Aangemaakte reacties
-
Hoi allemaal,
is een tijdje geleden dat ik dit topic gestart heb, en toen heb ik (na toch wel wat zoeken) GEEN geschikte 996 Turbo of 4S cabriolet gevonden.
Had er toen weinig tijd voor, en de algemene omstandigheden waren er ook niet ideaal naar (werkgerelateerde & prove-drukte).
Maar : het idee is steeds blijven hangen, dus als iemand een mooie 996 Turbo weet staan, of een 4S cabriolet, laat maar horen :)
Heb helaas wel gezien dat de prijzen stilaan aan het stijgen zijn, dat is dan het nadeel :(
Had afgelpen najaar een bijzonder mooie 4S cabrio op het oog, de man verkocht hem uiteindelijk niet, gisteren had ik ‘m weer gezien op het net, zelfde verhaal ; sommige mensen blijven twijfelen ; had hem gecontcteerd dat ik de wagen echt eens wou zien en echt gemeende interesse heb (en een zeer fatsoenlijk bod wou doen), maar nog steeds hetzelfde verhaal,helaas :(
in antwoord op: Keuzes – keuzes …Dankjewel :)
Het zijn (originele) 996 GT3 MKI velgen (18 duims) ; vind ze persoonlijk een pak mooier dan de originele 17″.
Rondomrond Porsche spacers van 5mm geplaatst, al had ik graag achteraan 17mm (zoals vermeld in Porsche technical note).
De originele 17″ heb k opgeslagen in m’n tuinhuis, k hou de wagen graag compleet zoals ie af fabriek kwam :)
Mocht iemand een set (2) Porsche spacers van 17mm (met bouten) hebben, laat maar iets weten :)
in antwoord op: Het is zover : de eerste STOMMITEIT !Nice, da’s n serieuze oprit !
Plaats vind ik vaak het grootste probleem : is niet zo leuk om altijd n volle oprit te hebben :(
in antwoord op: Wat voor auto’s buiten Porsche heb/had je.Deze voormiddag de 996 gewassen & z’n pyjama aangedaan :)
Binnenkort terug inschrijven, first things first ;)
[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Porsche%20996%20Carrera%202/IMG_3536_zpscuidkil9.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Porsche%20996%20Carrera%202/IMG_3536_zpscuidkil9.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Porsche%20996%20Carrera%202/IMG_3537_zpsw172yxaz.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Porsche%20996%20Carrera%202/IMG_3537_zpsw172yxaz.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Porsche%20996%20Carrera%202/IMG_3538_zpsxib3cuip.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Porsche%20996%20Carrera%202/IMG_3538_zpsxib3cuip.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Porsche%20996%20Carrera%202/IMG_3539_zps9v5kal4z.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Porsche%20996%20Carrera%202/IMG_3539_zps9v5kal4z.jpg[/IMG][/URL]
in antwoord op: Het is zover : de eerste STOMMITEIT !Ik kan je Kris Van Den Brande van harte aanbevelen !
Muizensteenweg 81 in Bonheiden, dus da’s niet ver :) Is een klein zijstraatje van de Muizensteenweg.
Een no-nonsense stielman die echt wel weet waar ie mee bezig is :) !
Spring er eens binnen & je zult zelf wel zien hoe sterk de passie er heerst :) !
in antwoord op: Het is zover : de eerste STOMMITEIT !Daar durf ik niet op te antwoorden ; ik heb ze indertijd gekocht voor een 3.2 Carrera
in antwoord op: Te koop : 6 nieuwe bougies Bosch WR78 Super 4Jammer, we gaan al naar een evenement in het Limburgse, zal voor n andere keer zijn.
Veel plezier gewenst en achteraf graag foto’s :) !
in antwoord op: Cars & Coffee 21 juni Beringen-Paal.Ik dnek idd ook aan de keerring ; heb dat indertijd ook voorgehad met mijn Lotus Esprit, naar het schijnt komt dat door vaak stil te staan (typisch ‘euvel’ bij hobby-wagens).
