Aangemaakte reacties
-
Beste allemaal,
Vandaag met mijn 911 SC naar de TC geweest en ondanks alle wetten Landuyt, heb ik geen enkel probeem gehad om mijn wagen door de keuring te krijgen. Ik kan er weer een jaartje tegen.
Ik moet er wel aan toevoegen dat mijn wagen volledig origineel is en ik wil ook vermelden dat de heren van de TC ook heel voorzichtig met mijn wagen omgingen.
Kostprijs : 27,5 EuroAls het goed is, mag het ook eens gezegd worden, vind ik.
Groeten,
Dirkin antwoord op: Keuring en de Tuningwet van LanduytDit fenomeen is bekend en heeft zelfs een mooie Vlaamse naam, nl. “Flatspotting”.
Je kan het met eender wagen voorhebben. Niet alleen met onze Porsches.
Het komt er in het kort op neer dat je je wagen met warme banden hebt gestald op bijv. een koude betonnen vloer in de garage. Door de afkoeling van je banden, gaat het raakvlak van de band, ook de vorm van die vloer aannemen. Plat dus.
Meestal verdwijnt het effect van die flatspots nadat de band terug opgewarmd geraakt gedurende de eerste kms.
Als je pech hebt, kan het effect ook blijvend zijn. Dan moet je je banden vervangen.
Je kan er veel meer over lezen op o.a. deze url:http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ … ?techid=42
Groeten,
Boxerin antwoord op: ivm mijn banden[quote=”gert 944″:3ta1oioq]Wegenbelasting blijft denk ik dezelfde tot de 25ste verjaardag, niet de 20ste!!
Bovendien betaal je in principe enkel de verlaagde wegentaks (€ 25,00)als je de wagen ook als oldtimer laat inschrijven (met al zijn beperkingen).
[/quote]Hoi,
Dat is niet volledig correct.
Vanaf het 25ste jaar heb je àltijd recht op verlaagde wegentaks. Zelfs zonder inschrijving als Oldtimer.
Die verlaagde wegentaks gaat echter pas in, nadat de betaalperiode van 12 maanden waarin de vervaldag (= datum 1ste inschrijving v/d wagen) valt, verstreken is.
Dit kan goed uitkomen, maar kan ook slecht uitkomen zodat het kan zijn dat je de volle pot betaald totdat je wagen bijna 26 jaar wordt.Groeten,
Dirkin antwoord op: VerkeersbelastingBeste,
Vorig jaar heb ik mijn SC in NL aangekocht en ingevoerd in Belgie.
Chronologisch ben ik als volgt te werk gegaan:1)Zorg dat je een aankoopfactuur hebt met alle gegevens van de betreffende verkoper, koper en het voertuig, gedateerd, en door alle partijen ondertekend.
Zorg ook dat je de resterende benodigde originele voertuigdocumenten hebt. Deze zijn:
– Kentekenbewijs deel I
– Kentekenbewijs deel II
Vraag ook naar het recente APK-keuringsverslag want voor uitvoer moet de wagen steeds APK gekeurd zijn.2)Vervolgens ben ik samen met de verkoper naar een GWK-kantoor gegaan. (=GrensWisselKantoor)
De verkoper overhandigde daar het kentekenbewijs (deel I en II) en de kentekenplaten (2 stuks) van de auto aan de baliemedewerker.
Ik gaf mijn identiteitskaart aan de baliemedewerker.
De baliemedewerker schreef dan de auto over op mijn naam.
De verkoper ontving daarna zijn officiële RDW-vrijwaringsbewijs.
Daarop kreeg ik het kentekenbewijs (deel I en II) en een correct ingevulde RDW-uitvoerverklaring.
Bovendien heb ik daar uitvoerkentekenplaten en een kortlopende verzekering (van 14 dagen) afgesloten voor de rit naar België. (Ik wist ook al dat ik de auto moest laten homologeren omdat er in NL geen Gelijkvormigheidsattest bij de wagens zit en dat hier in Belgie toch verplicht was voor mijn wagen van 1981)3)Dan ga je naar een kantoor van de Douane en Accijnzen.
Daar kreeg ik een “aanvraag tot inschrijving van een voertuig” (=roze formulier).
Ik moest mijn identiteitskaart, de aankoopfactuur, de originele voertuigdocumenten (Kentekenbewijs deel I en II) en de RDW-uitvoerverklaring voorleggen.
De douane kleefde dan een vignet 705 op het roze formulier
Kostprijs van dit alles : € 0,03.
Op het roze formulier maakten zij ook vak W geldig.4)Vervolgens heb ik een afspraak gemaakt bij D’Ieteren in Brussel (Anderlecht) waar de wagen gehomologeerd werd. Daar kreeg ik dan een officieel Belgisch gelijkvormigheidsattest en bijhorende sticker in de wagen gekleefd. Kostprijs: Circa 100 Euro dacht ik.
Deze homologatie kan ook op de Technische Controle, maar duurt veel langer.5)Dezelfde dag naar de Technische controle gereden en laten keuren.
6) Tot slot, naar de verzekering waarbij de laatste gegevens op het roze formulier werden ingevuld en dat formulier wordt dan, samen met de kentekenbewijzen deel I en II opgestuurd naar de DIV in Brussel.
7)Een week later heb je je nummerplaat en kan je rondrijden.
Heel deze procedure heeft een tweetal weken geduurd en daardoor was ik net in staat om met mijn invoerkentekens gedurende die 2 weken ook nog wettelijk en verzekerd, rond te rijden. Kostprijs daarvan was circa 125 Euro.
Ik hoop dat deze info nuttig is.
Groeten,
Boxerin antwoord op: invoeren vanuit nederland