Aangemaakte reacties
-
Dankjewel voor de info !
Nog een ‘stouter’ idee : de dagelijkse wagen buiten, Elise weg & een Cayenne (weliswaar dan op LPG) aanschaffen.
Maarja, heb dan nog steeds geen cabrio, en de oude Jag loopt eigenlijk nog steeds prima, met 210k op de klok …
in antwoord op: Elise er eventueel uit – wat in de plaats ?Dacht ik ook aan in eerste instantie.
Heb nooit een ‘echte’ cabrio gehad (een Elise noem ik een T-roof), en een Boxster lijkt me daarom wel ideaal.
En no 1 zaakje : twijfelen tussen handgeschakeld (zoals de 996) op tiptronic.
Dagelijkse wagen is een automaat, is heerlijk relaxed, maar of dat moet bij een Boxster, daar ben ik nog niet uit …
Wat betreft onderhoud : is een Boxster even gemakkelijk als een 996 ? Want daaraan doe ik het ondehroud lekker zelf, heb zo’n brugje staan thuis, valt allemaal heel goed mee :)
in antwoord op: Elise er eventueel uit – wat in de plaats ?[quote=”stefx911″ post=124924]Koppeling 996 moet zeer soepel zijn, indien niet is ze aan het verslijten of aan vervanging toe…
En BTW, een 964 als Daily driver is perfect te doen, en ik spreek uit ervaring ;-)[/quote]
Misschien heeft de eigenaar er de ‘helper spring’ uit gehaald ?
De koppeling op mijn 996 was ook zacht, maar vond het nogal ‘vaag’ aanvoelen, dus heb die helper spring verwijderd : veel stugger nu, maar voelt wel preciezer.
in antwoord op: Hardheid koppeling 996 tov 996TT en 964Als ik zo indiscreet mag zijn : hoeveel heeft het gekost om de velgen opnieuw te laten lakken ?
in antwoord op: Herlakken velgen[quote=”Malkovitsj77″ post=138368]Ben ondertussen 996 gaan zien,herspoten, slecht herspoten, rare historie van de autopapieren, geen ohfacturen, afblijven dus.
Ondertussen nog een paar mensen aangesproken over de 996.. Afblijven zegt men, jullie niet?[/quote]
– is die eerste een zilvergrijze ? Ik ben indertijd ook naar een C4 gaan zien, zilvergrijs, heel slecht gespoten, etc
– wees gerust : voor elke slechte zijn er 100 goeie ;) !
Algemeen : 996 is echt miskend, nu kun je die spotgoedkoop kopen, kun je nooit een cent aan verliezen (toekomstgewijs).
Onderhoudsgewijs staat deze bekend als de gemakkelijkste om het zelf te doen :)
Een goede raad : als je een slecht gevoel hebt over een wagen, of wat vreemde geschiedenis, weglopen !
in antwoord op: Mijn eerste… a dream come trueMocht je alsnog een Boxster S overwegen : check
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m688016862-porsche-boxster-3-2-s-zwart-inruil-evt-mogelijk.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618
Is van iemand vanop het NL Porscheforum.
En nog een paar in jouw prijsklasse :
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m699528825-porsche-911-996-coupe-3-4-carrera-1998-nl-auto.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m702127165-porsche-911-carrera-3-4-996-bj-1998-automaat.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m653464525-porsche-996-3-4-c2-coupe.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m687314209-911-996-carrera-zwart-met-dak-xenon-youngtimer.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m694955470-porsche-911-996-carrera-3-4-cabriolet-elek-kap-leer.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr
Wat betreft Nederlandse auto’s kun je -als je de nummerplaat weet- checken hoeveel eigenaars de wagen heeft gehad, wat de status van APK is, etc : zie
https://ovi.rdw.nl
in antwoord op: Mijn eerste… a dream come trueEr zijn inderdaad (soms heel grote) problemen geweest met de 996’en, vooral met de eerste reeks (de 3.4, vooral dan met manuele bak).
Ik heb er recentelijk zeer veel over gelezen want heb er zelf net eentje gekocht (een 3.4 van 1998), en de slechte verhalen blijken echt wel wat opgeblazen te zijn : voor elke slechte zullen er wel 99 andere goeie rondrijden ;)
Heb op een ander forum een mooie samenvatting gevonden :
[i]”Indien er zich een probleem voordoet bij een 996 motor wordt al vlug over een ploffer gesproken maar in de meeste gevallen is zo een complete motorwissel helemaal niet nodig.
