Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Heb dit ook enkele keren voor gehad en dan maar naar het motorgeluid geluisterd :-). Na een nachtje starte alles weer zoals het hoort. Geen idee van de oorzaak dus ook ik hoor graag waar het aan kan liggen.

      Groet, Bart

      • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden geleden door Bart.

        Antwoord gehad van dsp-parts BV. Daar staat inderdaad een gecrashte cayman. Ruit met achterklep werd aan geboden maar Carglass wilde de ruit er niet uithalen omwille van risico op breuk en dsp-parts BV wilde de ruit uiteindelijk wel uithalen maar niet versturen wegens risico om breuk :-). Ik heb ze dan maar zelf opgehaald bij dsp-parts BV. Erg vriendelijke man en zeer goede achterruit hoorde ik bij Carglass. De gecrashte Cayman zag er wel erg slecht uit maar had een schuiver naast de weg gemaakt en was overkop gegaan. Airbags waren niet af gegaan. Interieur zag er prima uit. Vandaag heeft Carglass de achterruit geplaatst dus ik kan weer op weg. Bedankt voor de tip van dsp-parts BV.
        Ik vind het nog steeds ver ondermaats van Porsche dat ze na zes maanden nog geen achterruit kunnen leveren. Klantvriendelijk is dat zeker niet.
        Groet, Bart

          Al antwoorden terug gehad. Geen achterruit te krijgen :-)

            Berichten gestuurd naar jullie suggesties. Bedankt daarvoor. Duimen maar.

              Bedankt voor de reacties. Ik krijg echt wel overal te horen dat het probleem bij Porsche zit; zijn leveren niet en schuiven de datum dat er bekend is wanneer er weer geleverd gaat worden systematisch op. Daarstraks wel een bericht gehad van eurospares dat ze binnen 2 weken zouden kunnen leveren. Hopelijk is dat een teken dat de ruiten weer gemaakt worden.
              Ik stuur een bericht naar de vermelde leveranciers.
              Mijn wagen is karmijn rood. De juiste porsche benaming ontgaat me maar het is een vrij zeldzame kleur. Ook al gezocht naar een volledige achterklep met glas in die kleur :-).
              Groet, Bart

                [quote=”Yellow Submarine post=291620 userid=9203″]okee… hoe heb je voor dat je achterruit “sneuvelt”? Just wondering

                Betoging?
                Relatieprobleem?
                other
                 [/quote]
                Kan ik hier niet posten. De achterruitverwarming was stuk en er is me verteld dat er best wat meer schade was om ze te vervangen :-). Ik had een afspraak om ze te vervangen en nadat ze stuk was de dag erna(op de dag dat ze vervangen zou worden) bericht gekregen dat er geen was. 
                Maakt echter weinig uit. Ik veronderstel dat ik niet de enige in heel de wereld ben die ooit een achterruit nodig heeft. Tweedehands ook niets te vinden. Iemand een idee wat er aan de hand is? 
                Groet, Bart

                  Alarm is ondertussen uit geschakeld door een lokale nevenimporteur. Groet, Bart

                    Ik heb via Rennlist contact gehad met enkele porsche fans in de UAE. Het 120 km/h alarm is daar dus verplicht. Volgens hen kan het enkel uit geschakeld worden via PIWIS of door andere software te laden bijvoorbeeld van europese wagens. Kan iemand me aangeven waar ik voor de PIWIS wijziging terecht kan? Iemand die daar dus mee kan werken en er een beetje in thuis is.
                    Groet, Bart

                      Ik heb de CR Max binnen gekregen en enkele foutcodes op gelost. Niets ernstig, een lampje stuk en zo. Ook Abs alarm gereset was geen probleem. Achteraf ervaren dat enkel de negatieve pool van de batterij afkoppelen voorkomt dat het ABS alarm op komt.
                      Ik heb gezocht om het alarm van de gordels uit te schakelen omadt ik vermoed dat hetzelfde signaal gebruikt wordt voor het snelheidsalarm maar kan dat niet zo snel vinden. Waarschijnlijk is mijn CR max daarvoor wat te min is. Kent iemand een adres waar er meer kan uitgelezen worden en eventueel aan gepast?

                        Iets gelijkaardig gehad, ook ineens 2 bobines die stuk waren. Ze bleven wel stuk en werden niet na een poosje terug goed. Alle zes vervangen en geen problemen meer gehad.

                          nog steeds 200. Vandaar vermoed ik dat het in dubai verplicht was en het zo geprogrammeerd is.

                            Bedankt voor de uitleg. Omdat ik een laptop in mijn werkplaats heb had ik die graag aan gesloten. Je hebt dan enkel een soort ‘stekker met kabel’ nodig en een app op de laptop. Ik heb het onlangs gezien maar moet nog even achterhalen wat het precies was. Is dat geen optie volg ik je advies.
                            Iemand een idee over het alarm bij 120 km/u? Laten herprogrammeren is me verteld dus daar een adresje voor zou ook welkom zijn.

                              Waarschijnlijk wel. Ik ben meer thuis in oldtimers dus OBD2 tool niet ter beschikking. Kan iemand wat aanraden? Liefst iets dat ook bij andere wagens bruikbaar is, wat de ABS alarmen kan resetten en aansluitbaar is op een laptop.
                              Verder nog een vraag over een alarm bij 120 km/h. Ik weet dat je het kan instellen maar heb dat op 200 gezet en krijg nog steeds alarmsignaal bij 120 km/h. Ik vermoed dat het verplicht is in Dubai of zo. Iemand een idee hoe er van af te geraken?

                              Groet, Bart

                                Die laatste opmerking intrigeert me. Ik heb aan mijn wagen gewerkt en daarbij de batterij af gekoppeld met als gevolg dat ik het ABS alarm telkens moet resetten. Blijft dat lampje dan niet branden als je minder dan 5 minuten de batterij los koppelt?
                                Groet, Bart

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)