Onderdeel kost inderdaad nagenoeg niks, maar de werkuren lopen op, en het risico blijft dat je het na verloop van tijd weer hebt.
in antwoord op: OLIE op de grond in m’n garage!!Aha, dat is idd goed nieuws, binnenkort dus terug de baan op :) !
Al bij al toch nog n “meevaller” :)
in antwoord op: 996 Terug op de baan :)Mijn garagist had een berichtje achtergelaten vorige week op mijn voicemail dat m’n Porsche klaar was. Had t niet gezien (en voicemail niet ingesteld), en afgelopen zaterdag belde hij nog ns.
Vandaag dus heb ik de 996 terug kunnen halen, loopt weer perfect, schakelt strak, etc :) Heb het wel netjes en rustig gehouden :)
Ben een tevreden man :)
Binnenkort ‘m terug inschrijven en dan wat meer genieten dan vorige jaren ;)
in antwoord op: Het is zover : de eerste STOMMITEIT !Wat doet die Sport Chrono precies ?
En anders behoorlijk ‘mak’, wat bedoel je daarmee ? Weinig koppel in het laag, of wat moet ik me erbij voorstellen ?
Mijn broer heeft een 997 C4 MKI, en ik vind dta toch best wel een snelle wagen ;)
in antwoord op: Mijn zoektocht naar een 997AanKoopKeuring (term wordt heel vaak in NL gebruikt)
vb bij Porsche laten checken (x aantal punten) vooraleer de wagen te kopen ; als een AKK tegenvalt beter van wegblijven of de prijs ernaar bepalen.
in antwoord op: Mijn zoektocht naar een 997Heb even wat rondgekeken op Facebook adhv de naam van de adverteerder, en stuitte op volgende foto :
[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Various/Elias_zpssbsr2uuv.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Various/Elias_zpssbsr2uuv.jpg[/IMG][/URL]
Herkennen jullie het huis op de achtegrond op beide foto’s ? Is wlelicht een wagen van zijn vader of zo ;)
in antwoord op: Mijn zoektocht naar een 997[quote=”KOENCARRERA4″ post=205944]Een targa is het idd niet! Maar dit is een probleempje bij Kapaza . Een 997 eerste generatie zou ik niet kopen … Te veel motoren die stuk gaan … Goede raad … Probeer uw budget wat op te krikken en koop een 997 345 of 385pk met minder km …[/quote]
Dat van die ‘veel’ motoren die stuk gaan is toch ook wel overoepen hoor ;)
En bijzonder vaak is het gewoon de schuld van de chauffeur : met koude motor beginnen scheuren (“ahja, want het is een Porsche”), niet op de tellertjes letten (temperatuur, olie, etc)
Mits degelijk onderhoud en fatsoenlijk gebruik zijn dergelijke motoren haast onverslijtbaar !
Een hoge kilometerstand schrikt mij op zich niet af, een erg lage daarentegen wel.
Het kan goed zijn dat het vooral autosnelweg-kilomters zijn, en daar ziet een motor bijzonder weinig van af ; rondjes rond de kerktoren is dan veeeeeel slechter ;)
Ziet er inderdaad een buitenlandse wagen uit, iemand enig idee vanwaar ?
Een AKK laten doen, en/of met Durametric de ECU uitlezen : draaiuren (en daaruit kun je de km-stand herleiden), over-rev’s, etc
En uiteraard eens varegn naar onderhoudshistoriek : hoeft niet per se een netjes afgestempeld boekje te zijn, een hoop facturen telt ook :)
in antwoord op: Mijn zoektocht naar een 997[quote=”snoer 964″ post=205715]
Ja ik heb ze zelf gedemonteerd en terug gemonteerd na het polijsten . Als je de Torks sleutel hebt is dat geen enkel probleem , wel op koppel aantrekken ![/quote]
Dankjewel voor de info ! Via de link op voorgaande foto’s denk ik eraan om me er ook aan te wagen, eerste de tijd vinden natuurlijk ;)
Vind je gemakkelijk zo’n BBS 8 mm 12-ster itje ?
Heb n torque-sleutel, dus dat zit al goed :)
in antwoord op: Velgen polieren