Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 841 tot 855 (van in totaal 958)
    • Bij mij gaat er op het moment vanalles mis, maar ik ben zeker dat er achter de schermen hard aan gewerkt wordt, dus dat komt wel goed :salut:

        Ach ja, ik was er eigenlijk al langer niet zo tevreden mee en als iets me niet aanstaat, dan verander ik het, ongeacht wat anderen daar van zouden kunnen denken. It’s the story of my life :relaxman: Het resultaat is dat het enige constante in mijn leven mijn vrouw is, die heb ik nog niet veranderd :D

          Onlangs kreeg ik van PVDW volgende opmerking

          @egheu… ( Pvdw niet ideaal maar deze toch ook niet )

          Dit leek me wel terecht :| Destijds bij de registratie voor dit forum had ik nog niet nagedacht over een nickname en dus heb ik snel ingelogd met de eerste letter van mijn voornaam (Eric dus), gevolgd door mijn achternaam, die niemand eigenlijk fatsoenlijk kan schrijven of uitspreken.

          Omdat ik vind dat de kleine jongen in het lichaam van een 50-plusser ook af en toe is tevoorschijn mag komen heb ik de nickname nu laten veranderen naar ‘Bones’. Gewoon even vragen aan McKlusky was voldoende :respekt: .

          Het is de bijnaam van dokter McCoy (dat was ook een mooie nickname geweest) in de originele Star Trek serie. Aangezien ik ook liever dokter zou zijn op de Enterprise, dan in een ziekenhuis en ik tot het nerdy type van de ‘Trekkies’ behoor, leek me dat wel een leuke keuze.

          Bones is dus de nickname waarmee ik vanaf nu op dit forum aanwezig zal zijn :twisted:

            Oké, had ik niet door :bounce:

            De komende weken zal ik geen tijd hebben, maar we zien wel later

              En, wat is het verdict?

              Net 100K,… dan moet je wel weten hoe het met de koppeling, remschijven e.a. sleetgevoelige dingen zit. Anders heb je snel kosten en deze onderdelen vallen vaak niet onder garantie

              Ik hoor het graag :engeltje:

                Even langs Maaseik rijden om de historiek van de auto te achterhalen was eigenlijk het leukste van een lange dag gisteren. Die Kristof heeft daar een echte ‘shop’ volgepropt met Porsches, maar alles netjes georganiseerd met een testbank voor de motoren, een atelier om aan de motoren te werken, etc… :respekt: . Zeker een adres om te onthouden voor de liefhebbers.

                Hier nog een fotootje dat ik gisteren maakte

                Het was niet alleen de geur die me deed afhaken, er zijn gewoon iets te veel tekenen van gebruik. Dit een van de zeldzame Turbo’s die echt dagelijks gebruikt zijn. Mezelf kennende weet ik dat ik pas tevreden zal zijn als ik dat allemaal gefikst heb en nog een paar duizend € armer ben :roll: . Zo is het met mijn 3.2 ook gegaan en ik ben nog niet helemaal tevreden.

                Waarover heb ik het dan?
                – hetgeen ik al eerder vermelde
                – kleine ‘trottoir’-schade aan alle velgen
                – de centercaps van de velgen moeten vervangen worden, want ze zijn flink aangetast door zout
                – beide achterzitjes zijn beschadigd: rechts is het leer helemaal verrimpeld en links zijn er indeukingen van iets zwaars dat er heeft opgestaan. Vooraan is er een hoekje uitgescheurd
                – de schelp van beide stoelen vertoont wat krassen
                – de passagiersstoel wiebelt wat, alsof hij niet meer vast zit of er iets gebroken is
                – onder het dashboard hangt een los kabeltje, over de pedalen… ik heb niet gevraagd wat dat eigenlijk was
                – hij startte wat traag, ik vermoed wat lage batterijspanning. De auto staat er al een hele tijd, ik vermoed bijna een jaar

                Wat zou me toch kunnen overtuigen?
                – een flinke korting – er was wat onderhandelingsmarge zeiden ze, maar ik ben er niet op ingegaan
                – een rit naar Maaseik om een grondige inspectie te laten doen bij Kristof Decoene of een formele keuring in een Porsche center
                – een betaalbare oplossing voor de geur

                Even alles laten bezinken en misschien volgende week de handelaar contacteren voor de proefrit naar Maaseik :think:

                  Duur? Heeft iemand hier ervaring mee?

