Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 603)
    • Kan ik alleen maar beamen : zaken & familie/vrienden = komen vodden van (oftewel : je bent je centen kwijt :( )

        Ik ga woensdag met mijn zoon, hebben sessie geboekt van 16-17u.

        Zal er zijn met de 996, wegens technische problemen met de Noble (CO)

        [quote=”pds trading” post=176402]Woensdag is het Zolder.

        Ik ga mss eens kijken en iets drinken daar

        Gaat er nog iemand ? :drink:[/quote]

          Wanneer is het precies ?

            Heb vroeger bij mijn 911 3.2 Carrera ook een Steve Wong chip gehad, is een echte aanrader !

            Mocht je niet tevreden zijn mag je je chip terugsturen & betaalt hij je terug :)

            Kun je vinden op http://www.911chips.com/

              En als het enigszins mag (heb e rgeen aandelen ;) ), een prima site voor banden : http://www.toopneus.be :)

                Zoals iemand reeds in je vorig topic vermeld heeft, is dat stickertje vermoedelijk afgeleverd bij de homologatie-procedure (keuring alleenstaand geval).

                Komt dus NIET van Porsche of wiedanook, gewoon van ministerie van verkeer.

                  Het is een feit wat Igordiver aanhaalt : afhankelijk van welk keuringsstation je bezoekt is het resultaat en de toepassing van de gangbare wetten verschillend.

                  Een paar voorbeelden :

                  1) Keuring in Heist Op Den Berg (staat bekend als streng, korte wachttijden) :
                  – bij Lotus Esprit heeft men NOOIT Co gemeten (“goh meneer, zo’n racekarren, da’s altijd speciaal”)
                  – diezelfde Eprit wou men ‘opkrikken’ met die platen onder de carrosserie ; wetende hoe het chassis daarvan eruitziet was dus dat GEEN goed idee !
                  – Lotus Elise : moeilijk doen over CO 0,01 te hoog
                  – lampje mistlicht kapot (het ampulleke) = afgekeurd !
                  – moeilijk doen over nummerplaat-sticker (is mijn fout natuurlijk)
                  – falende ‘silent-blok’ niet gezien, heb het thuis zelf gezien achteraf
                  – moeilijk doen over standaard AP-racing remklauwen
                  – bijna afgekeurd op rollenbank : “te weinig druk op de neus”, wagen stond perfect standaard, standaard bandendruk etc, bevestigd door dealer.

                  2) Keuring in Rotselaar (staat bekend als niet streng, wel zeer lange wachttijden) :
                  – moeilijk doen over een af-fabriek spoiler
                  – 1 dimlicht (ampul) stuk : “meneer, weet ge dat er een lampje stuk is ? Zo snel mogelijk laten vervangen !”, niet afgekeurd
                  – moeilijk doen over af-fabriek mistlichten
                  – was 30 min later dan afspraak pas aan de beurt: CO gemeten met PC af, rest wel getest, maar ze keken maar met een half oog (heb zelf gekeken naar de uitslag van de rollenbank etc)
                  – die mannen trokken er zowat de batterij uit, is dat checken of ‘ie vaststaat’ ?
                  – CO NOOIT gemeten, en 3 jaar later plotseling er moeilijk over doen
                  – moeilijk doen over standaard stalen remleidingen

                  Om dan nog maar niet te spreken over hoe vaak ze het chassisnummer niet vonden, tot zelfs waar ze de motor of batterij zoeken (voorin ipv achterin of omgekeerd) :loser:

                  Op die manier word je sowieso altijd “gejost” : ik wil heus wel betalen voor een degelijke technische keuring, maar voor dergelijk soort amateurisme, neen, dan verkies ik een O-plaat en hou ik zelf wel mijn wagen technisch in orde, met behulp van degelijk opgeleide vaklui :)

                    Goh, dat is een moeilijke en persoonlijke keuze.

                    Heb indertijd mijn 911 bewust op O-platen ingeschreven, omwille van het ontbreken van een gelijkvormigheidsattest (was invoer uit NL), en omdat ik wist waar en wanneer ik er zou mee rijden, alsmede dat ik mezelf bewust was van het feit dat het in mijn eigen belang is om de wagen technisch in orde te houden.

                    Bovendien vond ik het best wel gemakkelijk dat ik jaarlijks niet naar de keuring moest. OK, op zich geen drama, en ik weet ook dat de wagen technisch steeds in orde zou zijn, maar t scheelt toch weer een hoop geleuter, een pak tijd, afgunst, commentaar en ander gelul ;)

                    Qua tijdsverbuik op zich ook geen drama voor 1 wagen, maar als je er vb 5 hebt, dan is eentje min of meer toch wel een verschil ;)

                    Bovendien (heb het zelf meegemaakt) : als je een wagen technisch verbetert (vb stalen remleidingen ipv de originele), dan riskeer je ervoor afgekeurd te worden :(

                    En als ik dan toch zou twijfelen aan de technische staat van m’n wagen, dan ga ik veel liever bij een kenner langs dan bij een tweederangs-chassisklopper ;)

                      [quote=”Ghost” post=171964]
                      Je kan beter de andere notities goed overlezen en leren begrijpen op banden.
                      Daarmee bedoel vooral wat net achter de alom gekende afmetingen van de banden staat :idea:[/quote]

                      Dus de snelheidsindex en de DOT-code ?

                      //edit : even gekeken : bij mij staat er vb (Toyo T1 Sport) 97Y op, en dan de DOT-code

                        Zelfde wagen & zelfde eigenaar = 1 x BIV !

                        Ik doe hetzelfde als jij, nooit problemen mee gehad !

                          [quote=”brothak” post=171917]De CO? Vorige week bij mijn 996 uit ’99 werd dit zelfs niet gemeten, meteen door naar de ophangtest (en trouwens geslaagd op de volledige lijn).

                          [/quote]

                          Was vorige maand met mijn 996 ook : had n afspraak gemaakt voor 14u, t werd 14u30, dus hebben ze de CO maar ‘gemeten’ zonder dat die computer ervan aanstond, dus gewoon echt ff toneel splene, dan door naar de volgende testen, die werden wel keurig uitgevoerd, over de ganse lijn erdoor :)

                          Ook geen opmerking over het ontbreken van de zgn ‘N-codering’ op de banden (staan op Toyo T1R geloof ik)

                            Als je de coorbumper demonteert (wat vijzen, 10 min werk) kun je zien of er niet te veel bladeren zich hebben opgehoopt aan de radiators links & rechts.

                            Teveel opgehoopte vuiligheid kan ervoor zorgen dat je niet meer geneig koeling hebt.

                            Een heel gemakkelijk klusje.

                            Mocht alles proper zijn, en het koelvloeistof-niveau ok en je krijgt toch nog af en toe een knipperend lichtje, dan zou ik toch eens binnenspringen bij de garage, zeker nu de wagen nog onder garantie valt.

                              De laatste keer dat ik met de Noble naar de keuring ging plakte er een nummerplaat-sticker op de neus, en er net onder een metalen nummerplaat :)

                              Hebben ze niks van gezegd :)
                              Over de CO daarentegen … :bounce:

                                Zou er een mogelijkheid zijn om vb dergelijke documenten ergens te hosten, zodat ze voor iedereen toegankelijk zijn ?

                                Ik neem aan dat er voor meerdere modellen een zgn ‘service manual’ bestaat ?

                                  Dat lijkt me helemaal geen straf :)

                                  Al kan ik je er persoonlijk niet mee helpen :(

                                15 reacties aan het bekijken - 496 tot 510 (van in totaal 603)