Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 603)
    • Waar ik ook op let bij aankoop van een tweedehandswagen, en vooral bij sportwagens of collectie-wagens :

      – hoe ziet de omgeving van de verkoper eruit : alles netjes (moet niet per se spic & span, maar ook geen rommelboel) ?
      – hoe en waar staat de wagen normaliter gestald (bij gebruik en vb in winter-stalling)
      – kun je opmaken of de verkoper een liefhebber is ?
      – onderhoudsgeschiedenis consistent ? Mag zelfs gedaan zijn door een hobby-technieker, zolang ie maar weet hoe & wat
      – kun je eventueel vermoeden dat de verkoop een zgn ‘gedwongen’ verkoop is (vb geldnood) ? Of eerder een ‘upgrade’ of verandering van smaak omwille van een of andere reden (vb medische redenen, leeftijd, gezin, etc)
      – is het iemand die er zijn brood mee verdient ?
      – is er een mogeljikheid om de wagen technisch te (laten) keuren ?

      Natuurlijk is dit niet heiligmakend, maar deze info en een goed ‘gut-feeling’ zet je toch al goed op weg. Een technische keuring kun je (meestal) ook laten uitvoeren. Indien de verkoper daar erg afkerig van is : omdraaien en weglopen !

      Ik heb -in mijn zoektoch naar een 996- veel wagens tegengekomen die in behoorlijk erbarmelijke staat verkeerden (het is toch een Porsche, draag er dan zorg voor ?!), zelfs vaak voor dezelfde prijs als diegene die ik uiteindelijk heb gekocht, en die tip-top is :)

      Wat ik als laatste nog wil toevoegen : originaliteit vind ik zeer belangrijk ! Niks mis met bepaalde modificaties of upgrades, maar dan toch graag de originele onderdelen erbij. Een grote modificatie (vb model-wijziging) kan wijzen op eventuele ongevalschade.

        Daar is geen eensluidend antwoord op te geven : ik heb liever eentje met veel km’s maar met een deugdelijke onderhoudsgeschiedenis dan eentje met lage km-stand waar niet naar omgekeken is.

        Probeer ook te weten te komen hoe de verkoper ermee gereden heeft, het zou de eerste niet zijn die met een koude motor rubberbaantjes op het asfalt trekt ;)

          [quote=”Mushroom” post=182735]
          Argumenten tegen O-plaat:

          Geen keuring (persoonlijk heb ik graag dat mijn auto nagekeken wordt door een derde partij) [/quote]

          Kan ik inkomen, maar ik heb liever dat een andere derde partij de wagen keurt dan de vaak onbekwame keuringsmeesters ;)

          Heb zelf al toestanden meemegaakt dat de uitslag erg verschilt naargelang keuringsstation. Mijn vraag is dan : hoe weet je in godsnaam of de wagen al dan niet technisch in orde is ?

          Er zijn genoeg specialisten die een correcte keuring kunnen uitvoeren zonder je onnodig op kosten te jagen :)

          Uiteraard mijn persoonlijke mening :drink:

            Stevige prijs, maar ziet er wel een topper uit !

              Ziet er knap uit, helemaal opgefrist :applaus:

              Wat betreft de koplampen : dat lukt dmv polijsten. Op Marktplaats adverteert er iemand die je koplampen zo goed als nieuw kan krijgen voor ‘n spotprijs. Geloof dat het bedrijf ‘prima koplampen’ heet of zo.

                Ik heb zelf recentelijk een Dension in mijn Cayenne geplaatst, ook omdat ik een iPod Classic wou aansluiten & om Bluetooth mijn iPhone te kunnen verbinden.

                Installatie in een Cayenne was niet moeilijk, het geheel werkt op zich goed (met in het begin een paar vastlopers), navigatie door je muziek-bibliotheek vind ik niet zo makkelijk, echter is er een telefoon-module nodig als je de Bluetooh-telefoonfunctie wil gebruiken (maw de wagen moet als optie reeds voorzien zijn van telefoon)

                Ik heb die Dension online in Duitsland gekocht, was iets van n 350€ (de 500 iPod & BT)

                  Uiteraard is er niks mis mee met aankopen & direct verkopen, da’s nl het basisprincipe van handel drijven ;)

                  Wat ik mij wel afvraag : zou de huidige verkoper die aankomende dingetjes (enigszins) wel hersteld hebben ?

