Aangemaakte reacties
-
gd1 schrijft:
Naar ik hoor op de keuring zijn ze bezig een nieuwe wet aan’t maken betreffende de oldtimers , dit vanwege het vele misbruik, en zouden alle o- platen in de toekomst tweejaarlijks (waarschijnlijk vereenvoudigd)gekeurd moeten worden, maar zou daar tegenover de beperking in gebruik wegvallen.Het ganse systeem van gelijkvormigheidsattest zou ook komen te vervallen. Maar dit zijn allemaal rumours…..alhoewel, waar rook is, is vuur nietwaar ?
men spreekt hier ondertussen al jaren van, gelukkig is er de bfov die één en ander kan tegenhouden,
men spreekt ook al jaren van een motokeuring,
het zal ooit wel veranderen, zeker nu met de “moderne” oldtimers die er alsmaar bijkomen.
weet ook wel dat de infrastructuur er niet is om al die bijkomende wagens te controleren en zeker niet voor de motoren.
wie gaat de remmentest doen op een motor nadat die op een testbank is vastgesjord? de eigenaar? de keurder? wat als de moto valt? welke tijd gaat dat niet innemen?
ze zullen dan zoiezo op zaterdagen of zondagen moeten open zijn om geen wachttijden van 8u te creeëren.in antwoord op: men 928 en men boattail , twee rides om te houden.oldies restoreren zit er momenteel niet meer in, toch geen grondige. sinds 2 jaar ben ik genoodzaakt om mijn hoofdberoep fulltime uit te oefenen. terwijl ik vroeger half time werkte en een bijberoep uitoefende. door de crisis zijn bedrijven niet happig op halftimers en kon ik kiezen , fulltime of iets anders zoeken,,kheb dan maar voor een fulltime gekozen ,,maar kga binnenkort toch maar weer verminderen, tis me te veel een fulltime hoofd en bijberoep.
kga nu men porscheke wassen, morgen gaat er een nieuwe voorruit in.
volgende week heb ik een hele week verlof en die gaat helemaal op aan de auto’s,
lekkende uitlaatcollectoren vd buick afdichten, porsche interieurdelen monteren wat nog los ligt van eerdere werken, en men golfke twee nieuwe vleugels opsteken, spuiten van beide + de motorkap spuiten.
als er tijd over is ga ik mijne moto herspuiten
voor al die klussen heb ik het materiaal al liggen(op twee lange amerikaanse bouten na van de uitlaatcollectoren,, maar dan nog zal de tijd krap zijn.oldtimers restoreren is echter mijn hobby en zal dat blijven,al is het binnen 5 of 10 jaar, met de hulp van mijn zoontje of zo,,we zien wel.
onderstaande een fotoreportage van mijne fiat , deze ga ik verkopen als er iemand genoeg voor geeft, ik rijd er niet mee(geen power he)
fiat restoratiein antwoord op: men 928 en men boattail , twee rides om te houden.o-plaat,
beide wagens zouden op een gewone plaat kunnen want ze zijn technisch in orde op een gelijkvormigheidsattest na, maar aangezien het mijn hobbywagens zijn en ik geen mierengeneuk hoef aan te horen elk jaar over getinte ramen, bredere banden,een olielekje hier of daar enz enz heb ik voor o-plaat geopteerd. met wat tegenslag kan je een dag verlof nemen of meerdere per wagen. aangezien ik 5 wagens heb en twee jobs probeer ik zo weinig mogelijk naar de (af)keuring te moeten. ik zie zelf wel dat ze in orde zijn.
ik rijd door heel belgie en heb nog nooit een probleem gehad met politie.
wel al 2X aangehouden.
dagdagelijks woon werkverkeer valt snel op en dat vermijd ik.
je moet gewoon weten hoe en wat te antwoorden, de oldtimerwet is er om profiteurs te kunnen pakken, ik heb twee dagelijkse wagens en een motor, dus zoiezo zijn men hobbywagens niet wekelijks de baan op.ps
ik betaal 35 euro verzekering op de 928 ,,,,tweede oldtimer he.de eerste kost me 100 euro verzekering.
@gd1 mooi kleur die oranje , en vette velg!!in antwoord op: men 928 en men boattail , twee rides om te houden.slecht contact kan al genoeg zijn, dan zal die motor wel willen , maar niet kunnen, vandaar de klik.
bij mij was er één draad los (door oxidatie afgerot), ik heb met heel veel moeite , omdat de zetel op laag stond , de zetel verwijderd en de losse bedrading toen ontdekt. wat ik nog meer ontdekte was dat deze zetel reeds van in the states defekt was,, want ondanks dat mijn wagen al verscheidene jaren in nederland reed vond ik enkele amerikaanse betalingsbewijzen van aan een tankstation, een verpakking van een onbekend ijshoorntje, een visitekaartje van een schoonheidsallon in ohio, en twee rekeningen uit een bloemenwinkel in the us. :wink:
in antwoord op: hoogteverstelling electrische zetels