Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 603)
    • Super !

        Dus : als ik het goed begrijp : alles wat ingeschreven is in 2015 en ingeschreven blijft, daarvoor geldt de oude wegenbelasting nog ?

        Zolang je ‘m niet uitschrijft dus ?!

        Sorry voor het off topic ;) !

          Nog meer verkrachten wordt moeilijk :loser: :roll:

            Jammer om ‘m te moeten zien gaan, maar kan je beslissing ergens wel begrijpen.

            Wat ik -om de staat niet teveel cadeaus te geven- i mijn vrijetijdswagens in de winter uitschrijven, spaart een serieuze slok op een borrel :)

              Netjes !

              Zo zie je maar, een retourtje Diest om een achteras te kopen kan je behoorlijk wat geld besparen :applaus: !

                Een dikke proficiat, is een hele mooie 4S !

                Steeds meer 996 4S’en tegenwoordig hier op t forum, en ik die dacht dat die behoorlijk zeldzaam waren ;) ?!

                Heel veel plezier en leuke km’s gewenst !

                  Wellicht zijn hier nog forummers met geplande winterwerkjes & kan daarvoor een apart topic gestart worden ?

                    Wellicht wel genoeg klussers hoor, alleen heeft niet iedereen ervaring met vb radiators vervangen ;)

                    Zelf heb ik de radiators al eens proper gemaakt (voorbumper afnemen, bladeren en andere brol verwijderen).

                    Onderdelen koop ik bij o.a. :

                    – mister-auto.be (vb oliefilter, brandstoffilter, remschijven, remblokken)
                    – rosepassion.com
                    – Ebay (vb bougies)
                    – Carnewal.com voor de leukere upgrades

                      Over welk(e) model(len) 911 gaat het ? Oldtimers of youngtimers of nieuwe wagens ?

                        Via Facebook is het raadsel van hierboven opgelost, ik citeer even Maurice :

                        ” [i]Ik heb het uitgevogeld. Is niet standaard maar uit het Tequipment programma van 2004. De tas die Hans heeft is de standaard tas.
                        De tas is 996.561.181.01
                        Daar hoort de retrofit bij met nr 000.044.801.64 voor de C4 en 000.044.801.45 voor de C2. In die retrofit kit zit de beugel en op de tas zit de retainer met nr 996.561.183.01[/i]”

                        Vandaag ging ik deze namiddag even gauw langs bij de douane om de wagen in te klaren. Een half uurtje gewacht, want er was een ganse kolonne Polen (met opleggers vol Kia’s) voor me, om dan doodleuk te horen moeten krijgen : “voor import moet je in de voormiddag komen” :)

                        k Kon er nog wel om lachen :)

                        Blijkt overigens dat een vignet 705 nog steeds 3 cent kost, is ook al jaaaaaaarenhetzelfde :mrgreen:

                          Volgens dit artikel is dat te doen met de motor in situ.

                          Zal wellicht wel beetje prutswerk zijn, maar blijkbaar wel goed te doen.

                          Ik kan je btw ook ten zeerste dit boek aanbevelen. :)

                            Heb het even uitgerekend :

                            – als ik de wagen aanbied met COC, dan kost me dat in 2016 2195.45 EUR wegantaks (volgens tool op wwhttp://www.voertuigkosten.be

                            – als ik de wagen aanbied zonder COC, dan kost me dat in 2016 2114.52 EUR wegentaks, want CO2 wordt vastgelegd op 259 gr (volgens tabel in link in vorige post)

                            Dus : als het eerlijk speel, dan betaal ikEerlijk zijn loont dus echt niet in Belgie :first:

                              Het is niet zomaar de hoogste waarde die ze nemen, dat hangt af van het bouwjaar, zie HIER

                              Dus : afhankelijk van het model kun je nog profijt doen wat betreft CO2 :)

                              Praktisch voorbeeld : een dikke vette TVR : zonder COC laten keuren en voor de fiscus stoot die (naar analogie met het tabelletje) 259 gr CO2 uit (Euro 3, bouwjaar 2001).

                              Pakken goedkoper dan de reele CO2 !

                              In mijn geval :

                              – ingevoerde wagen uit Nederland
                              – net RDW gekeurd
                              – origineel Belgisch voertuig, COC beschikbaar

                              Daar moet ik toch geen ganse keuring voor ondergaan ? Dat volstaat toch dat ze de keuring visueel doen ? En ik toon hun graag het COC :) (tenzij de CO2 hoger is op de COC dan de EURO 3 norm)

                                Had je wagen minder dan 2 maand voor je hem aanbood bij de Belgische keuring een technische keuring (in jouw geval TUV) ondergaan ?

                                Dan hadden ze je wagen enkel visueel mogen controleren en een keuringsrapport “visuele keuring” moet afleveren.

                                Sinds oktober 2013 mogen ze zelfs geen CoC meer vragen als de wagen reeds ingeschreven was in een ander Europese lidstaat.

                                Heb het KB gevonden :

                                zie HIER

                                PDF toevoegen als bijlage lukt helaas niet (of ik doe iets verkeerd) :(

                                  Had je ook een COC ?

                                  Ik vind het straf/schandalig dat ze de geldende DUitse keuring niet overnemen, zoals de Euroepse regels het voorschrijven. :what:

                                  Hefet er iemand een linkje naar deze wet, kwestie dat ik dat onder hun neus kan schuiven ;) ?!

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 603)