Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 79)
    • ‘k Zal hier binnenkort wel eens een fotoke posten….
      Momenteel heb ik er nog gene die de visuele behoeften van het manvolk, in bovenstaande postings, kan sussen.

      Ik ben van plan om er eerst nog eens met mijn Meguiars productjes over te gaan!

      ‘t Kleurke is wel bijzonder. Code 38A voor de puristen.
      ‘t Is eens iets anders dan al die grijze en zwarte. En in het zonneke heeft dat wel iets.

      Ik zit wel nog met een vraag.
      Ik heb een poging gedaan om mijn voorste nummerplaat via een sticker op de bumper te kleven.
      (Allez, ik heb dat laten doen want ik ben daarin geen handige Harry)
      Vermits de sticker de grootte en de looks heeft van de nummerplaat nieuw model, is dat eigenlijk een serieus groot geval.
      En ik ben niet content van het resultaat, vermits het niet zonder vouwen gekleefd is. ‘t Is eigenlijk niet te doen om dat zonder vouwen te kleven, zeggen ze…..
      Daarom zou ik willen overstappen naar de oude vertrouwde metalen plaat.

      Hoe hebben de 993-eigenaars van dit forum hun nr.plaatje “mooi” bevestigd op de bumper?

        Edit. :-)

        Groet,
        Dirk.

          Bedankt aan iedereen voor de reacties ! :)

          En nu ga ik laten zien dat ik technisch nogal een leek ben … :oops:

          Wim, … die draagarmen, dat zijn toch die dingen waar je wielen achteraan aan vast zitten, niet? :?:
          ‘t Is maar dat ik die as-steunen op de juiste plaats zet, hé !

            Bedankt voor de feedback Wim.

            Bijkomende vraag bij puntje 4.
            Het vrijzetten van de 2 achterste wielen: waar precies mag/moet je je krik onder het motorblok positioneren om geen schade toe te brengen aan de diverse componenten van de motor?
            Ik zou ook geneigd zijn om een blokje hout tussen krik en motor te plaatsen om het gewicht wat te verdelen.

              De korte tuut bij het sluiten van de wagen kan ook verband houden met de autoradio. Tenminste als de originele er niet meer inzit.
              Ik heb dit zelf voorgehad wanneer ik mijn P-radio heb (laten) vervangen door een navigatie-systeem.

              Na de montage ging mijn claxon ook steeds af.
              Na wat zoekwerk heeft men dit kunnen verhelpen vermits er “ergens” in de radiobedrading ook een draadje gekoppeld is aan het alarm. Dit was bij mij initieel niet aangesloten bij de montage. Daarna had ik geen “getuut” meer.

                [quote=”so0ly”:2uq3r7k8]Moest de keuring niet zo moeilijk doen en me juist informeren, zou ik ook een volledige keuring hebben. [/quote]

                Als de wagen zich in originele toestand bevindt, zal de technische controle normaal nooit moeilijk doen….

                  Onderstaande is een beetje “off-topic” maar sluit aan op wat mijn boven-poster hier neer schrijft.

                  De premie v/d omnium voor old-timers (via MARSH) is ook afhankelijk van het (vooropgestelde) jaarlijks afgelegde aantal kilometers.
                  Toch een niet onbelangrijk detail !

                    Een “Assistance” of bijstandsverzekering is altijd een nuttige zaak als je met de wagen op vakantie bent. Je weet trouwens nooit wat je onderweg allemaal kan tegenkomen.

                    Je moet echter wel opletten, want bepaalde maatschappijen die een bijstandsverzekering verkopen, geven geen bijstand aan wagens die ouder zijn dan 15 jaar !!!
                    Dus de kleine letters lezen kan nooit kwaad.

                    Zonder dat ik er voordeel aan heb, kan ik je zeggen dat Ethias een “Privilege Assistance” in haar aanbod heeft zitten waarin de ouderdom van de wagen geen rol speelt.

                    Dus even shoppen naar een Assistance, kan geen kwaad.

                    Doe er uw voordeel mee !!

                      Ik denk dat de wagen eruit vloog

                      …. Of je kan er altijd mee langs Cabrio Wim rijden natuurlijk. :lol:

                        Je kan ook hier eens proberen :

                        EXPERTISE BUREAU – DE BRUYN Adriaan
                        Bredabaan 977
                        2990 WUUSTWEZEL
                        Tel 03/663.39.81
                        expertisebureau@exp-debruyn.be

                        Deze expert is ook erkend door het BFOV met het oog op een waardebepaling van voertuigen.
                        Ik heb er ervaring mee in het kader van blikschade met de daily driver. (Via Ethias)

                        Succes !

                          Probeer hier anders eens:
                          CORDEMANS L & C CAMI BVBA
                          8 Begonialn 2970 ‘S Gravenwezel
                          BELGIUM

                          Tel: +(32) – 03/685 18 64

                          Is vader en zoon en zijn onafhankelijk expert, erkend door het BFOV.

                          Zij taxeren op regelmatige basis mijn wagen.

                            Ik was vorig jaar op de meeting in Stevoort en dat was niet ongezellig.

                            En als ‘t weder wat meezit ben ik wel van de partij!
                            Indien er, zoals vorig jaar, weer wat Forummers komen, kunnen we nog eens wat bijkletsen.
                            En Dave kan dan nog wat T-shirts verkopen aan gegadigden :-) )

                              Willy,

                              Persoonlijk kan ik info-instruments aanbevelen.
                              Deze hebben in 2007 mijn km-teller vakkundig hersteld voor ca. 125 €.

                              Ik heb de teller naar hun werkplaats gebracht in de industrie-zone van Hazeldonk, net over de grens van de E19 Antwerpen-Breda. Een paar dagen later ben ik die terug gaan ophalen. Ging zeer goed; vlot bereikbaar en klantvriendelijk.

                              Groeten,
                              Boxer.

                                Beste,

                                Het vervelende is dat die wagen al binnengeweest is bij een zogenaamde porsche ‘specialist’ in oostkamp, waarvan ik de naam niet ga vermelden.

                                Deze specialist heeft mijn kameraad wandelen gestuurd met de boodschap dat dit normaal is voor zo’n oldtimer.

                                Ik heb zelf een SC van 1981. Ik kan je vertellen dat mijn verbruik schommelt rond de 13 liter/100km.
                                Dat is dus helemaal niet het astronomische verbruik waarvan de “specialist” vindt dat dat normaal is.

                                Misschien dat je aan deze info wat hebt?

                                  Een Boxster (met automaat) die op bedrijfstemperatuur is, zal inderdaad in 2de versnelling vertrekken indien de schakelstand in D(rive) staat. Indien de motor echter nog koud staat, vertrekt de wagen wel in 1ste versnelling.

                                15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 79)