Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Volledig akkoord… en een goeie conclusie ;)

        Voor al dit soort van praktijken kan je aangifte doen bij http://www.ecops.be
        en die spitten dat dan verder uit. Dit is wat ze vertellen:
        “eCops is een online meldpunt waar u als internetgebruiker misdrijven op of via het internet kunt melden. U hoeft zich niet te bekommeren over wie er nu juist bevoegd is: eCops zorgt ervoor dat uw melding door de bevoegde dienst wordt onderzocht.

        Kwam u terecht op een verwarrende site met misleidende informatie? Of ontving u ongewenste reclame of een frauduleus voorstel via e-mail? Zag u misschien kinderporno op een site?
        Uw melding kan de aanleiding zijn voor een verdere actie door de FOD Economie, de politie of justitie.
        U doet uw melding stap voor stap via het online meldingsformulier. “

          Hey Cab 88,
          Corund kan je krijgen bij http://www.datona.nl en bij http://www.gimotec.be
          grtz

            Hier wil ik toch even op inpikken, want stralen met zand (gewoon “strandzand”) is eigenlijk niet aan te raden (is verboden) omdat het te gevaarlijk is voor de gezondheid. Dit wegens het feit dat de zandkorrels bij impact op het te stralen oppervlakte/stuk, zelf verpulveren. Je krijgt dus een heleboel fijn én gevaarlijk stof.Als je geen professionele afzuiginstallatie hebt, riskeer je dat stof op te nemen in je longen. gezien het zó fijn verpulverd werd, gaat dit rechtstreeks totin de longblaasjes…en heb je verhoogde kans op de mijnwerkersziekte/Stoflong/Silicose.

            Ik heb zelf een zandstraalcabine en straal met Corund. Een zak van 25kg kost om en bij de 39€. Dit lijkt veel …maar je kan dit zeer lang hergebruiken. Want Corund verpulverd niet en blijft lang zijn slijpende eigenschappen behouden. Het is aan te raden op een droger (waterscheider) op je compressor te plaatsen, omdat de lucht uit de compressor zelf té vochtig is, wat zich kan vertalen in een verstopte spuitmond.
            STralen doe je met max 4bar..verklein je de druk dan zal ook de grootte van de kratertjes op je stuk verkleinen.

            Galsparels is een ander verhaal.. als Corund te vergelijken is met minuskule beiteltjes dan zijn glasparels eigenelijk minuskule hamertjes.. Deze gaan inderdaad nog een fijner oppervlak geven maar nemen slechts moeizaam verf en laklagen weg. Bij het gebruik van glasparels wordt het gestraalde oppervlak ook effectief harder na een straalsessie.

            Grtz

              Ik heb ooit eens ergens gelezen dat er een kleine vermogenswinst is bij een hoger octaangehalte.
              Dit zou ongeveer neerkomen op een toename van het vermogen van omen bij de 1,5%-2%, als je 98 vergelijkt met 95

              Ik weet niet meer waar ik dit vandaan haal, dus ik kan het niet direct bewijzen. :wink:
              Grtz

                Let er op dat wanneer je de batterij loskoppelt ook de DME computer gereset wordt (bij een 964)… dit houdt in dat de controller opnieuw het motorgedrag moet “leren” en meer specifiek de brandstofinspuiting, ontsteking en vervroeging, etc..
                Ditdoe je door een kawartiertje te gaan rijden met gevarieerde rijstijl… pas daarna is de wagen weer echt klaar voor gewoon gebruik.
                Dus plus 1 voor de druppellader…

                Ik heb er eentje van Porsche zelf, en eentje uit de Aldi…geen enkele heeft me ooit in de steek gelaten.
                De POrsche lader gebruik ik voor mijn 964 (wegens meer elektronica) en de gewone lader voor mijne 911SC

                Grtz

                  Hey Steven,

                  Ik ben 2 maand geleden mijn 964 gaan halen in Utrecht. Ik ben ook met transitplaten naar België gereden. De uitvoer procedure kostte in NL ongeveer 150€, en krijg je dus die unieke nummerplaten en een autoverzekering met een geldigheid van 2 weken.
                  Met die nummerplaten ben ik de importprocedure gestart en ermee naar Zwijnaarde gereden om de wagen te laten keuren…daar was men gewend om die platen te zien.Er zijn dus 2 mogelijkheden:
                  1. Garageplaten
                  2. de originele transitplaten.

                  grtz

                    Hallo iedereen,

                    Vandaag is het er eindelijk van gekomen, ik heb tijd genomen om de oude bobijnen te vervangen door de nieuwe BOSCH bobijnen die ik in de UK besteld had.

                    Blijkbaar zat mijn 964 met twee verschillende bobijnen, eentje Made in Brazil (de zilvere) en eentje made in Spain (een zwarte). En het was die laatste die blijbaar problemen had, als je goed kijkt op de foto dan zie je dat deze lekte.
                    Vermoedelijk heeft dit de problemen veroorzaakt van slecht starten na gereden te hebben in de regen, of in een vochtige omgeving.
                    [attachment=2:1shno0g5]

                      kijk eens op de sticker die in je motorkap hangt.
                      Als er C02 staat, dan is het een USA version, deze staan ook iets hoger op hun poten (een Euro 911 hangt lager)

                      grtz

                        Na een dagje foutzoeken ben ik alweer iets verder.

