@boscobilly
Aangemaakte reacties
-
Hey Tenne,
Waar je zeker eens moet checken is aan de deurcontactjes links en rechts voor de binnenverlichting. Die kunnen met ouder worden soms aanleiding geven tot lekstroompjes waarop je batterij plat loopt.
BoscoBilly
in antwoord op: batterij loopt platHey iedereen,
Het is inderdaad de bedoeling dat ik zélf het onderhoud ga doen op mijn C2 :wink: . Het sleutelen is een hobby en ik heb dan ook reeds in de motorruimte gestaan van mijne 911SC..(ik moest de Koppeling en drukgroep vervangen en heb hydraulische kettingspanners gestoken, etc…). Dat is trouwens in de US hét teken bij uitstek om te bewijzen dat de wagen van jou is (voor de weinigen die onbekend zijn met dit fenomeen: je moet maar eens zoeken op forum Pelican of Rennlist onder zo’n topic..gegarandeerd zie je gelukkige eigenaars/DIY’ers gefotografeerd worden terwijl ze in de ruimte staan waar anders de motor steekt.)Maar zoals eerder gezegd ben ik me nu volop aan het verdiepen in de 964-kunde :D en in afwachting van mijn afstuderen in deze wetenschap wil ik de wagen wel de zorg geven wat hij nodig heeft, vandaar dat ik hem op groot onderhoud zou sturen.
De wagen heeft nu 176dkm, heeft een volledige onderhoudshistoriek en laatste factuur is van Maart dit jaar. Oliewissel was oktober 2008…
dus eigenlijk moet ik er niet zo mee inzitten…Maar toch….jullie zullen wel de laatste zijn die ik dit moet uitleggen zeker?trouwens…Mocht ik hier ooit kunnen uitpluizen hoe ik een foto online plaats :? , dan zou ik mijn nieuwe aanwinst eens kunnen showen.
BESLUIT:
Vermoedelijk ga ik hem op onderhoud doen bij Carrera-motors, nu ik weet waaraan ik me ongeveer moet verwachte is de verrassing bij ontvangst van de factuur achteraf minder onaangenaam.PS: ik heb ooit eens ergens gelezen dat Porsche ooit alle wisselstukken met 300% heeft vermeerderd qua prijs….tja
PS2: De Power of the community…. ze werkt wel degelijk! bedankt aan iedereen die hier iets aan deze topic heeft toegevoegd :Din antwoord op: 964C2-Hoeveel betalen jullie voor een 20.000km onderhoud@ Porsche ,
Bedankt voor je overzichtje met al die factuur prijzen en bijhorende km stand, zeer interessant om weten. Ik vermoed dat een C4 in onderhoud ook een tikje duurder was (is) dan een C2.
@ everybody,
Zijn er garages die jullie zouden aanraden? Of ligt dat hier een beetje te gevoelig ?
Grtz
BoscoBillyin antwoord op: 964C2-Hoeveel betalen jullie voor een 20.000km onderhoudDat zijn tamelijk sterk uiteenlopende prijzen :shock: , kunnen jullie me ook aangeven wáár het onderhoud dan wordt uitgevoerd? En zijn er aanraders waarvan jullie door ervaring weten dat het volgens ‘het boekje’ verloopt?
Groeten,
Bin antwoord op: 964C2-Hoeveel betalen jullie voor een 20.000km onderhoudAllebei bedankt van het advies, ik ben alvast begonnen met die 964 ownermanual aan te schaffen waarnaar jullie verwezen.
In elk geval, ik vrees ook dat het DIY gehalte stevig daalt vanaf het model 964…en dat de 3.2’s zowat de laatste zijn waaraan je nog redelijk veel zélf kan doen.
Maar de 964 is natuurlijk een mooie verschijning… zucht..
We zullen wel zien wat het gaat worden en of het mijn hart is wat ik volg of de nuchtere ratio eens ik voor de wagen dewelke ikop het oog heb sta :wink: .Greetz
BoscoBillyin antwoord op: Kan je een 964 C2 nog zélf onderhouden?Ik wordt hier bedolven onder de goeie raad :D , ik ga alvast die bouten wijwater-gewijs besprenkelen met WD40, zodanig dat als ik mijn 911 binnen doe om te laten verlagen, er niet te veel tijd kruipt in het loskrijgen van vastgeroeste bouten.
Bedankt allemaal voor jullie inzicht ter zake :wink:
in antwoord op: Verlagen van een 911hey Jack,
bedankt voor je advies !
grtzin antwoord op: Past (voor) spatbord van een 964 op een 911SCBastos,
Ik hadhetzelfde probleem vroeger met mijn 914, CO was ok te hoog.
Ik verhielp het door alvorens ik de keuring binnenreed, 1 injector los te treken en die er gewoon losjes bovenop te zetten.
Ik reed dan op drie cilinders de keuring binnen..niemand kon zeggen dat mijn 914 slecht draaide… hij draaide iets onrustiger maar geen probleem.
De CO test was dan een formaliteit..
Dit heeft geen gevaar voor de motor zelf…immers de cilinder blijft zijn smering krjgen (kan dus niet vastlopen) er is enkel geen mengsel dat ontbrand.
Ik heb het wel nog nooit geprobeerd met mijn 911SC
Succes !in antwoord op: problemen CO2 uitstoot