Het is in de meeste gevallen alleen maar een gescheurde kop of alleen maar een scheurtje in 1 cilinder.
Dit kan allemaal vervangen worden. Ook bij zo’n reparatie komen er nieuwe krukaslagers in en worden alle pakkingen/keeringen vervangen.Er is altijd een oorzaak te geven aan het stuk lopen van een 996 motor.
Het is vaak een koelingsprobleem, denk maar eens aan al die bladeren en troep voor de radiateur L en R.
Denk ook maar eens aan een defekte koelfan achter de radiateur L of R.
Denk ook maar eens aan het niet eerst warm rijden, voordat het rechter voetje helemaal ingetrapt wordt of doorrijden met een lekkende waterslang of lekkende waterpomp !!Ook worden de beurt-intervallen wel eens overgeslagen, vnl. door diegene die weinig rijden.
Elke 10.000 km je olie en filter vervangen ? Dit is het belangrijkste van de hele motor en wat kost die olie nou vergeleken met een nieuwe motor.Sommigen zeggen na een probleem, gelijk een 3.6 bestellen….
Je moet er op letten dat de 3.6 bedrading anders is van het inlaat-systeem en hij heeft andere vario-cam met andere stekkers dan de 3.4.
Je moet dan alles compleet hebben incl de DME computer, maar als het een tiptronic is moet de DME wel weer met de bak-computer passen !![/i]Voor aanschaf een aankoopkeuring laten doen, onderhoudsgeschiedenis checken, etc, je kunt ook makkelijk zelf alle vuil van aan de radiatoren verwijderen, etc en je moet altijd wel een beetje ‘geluk’ hebben (zoals bij elke wagen)
Ik heb rechtstreeks van een liefhebber/particulier gekocht, wat niet wegneemt dat je niet bij een garagist kunt kopen (en eventueel garantie hebt).
Mijn raad: veel wagens gaan bekijken/rijden, de ideale zal er echt tussenuit springen ! Dat weet je direct !
in antwoord op: Mijn eerste… a dream come trueIk heb recentelijk een chip geplaatst in mijn 1985 3.2 Carrera : rijdt vlotter/soepeler in laag toerental & aan lage snelheden, maakt een degelijk verschil !
Kwartiertje werk, niks moeilijks aan :)
in antwoord op: Software 1987 versus 2013heb je een PM gestuurd :)
in antwoord op: Velgen met winterbanden 19 inch@ AutosDekens & 911addict : een prijs kan ik momenteel niet geven, het is nog te vroeg om daarover te beslissen, het is immers maar een idee, nog niks concreets (en de vrouw werkt momenteel niet cht mee ;) )
Ik vind het persoonlijk een zeer geslaagde combinatie qua kleuren, en wellicht niet altijd even makkelijk te verkopen, maar zwart-zwart of donkerblauw-beige heeft iedereen ;)
Zoals het spreekwoord zegt “de coloribus et de gustibus non est disputandum” :)
in antwoord op: Interessepeiling : Porsche 911 Carrera 3.2 1985heel mooi, is maar 10 min van bij mij :)
in antwoord op: Desperately seeking…@ 911-lover : heb ‘m in Groningen gekocht :)
Linkje naar detailbeurt (exterieur) : hierzo
in antwoord op: Interessepeiling : Porsche 911 Carrera 3.2 1985Over de prijs zal ik nog even nadenken, ik kijk de kat ook even uit de boom ;)
Wagen is net gewassen, maar ik wil die per se nog een goeie voorjaarsbeurt geven (extra waxlaag, interieur-reiniging etc), zoals het een detailleer betaamt :)
Oveirgens : de Collinite 915 doet prima zijn werk, stevige waxlaag, zalig om dee wagen dan te wassen :)
in antwoord op: Interessepeiling : Porsche 911 Carrera 3.2 1985idd, hoef zeker de hoofdprijs niet maar wil (bij eventuele verkoop) een correcte prijs, en vooral : een LIEFHEBBENDE nieuwe eigenaar !
Misschien komt e rinks in de plaats, mss nog een Brit …
En de echtgenote moet nog geconsulteerd worden :( (die rijdt er verdomd graag mee !)
in antwoord op: Desperately seeking…@ Gertie : ik maak even een apart topic aan in het ‘te koop’ subforum, kwestie van deze thread niet te kapen :)
in antwoord op: Desperately seeking…