                    Krijg je die geur er ooit nog uit?

                      Ik ben dus vanmiddag naar Neuss gereden, na het bezoek aan de Intercalssics. Het blijkt om een Belgische wagen te gaan! Maar ze konden er niet echt veel over vertellen. De verkoper is volgens mij een opkoper van auto’s, er stond een enorme hoeveelheid auto’s van allerlei slag. De Porsche is duidelijk gebruikt, er is wat steenslagschade aan de voorkant en wat schade aan het plastic lipje aan de voorkant. Ik heb ook enkele kleine krasjes gezien. Maar globaal gezien is hij in goede staat. Hij heeft vier nieuwe banden. Binnenin is er wat schade aan de achterzitjes, o.a. een klein scheurtje. Ze waren heel erg vriendelijk, maar meer dan eens de garage uitrijden zat er niet in (ze hadden geen nummerplaten). Het was wel duidelijk een rokerswagen. Ik kreeg vlot kopies mee van de carpass, onderhoudsboekje en de registratie.

                      Daaruit blijkt dat de auto is geleverd bij Penders in Grâce-Hollonge en daarna onderhouden in Maaseik bij Kristof Decoene. Op de terugweg ben ik daar eens langsgereden en dat was fantastisch! Ik kende hem niet, maar het is een Porsche specialist, die enkele fantastische projectjes heeft staan, die hij graag toelichtte. Hij kent de wagen, heeft hem zelf onderhouden. Hij heeft vier nieuwe schijfremmen gekregen op 100k, een nieuwe koppeling op 135k en twee nieuwe lambasondes. Verder altijd op tijd onderhouden, nooit grote problemen gehad. De eigenaar is een echte Porsche liefhebber, die de wagen dagelijks gebruikte.

                      Kortom een veel gebruikte 997 Turbo van 1 eigenaar, met wat kleine bewijzen hiervan, technisch goed in orde, maar vooral een duidelijke rookgeur en dat laatste is voor mij een afknapper. Eens het nieuwe eraf is, zal de ergernis hierom de bovenhand nemen. Ik denk er nog even over na, maar het zal meer dan waarschijnlijk een ‘no-go’ worden… er komen nog wel opportuniteiten en ik heb geen haast…

                        En dan gaat het nog om de velgen die er eigenlijk horen op te zitten :wtf:

                          @egheu… ( Pvdw niet ideaal maar deze toch ook niet ;) )

                          Ik weet het… misschien moet ik maar een betere bedenken en moet iemand me eens uitleggen hoe ik dit kan veranderen.

                          Wat de Turbo betreft, het grootste obstakel in mijn ogen is vadertje staat: 8000€ BIV, 1500€ verkeersbelasting, … :bounce:

                            @mark986: het interieur spoort m.i. niet helemaal met het exterieur en het is een tiptronic

                            @DST
                            : die had ik inderdaad ook al gezien en hij is prachtig. ik vond het wel wat vreemd dat hij net op 100k verkocht wordt… OTOH geven ze wel 12 maanden garantie

                              Dit poste ik enkele dagen geleden onder een andere topic

                              Vrijdag van Maastricht even verder rijden naar deze 997 Turbo… de verleiding is groot :wink:

                              Ondertussen heb ik een afspraak gemaakt om hem te gaan bekijken morgen en dus heb ik jullie advies nodig, want ik voel dat mij hart het aan het winnen is van de ratio. Waar moet ik op letten bij dit type? Wat zijn de zwakke punten? Kan ik een aankoopkeuring laten uitvoeren in Duitsland? Heeft iemand ervaring met deze handelaar?

                              Het lijkt me een zeer volledige wagen, hij ziet er goed uit op de foto’s (op het achterzitje aan de passagierskant na), de Km’s lijken me te kloppen met de leeftijd, etc…. Uiteraard zal ik de onderhoudsgeschiedenis e.d. bekijken, maar waar zit het addertje onder het gras bij deze aanbieding?

                              Wie praat me dit uit het hoofd? :)

                                Vanmiddag op de parking van het UZA….

                                No porsche but damn… :salut:

                                  Vrijdag van Maastricht even verder rijden naar deze 997 Turbo… de verleiding is groot :wink:

                                15 reacties aan het bekijken - 841 tot 855 (van in totaal 958)