Aangemaakte reacties
-
Das heel subjectief… Als Porschist geeft ik je 100% gelijk, maar als petrol-head geef ik toch een knipoog naar la macchina infernale! :salut: De F355 spyder is dan ook één van mijn favoriete Ferrari’s :up:
in antwoord op: Toch even twijfelenProficiat met je aankoop. Veel succes met je Porsche! Goeie keuze van garage, ga ook naar Porsche Antwerpen. :up:
Van harte welkom. succes met je restauratieproject!
in antwoord op: Ook hier even netjes voorstellenKnappe 996! :applaus: Kleur is ook leuk!
in antwoord op: S2’s new ride : 996 Carrera 2 Cabrio (Mk2)Nog een tip m.b.t. je verzekering: vergelijk eens met andere maatschappijen/verzekeringsmakelaars. Zeker als je een mooie “portefeuille” hebt zoals brand, auto, motor, familiale, enz.
Doe dit zelfs als het een goede kennis of vriend is!!! Lees ook de polis waarvoor je verzekerd bent en vergelijk appelen met appelen.
Shopping is the word en vergelijken kost je niets, enkel je tijd om het te doen!
in antwoord op: Voorstellen zoals het hoort.Welkom op het Forum Dennis! :up:
Ikzelf ben een Boxster eigenaar geweest en ik kan je hier ook bevestigen dat dit wel degelijk een ECHTE Porsche is! Trouwens diegene die zeggen dat het geen echte Porsche is hebben ofwel nooit met een Boxster gereden of zijn een beetje snob istisch ingesteld. Die bestaan spijtig genoeg ook binnen het Porsche imperium… Mijn inziens heeft Porsche trouwens nog NOOIT een Porsche-onwaardig auto ontwikkeld.
Het is een zeer leuke wagen, vrij goedkoop in onderhoud en rijd “scherper” in de bochten als een gewone Porsche 996/997-phase I. Een 4S of Turbo rijd dan weer totaal anders en kun je niet vergelijken… Uiteraard komt dit omdat de motor centraal staat en niet op de achteras = geen rugzak effect.
Let gewoon, en dit geld voor alle Porsches, dat er een onderhoudshistorie bij zit. Ze kosten waarschijnlijk iets meer in aankoop maar met het geld dat je meer uitgeeft bespaar je dan weer op andere kosten. Blijf je daardoor van mechanisch pech gespaard? Nee, een wagen van een bepaalde leeftijd brengt altijd kosten met zich mee. Het is nu eenmaal geen nieuwe, en dan nog…
Veder raad ik je een Boxster 2.7 aan of een 3.2. De 2.7 heeft een laag verbruik en rijd zeer vlot. Indertijd gebruikten zie die motorisatie zelfs bij “Porsche Driving Know How”. Je hebt bovendien lage taxen en BIV kosten.
Dit zal je alvast een eerste idee geven…
Veel succes met je zoektocht en aankoop
Keep us posted!
in antwoord op: Voorstellen zoals het hoort.Welkom! Very nice Porsche :applaus: mooie kleur ook
in antwoord op: net afgehaald . . . 930 TurboHier ook een tiptronic rijder en het is een fantastisch automaat. Laten we niet vergeten dat we het hier over Porsche hebben! Laten we ook niet vergeten dat deze versnellingsbak ontwikkeld is geweest voor de motorsport, en om sneller te schakelen. De dubbele koppeling is hiervan de evolutie.
De tiptronic s past zich aan de stijl van de rijder en heeft hiervoor 180 programma’s! Het heeft ook heel wat voordelen voor de motor. Nooit boven rood en start in tweede om de motor en versnellingsbak minder te belasten. Even snel zal hij in eerste versnelling gaan aan een rood licht als je even harder op het gaspedaal drukt. Net of het intuïtief is en de tiptronic al weet wat je wilt doen. Op circuit hoef je hem niet eens in “manueel” te zetten daar de CPU van de tip. zich perfect aanpast aan je rijstijl. Ik heb tot hiertoe nog niemand gehad die me zei:” Hey, jij rijd met een automaat.” …
Tiptronic of manueel is zoals met alles in het leven: in de eerste plaats een persoonlijke keuze. Je moet voor je eigen een pro of contra opstellen. Bij de meeste mensen gaan moderne automaten in premium merken zeker niet tegenslagen. Ik rijd zowel met MT of Tip en mijn persoonlijk voorkeur gaat naar Tip. Maar zoals gezegd, dit is persoonlijk.
Alvast proficiat met je aankoop en veel succes er mee. Hopelijk volgen de foto’s snel….
in antwoord op: 996 Carrera 4 CabrioCongrats met de nieuwe Porsche :applaus: :first:
Waar blijven de foto’s?! We want pictures please…
Ik zou eerder wachten tot je een nieuwe peilstok hebt om je olieniveau te meten. Dit gezien het prijskaartje van een nieuwe/revisiemotor. Denk ook aan de turbo’s…
in antwoord op: Porsche 996 Turbo oliepeil ..Heeft zijn charmes maar is zeker niet origineel.
in antwoord op: Porsche 944Gelukkig maar dat je het origineel houd. Is zo het mooist zou ik zeggen, zeg ik zo :first:
in antwoord op: Nieuw sloefkesVan harte welkom Bart en veel succes met je project. Keep us posted want ik ben curieus…
in antwoord op: VoorstellenSuper bedankt voor het ontvangst jongens! Zullen elkaar in de toekomst wel wel treffen op een of andere meeting of op de forum. Verheug mij er op!
in antwoord op: Even voorstellen…Ik dacht dat het niet werkte, vandaar… Mijn excuses voor het ongemak.
in antwoord op: Even voorstellen…