Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)
    • Ik ben ook een beetje begaan met de lage profielen v/d banden (in geval van 20″ bijv.) bij het gebruik op ons, in goede staat zijnde, Belgische wegdek. (Lees dus: potholes)
      Een gat in de weg is vaak niet te ontwijken.
      Een laag profielband is daarbij meer kwetsbaar, denk ik dan?
      Rijden we bij wijze van spreken van bandencentrale naar bandencentrale?
      Ik weet dat over smaken en kleuren niet kan gediscussieerd kan worden.
      Maar ik vraag me af welke ervaringen er zijn en of er überhaupt velgen-groottes zijn die dan een meer veilige optie bieden en/of keuze zijn op lange termijn??

      0

        Ik stel me bij zo’n poetsbrug nog 2 bijkomende (misschien ietwat domme) vragen:
        1) Kan je je voertuig voor een langere periode omhoog op de brug laten staan? Bijv. gedurende enkele wintermaanden?
        2) Stel dat je geen elektriciteit hebt wanneer je voertuig omhoog staat. Is er dan een mechanische handbediening om de brug te laten zakken?

        Alvast bedankt aan de bezitters van zo’n brug om dat even te laten weten.

        Groeten,
        Boxer.

        0

          Beste lezers,

          Een vraagje omtrent het Topic:

          [i]Naar aanleiding van het programma op VIER: “Gert Late Night” waren o.a. Kobe Ilsen en de burgemeester van Antwerpen één v/d gasten.
          Bij het doornemen van de ochtendkranten zei Kobe Ilsen dat hij met zijn oldtimer Porsche de stad niet meer in mag.
          De burgemeester van Antwerpen antwoordde daarop: “Voor 300 euro kan je dat oplossen.”[/i]

          Weet er iemand van dit forum misschien wat daarmee bedoeld werd? Kan de oplossing zo “simpel” zijn?
          Ik vind nergens meer duiding over deze uitspraak en daarom probeer ik hier eens! :D

          0

            Iedereen alvast bedankt voor de feedback en reacties!

            Ik merk dat er voor- en tegenstanders zijn van “propere en nette” wielbouten. :)

            Persoonlijk ben ik ook niet voor of tegen een rat-look noch tegen een charmante patina. Ik kan zelfs leven met (aanvaardbare) steenslag op de voorzijde van de wagen. Dat brengt de leeftijd mee……
            Maar op nette, gebruikte Fuchs-velgen mogen volgens mij ook nette bouten staan.

            Thx !!

            0

              Bravo ! :respekt:

              Chique reisverslag, aangevuld met mooie foto’s, die iedere liefhebber doen watertanden.
              We zijn zelf net terug van een midweek toeren in de Morvan en de Vogezen.
              De goesting om snel terug naar Fr. te trekken, wordt sterk aangewakkerd door Bladerunner zijn fantastische (!) reisbeschrijving.

              Gr.
              Boxer.

              0

                Beste Forummers,

                Het is weeral héél lang geleden dat ik hier nog eens reageerde, maar ik blijf wel trouw lezen….

                On topic: ik had onlangs hetzelfde euvel met mijn rechter cabriodak-sluitingsmotor van mijn 993. Tandje ook afgebroken.
                Het motortje is inmiddels hersteld en ik had zo’n tandwieltje laten komen uit de USA, dat echter niet gebruikt is geworden.

                Indien er iemand van bovenstaande lezers interesse heeft in dat ongebruikte en nieuwe tandwieltje mogen ze even PM’en.
                Dat mag van eigenaar verwisselen voor een zacht prijsje. :-)

                Groeten,
                Boxer.

                0

                  Beste Forummers,

                  Het is weeral héél lang geleden dat ik hier nog eens reageerde, maar ik blijf wel trouw lezen….

                  On topic: ik had onlangs hetzelfde euvel met mijn rechter cabriodak-sluitingsmotor van mijn 993. Tandje ook afgebroken.
                  Het motortje is inmiddels hersteld en ik had zo’n tandwieltje laten komen uit de USA, dat echter niet gebruikt is geworden.