                        Ik heb mijn ScanTool (zelfbouw Hammer) aan de OBD plug gekoppeld, en er kwamen geen foutmeldingen wanneer ik de Motronic controleerde (dus de O3, knock sensor, Idle sensor, etc kunnen het al niet zijn.

                        De wagen staat reeds enige dagen in mijn verwarmde garage en is nu kurkdroog. En blijkbaar heeft dat een positief effect gehad, want hij startte terug :)
                        Ik heb de truc dan eens toegepast om de ene, en daarna de andere bobijn eens los te koppelen… en bij de ene bobijn bleef de motor draaien. Bij de andere bobijn viel de motor stil. Dus ik denk dat we de schuldige gevonden hebben. Ik heb de kabels dan eens geswitched en het bleek dat de achterste bobijn geen mooie vonk meer geeft.

                        Dus… ik ga me twee nieuwe bobijnen bestellen, en hopelijk zijn we er dan volledig uit!
                        Bedankt aan iedereen voor het tips geven

                          Hey Luc,

                          Het heeft me eventjes geduurd om de draad terug op te pikken, maar deze ochtend hebben we de 964 van een garagebox (waar hij stond sinds aankoop) naar mijn werkplaats gesleept, en nu ga ik pas echt kunnen beginnnen fout-zoeken.

                          Je spreekt ervan om de modules te testen of ze nog een vonk geven…maar hoe kan je dit best doen?
                          Kan je gewoon de kabel ontkoppelen, en deze tegen het chassis houden om zo de vonk te zien overspringen? Of riskeer je dan om elektronische circuits op te blazen?

                            Hey 924_Car_GT,

                            Bedankt voor de tips!
                            Ik kan je afgaande op mijn indrukken nog het volgende meegeven:
                            – De startmotor die draait goed en krachtig de motor voldoende snel rond (nieuwe 77Ah VARTA batterij)
                            – De benzinepomp die hoor ik aanslaan wanneer ik de sleutel naar de I-II positie breng, en met een kleine vertraging opnieuw afslaan wanneer ik naar de OFF positie ga.
                            – Bobijnen… kan zijn, is er een manier waarop ik deze zou kunnen “uitmeten” of testen? Is het niet zo dat er een heldere vonk moet zijn? Aan de andre kant durf ik die vonk niet zomaar op de massa van de auto te laten springen. Ik ben bang dat er 1 of ander elektronisch circuit zou beginnen flippen…ofis dat ongegrond die vrees?
                            – Sensor vliegwiel… kan ook zijn…ik ga eens nakijken of ik die kan uitmeten, en of de gemeten waarde wel overeenstemt met de toleranties.
                            – Zekering en relaisdoos links….wel die verdenk ik nog eerlijkgezegd het meest. Ik heb deze ook voordien (toen de auto nog vlot startte) eens opengedaan om te kijken wat er in zat…mss heb ik daarbij iets niet goed (genoeg) meer bevestigd? Kan je me vertellen welke relais er daar insteken? Hebben die iets te maken met het startenvan de auto?

                            PS: Vandaag heb ik mijn SCANTOOL ontvangen van een RennLister uit de UK. hiermee zou ik in principe (bijna) dezelfde metingen moeten kunnen doen als een Bosch Hammer. Ik ben eens curieus wat die me zal vertellen als ik hem aan de OBDI stekker hang. Hopelijk krijg ik een foutcode die duidt op het niet starten.

                            Alleszins al bedankt voor jullie feedback, en ik hou jullie op de hoogte. Hopelijk krijg ik hem snel terug in orde :(
                            Grtz

                            Ik hou jullie op de hoogte

                              Hey Wim,
                              bedankt voor je feedback.De Idle speed switch weet ik te lokaliseren (aan de gaskabel) maar de stappenmotor zegt me niet direct iets. Waar bovenaan aan de gasklep zou ik die kunnen vinden?

                              God ja nog iets…wegens het verwisselen van de batterij neem ik aan dat er maar weinig meer uit te lezen zal zijn, wegens het feit dat het geheugen gereset is geworden…of wordt er ook geregistreert bij een niet startende motor?

                              Grtz

                                oops nu pas zie ik dat ze je starter hebben vervangen.
                                Ik durf te wedden dat er niks mis mee was, maar dat ze door deze te swappen ook opnieuw die massaverbinding hebben moeten lossen en vastmaken….en dat daardoor de oorzaak van het probleem werd opgelost. :wink:

                                  Ik weet niet hoe het uiteindelijk afgelopen is met je startprobleem, maar ik zou denken aan een slechte massa.
                                  Je hebt er twee. EEntje in de kofferruimte aan de minpool van de batterij, dewelke bevestigd is aan de carosserie. En de tweede zit op de startmotor en rechtsachter en moet ook connectie maken met chassis. Vooral de laatste heeft een verhoogde kans op slechte massa omdat deze zich ‘buiten’ de auto bevindt.

                                  Grtz
                                  BoscoBilly

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)