                    Tja, wellicht iemand die n snelle winst wenst te boeken ; de verkoper weet zelf wel hoeveel dat zou zijn ;)

                      Gisteren de Cayenne binnengedaan om op LPG te leggen, rijdt echt heerlijk !

                      Met warme motor even doorgetrokken, en ok moet zeggen : ondanks het hoge gewicht en “slechts” 250 PK gaat dat toch best wel goed vooruit ! :)

                      Op de parking aldaar stond het krachtigste broertje : Turbo GTS, een goeie 520 PK geloof ik, ban de eigenaar, heeft ie recentelijk tweedehands aangekocht. Had die wagen ook te koop zien staan een paar weken geleden, maar is enkel fiscaal betaalbaar als lichte vracht ;)

                        Ik zweer bij OptiMate :)

                          Keuze zal -naar mijn mening- afhangen van persoonlijke voorkeur.

                          Voor een dagelijkse wagen verkies ik graag een tiptronic/automaat, als vrijetijdswagen een handgeschakelde.

                            Mijn schoonbroer is recentelijk erhuisd naar Nederland, en hij kon zijn wagen BPM-vrij invoeren, omdat de wagen reeds een bepaalde tijd (vraag me niet hoe lang, denk min 1 jaar of zo) in Belgie ingeschreven was, dus er was geen sprake van ‘voorbedachte rade’

                              [quote=”porsche” post=67935]
                              Een van de opties die ik heb genomen toen ik mijn Cayenne nieuw kocht was het “Bose Audio System met Woofer Pack” , dit was een meerprijs van 4350 euro. Het Woofer Pack komt daar waar normaal je reserve wiel zit. Je hebt in totaal ook 18 luidsprekers en tweeters zitten, die je een fenomenaal geluid bezorgen met surround en onbeperkte afstelmogelijkheden. Heb je een Ipod of Iphone dan kan je deze ook gebruiken.

                              [/quote]

                              Om even dit topic vanonder het stof te halen : in mijn 955 zit ook een Bose Sound System (met subwoofer op plaats van reservewiel), maar ik heb niet de indruk dat ik ergens een iPod of Iphone kan aansluiten.

                              De PCM is een 2.1 geloof ik, dus misschien kan/kon dit niet ? Ik heb ondertussen een zgn Dension besteld om de mogelijkheid te hebben om een iPhone/iPod aan te sluiten & tevens BlueTooth functionaliteit te hebben. Mocht ik dit alsnog niet nodig hebben kan ik t natuurlijk terugsturen ;)

                                [quote=”pds trading” post=179380]Ik heb nog spacers liggen :up:[/quote]

                                Welke breedte ?

                                  Dankjewel Ken ! Grootste probleem is plaats om er vb nog extra te stockeren :mrgreen:

                                  Dat is inderdaad soms wel eens twijfelen : vrijetijdswagens (Noble & 996) komen enkel buiten als het mooi weer is, staan anders netjes in hun pyjama en aan de druppellader, en in de winter wordt er al helemaal niet mee gereden.

                                  De Noble komt het minst van allemaal buiten, daar heb ik vorig jaar slechts 600 mijl mee gereden, en ik denk dit jaar maar 200 mijl (door allerlei omstandigheden) :shock: , de 996 haal ik makkelijker van stal, want die is behoorlijk praktisch : je hebt een koffer, het nodige comfort, schuifdakje, airco, en er kan achteraan een kind in. In de Noble is niet eens een koffer :mrgreen: Al is de 996 best wel ‘traag’ als je van de Noble in de 996 kruipt :driver: , maar toch vind ik een 996 een perfecte all-rounder !

                                  Mijn vriendin rijdt met m’n Megane Cabrio (zo’n CC), dus daar heb ik weinig kans toe, tenzij het heel mooi weer zijn en samen op de baan zijn. Haar oude Ford Fiesta (23 jaar oud) is nagenoeg nog in perfecte staat en staat in een gehuurde garage, als reserve-wagen, ook een kleine ‘duvel-doet-al’ :)

                                  Dagelijkse wagen is momenteel nog de Jaguar, heb die tijdelijk wat kunnen repareren (in afwachting dat de Cayenne ingeschreven wordt), maar wordt dus vervangen door de Cayenne, op zich zeer praktisch : 5 zitplaatsen, alle comfort, trekhaak, schuifdak, etc :)

                                15 reacties aan het bekijken - 466 tot 480 (van in totaal 603)