                  Indien er iemand van bovenstaande lezers interesse heeft in dat ongebruikte en nieuwe tandwieltje mogen ze even PM’en.
                  Dat mag van eigenaar verwisselen voor een zacht prijsje. :-)

                  Groeten,
                  Boxer.

                  0

                    Gewoon mijn bemerking, maar misschien in het vervolg overwegen om je teller te laten repareren?
                    Dat kan perfect bij een specialist en voorkomt alle narigheid met papierwerk e.d.

                    0

                      Okay, bedankt aan iedereen voor de reacties.
                      Ik zal me er binnenkort eens aanzetten, en dan kan de toerenteller gereviseerd worden.

                      Wat mij betreft mag dit topic op slot!

                      0

                        B.I.V. voor een Boxster 2,5 van 1999 is :

                        Berekening:
                        De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 539,67EUR
                        De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 562,72EUR

                        [i]Bron: Belastingportaal Vlaanderen
                        (https://belastingen.fenb.be/vfp-portal-pub2-web/simulatieVerkeersbelasting.html)[/i]

                        0

                          Bedankt voor de on-topic antwoorden tot hiertoe.

                          Maar van de andere reacties ontgaat mij de “pointe” toch een beetje.
                          Humor vind ik altijd wel goed, maar toch graag on-topic blijven, aub.

                          Zo gaat mijn toerenteller nooit uitgebouwd geraken!! :?

                          0

                            Hallo Wim,

                            Neen, het is stuk. (Als je twee stukjes hebt ipv van één, is het niet in orde hé? ;-)

                            Als je er nog ergens eentje hebt liggen, dan ben ik kandidaat.
                            Laat me maar weten wat mijn schuld is.

                            Bedankt,
                            Groet,
                            Dirk.

                            0

                              Sneak preview van de nieuwe !! (Voor die visueel verwende rakkers)

                              Attachments:
                              • 993_01.jpg
                              0

                                Persoonlijk heb ik dan toch liever dat het kenteken ineens conform is. Dat bespaart je mss een pak gezever achteraf.

                                En dan heb je ook maar 1 keer de kosten van een nr.plaat die voldoet aan de wettelijke eisen.

                                0

                                  Onze Belgische wetgeving is kennelijk wel duidelijk m.b.t. de reproductie van de officiële (achterste) kentekenplaat.

                                  Op de webiste van de “Federale Overheidsdienst mobiliteit en vervoer”, staat er te lezen op de
                                  volgende URL: http://www.mobilit.fgov.be/nl/indexReframed.htm?newURL=%2Fdivnl%2FDIV07.htm

                                  [i]Citaat:
                                  “…….Enkel de achterste kentekenplaat zal een officiële kentekenplaat zijn. De voorste kentekenplaat en andere reproducties worden afgeleverd door de detailhandel maar dienen te voldoen aan de door de DIV bepaalde kwaliteitskenmerken die gelijkaardig zijn aan de officiële achterste kentekenplaat.

                                  Deze reproductie dient vervaardigd te zijn uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42 en met een dikte tussen 0,95 mm en 1,25 mm of uit een acrylaatplaat van minimum 3 mm. …..”
                                  Einde Citaat:[/i]

                                  Dus…. een sticker mag niet meer bij het voeren van een Europese kentekenplaat in België !!

                                  Ik heb deze informatie ook pas ontdekt en daarom deel ik dit met jullie allen. (Eigenlijk bespaar ik mss velen een boete ?!?) ;-)
                                  Dus mijn sticker die vliegt eraf. Het was toch al geen geslaagd experiment.
                                  Bij Porsche heb ik de kentekenhouder (=goed scrabble-woord), die in één v/d bovenstaande posts vermeld was, besteld en gaan afhalen. Die gaat nu, samen met mijn mooie reproductie, de voorkant van de P sieren. :-)

                                  0
                                15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 79)