Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 603)
    • Ja dat wel, maar, bijvoorbeeld voor een 996 4S (2004):

      Inschrijven in 2015 :

      De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 1.724,08 EUR
      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 1.498,6 EUR

      Inschrijven in 2016 :

      De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 2.069,98 EUR
      De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 2.294,35 EUR

      Samen 1141 EUR verschil !

        Is wel mooi zo in het wit :) !

        Had ik nog nooit gezien.

          “supprimeren” komt van het Frans “supprimer”, ofte “verwijderen” :)

          Wordt in het Vlaams vrij vaak gebruikt, zoals “suudorans” in Nederland :)

            Idd, zo is het : ze hebben toch wel eens op allerlei knopjes geduwd om te zien of alles zowat werkt, want ze waren toch wel een beetje “geprikkeld” dat ik wel wist wat mocht en wat niet :sarcastisch

            Ik heb vandaag mijn 996 4SC ingeschreven (DIV Alken) ; was weliswaar n uurtje aanshuiven, maar ht gaat er uiteindelijk wel behoorlijk vlot.

            En natuurlijk iedereen die nog gauw even zijn wgen wil inschrijven, vooral import-wagens (zoals de mijne), want dan moet je ook langs de douane (in het DIV kantoor) passeren, en die zitten enkel op ma-do-vr voormiddag.

            M’n “aanvraag inschrijving voertuig” + vignet van de verzekering is onderweg, volgende week ga ik de 996 C2 ook (opnieuw) inschrijven, scheelt ongeveer 800 EUR/jaar !

              Gefeliciteerd met de sportuitlaat !

              Ik heb op m’n 996 C2 dezelfde modificatie als Jorge aangeeft, vind ik super !

              Heb er nog nooit problemen mee gehad op de keuring :).

                Ik heb vandaag mijn 996 4SC ingeschreven (DIV Alken) ; was weliswaar n uurtje aanshuiven, maar ht gaat er uiteindelijk wel behoorlijk vlot.

                En natuurlijk iedereen die nog gauw even zijn wgen wil inschrijven, vooral import-wagens (zoals de mijne), want dan moet je ook langs de douane (in het DIV kantoor) passeren, en die zitten enkel op ma-do-vr voormiddag.

                M’n “aanvraag inschrijving voertuig” + vignet van de verzekering is onderweg, volgende week ga ik de 996 C2 ook (opnieuw) inschrijven, scheelt ongeveer 800 EUR/jaar !

                  Welgekomen hier op het forum ! En alvast proficiat met je 968 !

                  Wat betreft je titel : ik had de titel direct begrepen, en ik ben ervan overtuigd dat de Mod(s) bepaalde handelingen met de beste intenties doen, denk eerder dat het een eenvoudig misverstand is.

                  Ikzelf heb hier nog nooit iemand neerbuigend of opschepperig horen doen over eender welke Porsche dan ook, ik denk dat iedereen hier op het forum gewoonweg lijdt aan een lichte of zwaardere vorm van het Porsche-virus, en dat staat echt wel los van type.

                  Zelf heb ik vroeger ook (meerdere) Lotussen gehad, wellicht speelt in mijn geval “den ouwerdom” mee wanneer het gaat om kiezen voor Porsche ipv Lotus bijvoorbeeld (met 2 hernia’s geraakte ik echt niet altijd even gemakkelijk meer in m’n Elise, en na 100 km was ik dichtbij n 3e hernia ;) ), alsook betrouwbaarheid, prakticaliteit, etcetera.

                  En ja, voor mijn part : hoe meer Porsches, hoe liever :) ! k Ben wellicht niet de enige die droomt van een schuur vol Porsches :p ?!

                  Enne, we zien inderdaad heel graag foto’s !

                    Welkom Peter :) !

                    Veel plezier met de Cayenne, enne, we wachten nog steeds op foto’s :mrgreen:

                      De uitleg staat in mijn bovenvermelde post :)

                        Mij lijkt het enkel fijn vijlsel en geen brokken, dus denk niet dat je je zorgen moet maken & dat dat normale slijtage is na 250.000 km, al ben k zelf geen specialist natuurlijk.

                        Als de lagers slijtage vertonen & niet te duur zijn kun je de bak misschien zelf goedkoop een lichte revisie geven, zeker nu ie toch open ligt.

                        En dan opvullen met Swepco versnellingsbakolie, had daar in de tijd met m’n 3.2 heel goeie ervaring mee.

                        Knap om t allemaal zo zelf te doen ! :respect2:

                          Fotootje van de witte versie aub :lekker: ?!

                            Heel eenvoudig : dat kun je niet als je geen luchtverontreiniging hebt !

                            Je kunt -als je luchtvering hebt- kiezen voor Sport, Normal of Comfort, zoals foto hieronder :

                            image.jpeg

                            De schakelaar die jij bedoelt is de instelling voor je differentieel, dus voor on road/off road instelling, vb volledige diff lock achteraan.

                            Zoals HIER uitgelegd.

                            De optie luchtvering was voor mij een absolute must toen ik mijn Cayenne kocht !

                              Is toch geen ramp Peter ?!

                              Ben er vorig jaar ook geweest : heb nog nooit zoveel Porsches samen gezien ! En heel netjes georganiseerd !

                              Wel een tip : als je er iets wil eten, breng dan geen briefjes van 100€ mee, daar kan niemand op terug geven (of willen ze niet) ;)

                                Ondertussen heb ik de wagen ingeklaard bij de douane (3 cent), en heb zonet de wagen laten keuren in Heist-Op-Den-Berg.

                                heb wel even vermeld dat ze -volgens mijn weten- de geldende technische keuring van Nederland moesten aanvaarden, want de wagen was op 23/11/15 gekeurd, binnen een termijn van 2 maand, dus dan wordt enkel een visuele keuring gedaan.

                                In praktijk :

                                – hij had de milieutest al gedaan vooraleer ik de kans kreeg om er iets op te zeggen ; op zich niks ergs, want was in orde
                                – wagen visueel nagekeken : chassisnummer, gevarendriehoek, kofferruimte, motorruimte, etc
                                – geen licht-test, noch remmen/ophanging
                                – ze hebben wel de lichten eens aangestoken en alle knopjes getest om te zien of alles werkte
                                – op de brug : gebruikelijke inspectie : banden, chassis, onderstel, staat van ophanging etc

                                Kostprijs : 69,20 EUR :

                                – carpass 7 EUR
                                – toeslag 1e keuring : 3,80 EUR
                                – niet-periodieke keuring : 54,80 EUR
                                – inschrijvingsaanvraag : 3,80 EUR (en dat papier had ik al, ze hebben er gewoon een stempelde opgezet :think: !)

                                Ze mochten voor mijn part de wagen helemaal keuren, wagen is in orde, maar regels zijn regels vind ik zo :) !

                                  Het kenteken staat er rechts naast : LR-GN-99

                                  Even kijken op RDW, en dat geeft volgende bijlagen :

                                  ScreenShot2015-12-17at12.01.55.png

                                  ScreenShot2015-12-17at12.02.12.png

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 603)