen al die modellen zit telkens zo’n 10K€ :?
in antwoord op: Carrera GTSEen ducktail op een GTS en je bent al een heel eind :drink: :D
in antwoord op: Carrera GTSIk heb ondertussen wat gelezen en reviews bekeken. Als ik het goed heb, hebben ze op het einde van de levenscyclus van de 997 nog de carrera GTS in het leven geroepen. Alleen hebben ze dat zo goed gedaan, dat hij unaniem goed bevonden werd en dus ook de 991 GTS in het gamma gebleven is. Dat begint dus serieus te kriebelen bij mij, want hij is wat pittiger dan een “gewone” 997S en redelijker dan de 997 Turbo waar ik eigenlijk naar op zoek was. Luxekeuzes :? :roll:
Wat denken jullie echter van de center lock velgen? Wel :coolness: , maar toch een pain in the :ass: ?? Ik ben wel niet van plan om echt circuit te gaan rijden, maar een lekke band onderweg is eigenlijk al een probleem, tenzij je het juiste materiaal aankoopt en altijd bij hebt? Ik heb wel een goede pech-verzekering, maar meer dan de wagen naar een Porsche center brengen zullen die niet kunnen doen.
in antwoord op: Carrera GTSDaar zitten wel een paar bijzondere Kelly’s tussen :wtf:
in antwoord op: Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel4