Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 603)
    • Sterk staaltje ! :respekt:

      Valt het mee om bepaalde specifieke/speciale onderdlen te vinden ? Dan denk ik vb maar aan die voetsteunen en zo …

        Bijzonder knap, chapeau ! :respekt:

          Niemand klaagt hier dat het te duur is, integendeel, het blijkt allemaal heel erg mee te vallen.

          VW is niet veel goedkoper hoor ;)

          Op zich heb ik er geen enkel probleem mee wat een garagist aanrekent voor onderhoud, dat is je eigen keuze en daar ben je bewust van, maar als ik sommige vrienden met Italiaanse machines hoor spreken, dan vind ik toch bepaalde onderhoudsfacturen daarvan op zijn minst ‘leuk’ te noemen, zelfs een beetje (of veel) bij het haar gegrepen : een C-service (incl distributieriem) voor een Testarossa kost 10.000 EUR, dan zou mij het lachen toch wel eventjes vergaan :puke: Het immers allemaal geen ‘rocket science’ he ;)

          Porsche valt bijzonder goed mee als ik vergelijk met vb Lotus, Maserati, Aston Martin, etc :)

          Dit gezegd zijnde, er zijn 2 zaken die mij in mijn leven al een fortuin gekost hebben : vrouwen & auto’s, en k had beter wat meer auto’s gekocht en wat verstandiger/slimmer geweest wat betreft vrouwen :mrgreen:

            [quote=”Lowie9xx” post=157360]Net mijn eerste “tussentijds onderhoud” achter de rug bij OPC: 750 euro (waarvan 1/4de de kost van de 0w40). Betreft een 996[/quote]

            En zeggen dat je dezelfde olie (ik meen Mobil 1 0W40) kunt krijgen voor 79 € (incl verzending) voor 10 l.

            En als k me echt goed herinner heb je ongeveer 9 liter nodig voor een oliewissel.

              Ik zou denken : schakelaar stuk of raammotor stuk.

                Ben al een aantal uren aan het rondsnuffelen op internet, en idd : ‘bolt on’, zoals RSR zal te lomp overkomen, zal dus eerder een vloeiende verbreding worden, a la Turbo of C4S.

                Tevens ook gevonden, qua mogelijkheid van wielkastverbreidng : uitrollen/verbreden van de wielkasten.

                  [quote=”raychem” post=169907]Dus, wat heb ik hiervoor nodig, buiten veel extra onderdelen en een hoop tijd (ik voorzie een aantal jaar) :

                  – Porsche 996, liefst MKII, ofte MKI mits eventueel aangepaste wielkasten/lampen
                  – coupe of cabriolet[/quote]

                  Vrees dat je hiervoor ook een serieus budgetje zal moeten hebben :respekt:

                  Op zich is het de bedoeling om niet een showroom-wagen aan te kopen en -wat het misschien voor sommigen lijkt- te ‘verkrachten’. Een strak origineel exemplaar laat ik liever in zijn waarde ;) .

                  Idee is om een cosmetisch ondergewaardeerde wagen aan te kopen die een net 2e leven verdient.

                  Ik ben me wel bewust van het feit dat er gaandeweg zeer veel vragen/problemen zullen rijzen, maar dat zien we dan nog wel.

                  En dat het soms zoeken zal zijn naar de juiste odnerdelen, de juiste technische gegevens, etc etcc, maar da’s dan deel van het ‘avontuur’ ;)

                    [quote=”Mushroom” post=169909]Otoh, neem een 4S en verlaging en verbreding is niet echt meer nodig (tenzij je echt loos wil gaan).[/quote]

                    Dacht er ook eerst aan om uit te gaan van een reeds verbrede body, maar die lijken me -in vergelijking met de 911 Singer’s- nogal een vloeiende verbreding te hebben.

                    Of ligt het aan de oude 911’s dat daar de verbrede wielkasten meer opvallen ?

                    Daarom dacht ik aan iets drastischer, zoals RSR wielkasten, die springen er echt uit, al lijkt het mij in dat geval misschien toch best om ze vloeiend te laten overgaan in de carrosserie, dus niet de ‘bolt on look’

                      Ik zou gaan voor :

                      – Corrado
                      – Saab 9-3 of 900 Cabriolet
                      – Porsche 944
                      – Peugeot 205 Cabriolet
                      – Golf 1 Cabriolet

                        Vandaag een reserve-sleutel opgehaald in Drogenbos & ter plekke laten programmeren.

                        Op zijn zachtst gezegd zijn ze daar een beetje ‘traag’, niet echt communicatief & behoorlijk vergeetachtig :roll:

                        Sleutelbaard vorig jaar in augustus (!) besteld, uiteindelijk 2 maand geleden zelf gebeld, want men had daar gezegd dat ‘het wel enige tijd kon duren’ (en was voor mij geen drama, wagen stond vanaf september toch in winterstalling).

                        Afspraak gemaakt, en vandaag kon ik dus langsgaan, viel die kerel zijn halve Euro dat er ook een transpinder nodig was (wat ik hem al had verteld, maar dat was altijd in stock zij hij toen).

                        Fin, soit, na veel vijven en zessen heeft men de sleutel gemaakt & geprogrammeerd op de wagen.

                        Het is geen gouden sleutel, ondanks het prijskaartje ;)

                        – sleutelbaard, gemaakt op chassisnummer : 115 EUR incl BTW
                        – transponder & programmatie : 240,90 EUR incl BTW

                        Totaal : 355,90 EUR

                        Maar k heb wel een werkende reserve-sleutel nu :applaus:

                          idd Floere, “waar zijde gij genesteld” ?

                          @ BC911 : LIKE :)

                            Ik geloof dat er af entoe op Marktplaats of 2dehands verschijnen. Welke diameter is dat ?

                              Ik heb voor alle vrijetijdswagens een druppellader (Optimate), met telkens een connector rechtstreeks op de batterij.

                              Druppellader aansluiten op het laadkabeltje en nooit problemen :)

                              Na een dag of 5 geloof ik reageert m’n 996 ook niet meer op de afstandsbediening, is volkomen normaal staat in de gebruikshandleiding.

                                [quote=”Mikey” post=169958]Heb ook wel intresse in zo een chip, maar zo het eerst wel zelf is willen ondervinden.
                                Want vind die duw in de rug vanaf 4000 wel leuk, nu als die duw al vroeger begint en blijft doorduwen :relaxman:[/quote]

                                Heb er eentje gehad in mijn Carrera 3.2 : de wagen liep opmerkelijk vlotter, aan lage snelheden & lage toeren met veel minder horten en stoten, en ietsje meer koppel onderin.

                                Ik vind het een aanrader !

                                  @ raychem : dat budget kan er zijn, en het kan evolueren naarmate het project vordert, dat zal het probleem niet zijn. OK, uiteindelijk zal het kostenplaatje misschien neerkomen op de prijs van een nette 997, maar soit ;)

                                  Hangt uiteraard ook af voor welke prijs ik een technisch goede 996 vind, al mag die optisch in minder goede staat zijn, gezien de paintjob :)

                                  @ mushroom : een MKI kan idd, als ik eventueel toch de zijvleugels vervang maakt dat niks uit, en dan neem ik misschien de koplampen ook mee (997-look)

                                15 reacties aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 603)