Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 931 tot 945 (van in totaal 958)
    • Ben net 50 geworden en volgende prijzen voor een auto met geschatte waarde 30000€:
      – BA: 175€/j
      – kleine omnium: 550€j
      – full omnium: 1500€/j

      bonus malus -2

      0

        Ja lijkt nu weer goed te gaan. De ipad is voor vanavond :respekt:

        0

          Heb me net ook ingeschreven, lijkt me een leuke manier om eens in real life kennis te maken met de leden van dit forum. Voorlopig nog zonder co-piloot, hopelijk vind ik nog wel iemand. Anders zal ik wel proberen te volgen :)

          0

            quote]

            Slate Grey; DE kleur voor een 964, maar dan wel met zwart interieur… en turbo zetels als het even kan ;-)[/quote]

            misschien moet je toch eens bij Johan (Dekens) gaan kijken, die heeft een mooie 964 (C4) staan met die specificaties (ben niet 100% zeker dat het Slate Grey is)

            0

              Ik heb gisteren van Dirk wat extra info gekregen:
              Het is inderdaad een Europees model dat naar de VSA gegaan is – ik las trouwens in de ‘bijbel’ dat er pas vanaf 1986 opnieuw Turbo’s te koop waren in de VSA. Hij heeft ongeveer 100 000 miles gelopen. 2600 miles geleden is er in een erkend porsche restauratiebedrijf een volledige restauratie uitgevoerd (lak, interieur, revisie motor en versnellingsbak). De prijs zal rond de 50K liggen. Veel geld, maar je weet wat je in huis haalt.

              0

                Ik heb ondertussen ook al een paar motos versleten, momenteel rijd ik met een BMW R1200R. Maar (?) 110 pk, maar als je aan de gas draait gaat hij ook flink vooruit. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik met gemak de meeste sportwagens achterlaat aan het rode licht ;). Mijn vorige was een K1300: 160 pk, 100km/u in ongeveer 3 seconden. Dus met het vermogen zal ik wel om kunnen gaan. Het verschil zit hem, vermoed ik, in de manier waarop het vermogen afgegeven wordt. Die motoren doen dit lineair, zodat je dit altijd onder controle hebt en bovendien zijn ze uitgerust met allerlei snufjes (ABS, tractie controle) die de veiligheid verhogen. Dus dat is mijn grootste bezorgdheid: is het wel plezant om met een Turbo te rijden? Er is waarschijnlijk maar een manier om daar achter te komen: :driver:

                0

                  Ik heb een mailtje gestuurd naar Dirk (en niet Rudy, zoals ik eerder schreef :oops: ) en wat meer info gevraagd. Het zou me wel verwonderen dat hij bewust de kilometerstand zou willen verdoezelen, het is een zeer correcte kerel. Een bezoekje bij hem is absoluut de moeite, hij heeft ongeveer een half museum in zijn garage staan.

                  0

                    Ja dat had ik ook gezien, misschien dat iemand anders hier het antwoord op weet :?:
                    Als leek denk ik bij Turbo: weinig koppel onderin en bij hogere toeren plots een turboboost, dus vast niet makkelijk om in bedwang te houden en dit in combinatie met het gros van het gewicht achterin. Ligt er ballast in de neus? Ik ben er eigenlijk een beetje bang van ;)

                    0

                      De link werkt niet, maar blijkbaar staat hij ondertussen op de site, dus deze zou wel moeten werken: http://www.oldtimersgilis.be/tekoopnieuw.htm

                      0

                        Mag ik eens een theoretische vraag stellen? Ik krijg van Rudy Gilis (Holsbeek) geregeld een update van de oldtimers die binnenkomen en nu blijkt er een zeer mooie 930 turbo uit 1985 :lekker: onderweg te zijn vanuit de USA. Ik weet er verder nog niets van (Km-stand, Prijs), maar mijn hart ging spontaan wat sneller kloppen als ik de foto’s zag. Ik kan de foto’s niet downloaden, dus ook niet laten zien hier. Misschien werkt de link wel http://www.oldtimersgilis.be/Porsche_930_Turbo_1985_150113/foto_algemeen.html.
                        Tot zover het hart, maar aangezien het verstand moet zegevieren bij de aankoop van een P zou ik willen vragen hoe (on)verstandig het eigenlijk is om naar dit soort wagen te kijken als eerste P. Valt hier eigenlijk wel mee te rijden voor een beginner of is het constant stressen om hem op de baan te houden? Ik hoor graag jullie mening.

                        0

                          Ben al een tijdje in contact met Johan. Vanmiddag ook nog gaan kijken in Maastricht en echt letterlijk voor mijn neus een mooie Jubileum-editie zien verkopen. Iemand van het forum? Maar ik denk dat hij nog wel wat voor me heeft in de toekomst.

                          0

                            Ben gaan kijken, maar geen aankoop gedaan

                            Europese wagen, mijn favoriete kleur, gebruikssporen conform de kilometerstrand, schadevrij.
                            Blaasjes in de lak op beide voorschermen, dus lakwerk nodig. Heeft het laatste jaar stilgestaan en er werd aan gewerkt om hem in orde te brengen. Dus starten van de motor vandaag niet mogelijk en proefrit dus uiteraard ook niet. Als ik over een AKK begon kwam er een verhaal van een Duitser die de wagen sowieso morgen zal komen ophalen (als dit niet doorgaat dan is er geen probleem voor een AKK op mijn kosten). Er waren heel wat papieren bij en facturen, maar alhoewel het een G50-model is, zou hij uit 1985 dateren (kan dit?). Daar keek de eigenaar zelf een beetje van op. Ik heb het chassisnummer niet gecheckt (had ik achteaf gezien toch eens moeten doen) en ben met spijt in het hart weer huiswaarts gekeerd.

                            Meer geluk volgende keer

                            0

                              Deze lijkt me een eerlijke wagen:

                              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?smid=SJ-SM-DP-S&id=226241893

                              Slechte foto’s, dus ik heb vanmiddag een afspraak om eens te gaan kijken en zal eerst nog eens de tips over de aankoop van een oude luchtgekoelde doornemen. AKK bij Vanbeurden probeer ik ook te vragen.

                              Is deze wagen toevallig gekend bij de forumleden?

                              0

                                Er is wat verwarring:
                                Van de wagens in Wallonië denk ik dat er een verkocht is (blauw met Carrera-stickers). Met Dekens heb ik al gemaild en gebeld, altijd snel en duidelijk antwoord. Op het moment heeft hij enkel een 930, maar dat is voor mij, als beginner, wat te hoog gegrepen. De bruine, die binnenkomt is een Japanner en die zou ik graag eens zien.

                                0

                                  Ik heb al eens gemaild om wat meer informatie en foto’s te verkrijgen, maar (nog) geen antwoord. Ik denk dat er een ondertussen al verkocht is, want niet meer te vinden op de website van de handelaar.

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 931 tot 945 (van in totaal 958)