Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 603)
    • TT is de 996 (Twin) Turbo.

      996 Turbo wordt vaak geadverteerd als 996 TT ;)

        Dankjewel Wim :)

        In mijn ogen heeft de 996 C4S veruit de mooiste kont (oa door de reflector)

          @ JV : ff off topic : heb zelfs 2 Lotus Esprit’s gehad, met grote tevredenheid, echter wel zeer delicate wagens (en tegenwoordig kosten de onderdelen als goud) ; heb nu een Noble M12 in de plaats, en heb daar ABSOLUUT geen spijt van : Ford mechaniek, onderdelen erg makkelijk te verkrijgen, betrouwbaar, behoorlijk comfortabel, en veeeeeeeeeeeeeeel sneller dan een Esprit :) !

          Vond een Esprit altijd behoorlijk ‘giftig’, is niet een wagen die je gemakklijk kunt beheersen, in dat opzicht is een Noble een STUk gemakkelijker, veel meer feedback, etc ! Rijdt zoals een Lotus Exige :)

          Al neem ik vaker de 996, die is toch een heel stuk praktischer ;) !

            [quote=”Thefrits” post=204773]Lijkt me allemaal wel makkelijk te doen, en je bespaart wat….
            maar je hebt geen stempel in je boekjem en krijgt misschien later minder terug voor je 993 omdat de
            onderhoudsgeschiedenis niet te trace re n is….
            En bij nieuwe olie, en van ander merk zou ik ALTIJD de filter wisselen.
            MANN filters bij Mister Auto kosten rond de 10-12 euro…. (mocht je het zelf doen).
            Succes ![/quote]

            Geen stempeltje, neen, maar misschien wel een hoop facturen die de aankoop van specifieke olie & filters bewijzen, dat is voo rmij minstens evenveel waard ! :)

            Zo doe ik het althans : bij elke aankoop van onderdelen of onderhoudsproducten (olie, filter, etc) houd ik netjes de factuur bij, noteer ik er de datum bij & de kilometerstand, steek ik allemaal netjes in een ringmap :)

            En voor diegenen die per se stempeltjes in een boekje willen : er zijn gegarandeerd volledig ingevulde onderhoudsboekjes te verkrijgen op internet :) !

              [quote=”Thefrits” post=204773]Lijkt me allemaal wel makkelijk te doen, en je bespaart wat….
              maar je hebt geen stempel in je boekjem en krijgt misschien later minder terug voor je 993 omdat de
              onderhoudsgeschiedenis niet te trace re n is….
              En bij nieuwe olie, en van ander merk zou ik ALTIJD de filter wisselen.
              MANN filters bij Mister Auto kosten rond de 10-12 euro…. (mocht je het zelf doen).
              Succes ![/quote]

              Geen stempeltje, neen, maar misschien wel een hoop facturen die de aankoop van specifieke olie & filters bewijzen, dat is voo rmij minstens evenveel waard ! :)

              Zo doe ik het althans : bij elke aankoop van onderdelen of onderhoudsproducten (olie, filter, etc) houd ik netjes de factuur bij, noteer ik er de datum bij & de kilometerstand, steek ik allemaal netjes in een ringmap :)

              En voor diegenen die per se stempeltjes in een boekje willen : er zijn gegarandeerd volledig ingevulde onderhoudsboekjes te verkrijgen op internet :) !

                Proficiat David met je aankoop van je mooie 996 !

                Leuk om lezen dat e rnog mensen zijn die het onderhoud van hun wagen zelf doen :)

                Wel opletten dat je je oogjes steeds goed openhoudt daarbij, want een “stomme fout” is gauw gemaakt (spreek ik uit ervaring ;) ).

                Heel veel plezier gewenst !

                  Proficiat David met je aankoop van je mooie 996 !

                  Leuk om lezen dat e rnog mensen zijn die het onderhoud van hun wagen zelf doen :)

                  Wel opletten dat je je oogjes steeds goed openhoudt daarbij, want een “stomme fout” is gauw gemaakt (spreek ik uit ervaring ;) ).

                  Heel veel plezier gewenst !

                    Het trieste gevolg ervan is dat er nog weinig mensen met hun vrijetijdwagen durven rondrijden, ze blijven vaak heel lang in de garage stilstaan, doen weinig km’s (veel km’s = dalende prijs).

                    Opmerkelijk steeds hoeveel echte oudjes (+ 25 jaar) slechts 100.000 km hebben. Zal wel eens aan gefoefeld zijn me dunkt ;)

                      Het trieste gevolg ervan is dat er nog weinig mensen met hun vrijetijdwagen durven rondrijden, ze blijven vaak heel lang in de garage stilstaan, doen weinig km’s (veel km’s = dalende prijs).

                      Opmerkelijk steeds hoeveel echte oudjes (+ 25 jaar) slechts 100.000 km hebben. Zal wel eens aan gefoefeld zijn me dunkt ;)

                        Aha, da’s goed nieuws dat je gevonden hebt wat er scheelde :) !

                        Wacht rustig Leo zijn advies af : hij zal je eerlijk zeggen wat er eventueel moet gereviseerd worden.

                        Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er in de versnellingsbak veel moet vervangen worden na 90.000 km.

                        Wat betreft tandwielverhoudingen : ik zou die netjes standaard houden, ik neem aan dat er destijds goed is over nagedahct in Stuttgart ;)

                        Just my 2 cents ;)

                          Aha, da’s goed nieuws dat je gevonden hebt wat er scheelde :) !

                          Wacht rustig Leo zijn advies af : hij zal je eerlijk zeggen wat er eventueel moet gereviseerd worden.

                          Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er in de versnellingsbak veel moet vervangen worden na 90.000 km.

                          Wat betreft tandwielverhoudingen : ik zou die netjes standaard houden, ik neem aan dat er destijds goed is over nagedahct in Stuttgart ;)

                          Just my 2 cents ;)

                            Ik heb destijds met mijn Lotus Elise nooit problemen gehad op de keuring, en de wagen had (van fabriek af) geboorde remschijven.

                            In praktijk (circuit) vond ik het wel erg merkbaar als de gaatjes ‘verstopt’ waren of vrij van enig vuil.

                            Remstof durft nogal eens aan te koeken in die gaatjes, en dat heeft toch een voelbaar negatief effect op het remvermogen ! Even doorblazen en t is terug ok, natuurlijk ;)

                            Maar idd, met gegroefde schijven geen keurings-perikelen, en geen verstopte gaatjes alvast ;)

                              Ik heb destijds met mijn Lotus Elise nooit problemen gehad op de keuring, en de wagen had (van fabriek af) geboorde remschijven.

                              In praktijk (circuit) vond ik het wel erg merkbaar als de gaatjes ‘verstopt’ waren of vrij van enig vuil.

                              Remstof durft nogal eens aan te koeken in die gaatjes, en dat heeft toch een voelbaar negatief effect op het remvermogen ! Even doorblazen en t is terug ok, natuurlijk ;)

                              Maar idd, met gegroefde schijven geen keurings-perikelen, en geen verstopte gaatjes alvast ;)

                                [quote=”bccars” post=208984]Ik niet. Was bijna overstag omdat skylimit relatief betaalbaar is tov de concurrentie. Maar nu met dat accident is het weer een eye opener. Toch maar voor de duurdere en wat strengere organisaties kiezen op Francorchamps ![/quote]

                                Off topic, maar soit : heb indertijd ook nog wat trackdays gedaan met m’n Lotus(sen), met de Noble en met de Porsche : leuk, maar te riskant naar mijn mening ; uiteindelijk heb ik mij recent een 2-takt DD2 (2 versnellingen) kart aangeschaft om oa in Genk te gaan karten : 2 cm boven de grond aan 130-135 km/u top, veel intenser kan het niet :) ! En veeeeeeeeele malen veiliger :) !

                                  Zou dringend ook eens eentje moeten bestellen … ;)

                                15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 603)