Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
    • [quote=”shaggy” post=139799]Aan je uitleg te lezen ben je in een garage geweest in Nederland in Zandstraat?
      Auto met werk aan kun je daar genoeg vinden ;)[/quote]

      :)

      Ik ben aan het nadenken hoor. Als ik hem voor een projectprijs (naar analogie van Funny z’n prijs) kan krijgen valt het mijns inziens nog steeds te overwegen. Mét aankoopkeuring (of inderdaad iemand met kennis van zaken meenemen) om zeker te zijn dat de wagen technisch ok is, en de schade niet onoverkomelijk.
      Koetswerk opknappen en herspuiten en de rubbers vervangen waar nodig kan ik mee leven. Ook al kost dat ook een bergje geld en tijd.

      Dan ga ik wel niet meteen kunnen cruisen, maar bon. Het blijft sowieso een heerlijk avontuur zo’n P zoeken, ik ben nu al volop aan ‘t genieten en ik ben nog maar net bezig :happydance:

        Vraagprijs is 22000€ :relaxman: :censored:

        Ik dacht er wel 5000€ af te proberen krijgen, maar 10000€ zal niet realistisch zijn.
        Eerlijk, bij het herlezen van mijn post kreeg ik zelf ook al de indruk ‘iemand op zoek naar een projectje?’ ;)

        Reacties blijven toch welkom!

          [quote=”kleinekastenteufel” post=137238]964 turbo look 1990, zegt “rat race” zelf[/quote]

          Er is natuurlijk de Turbo Look van de fabriek uit (de zgn Werks Turbo Look – WTL – optiecode hierboven al aangehaald) en de Turbo Lookjes die aftermarket omgebouwd zijn.

          Als je de vraagprijs ziet dan is dit bijna zonder enige twijfel laswerk van een doorgedreven doe-het-zelver. Of in het beste geval van een carrosier met verstand van Porsche :)

            [quote=”Mushroom” post=136842]En ik begin ze mooier en mooier te vinden.[/quote]

            Op een donkere 996 coupé, en met witte pinkers (geen amberkleur) vind ik ze ook hoe langer hoe mooier. Ze passen echt wel in de lijn van de neus.

            Porsche was met de spiegelei koplampen dus gewoon erg avant-gardistisch :P

              De 912 is nu éénmaal de voorganger van de 911 – of toch volgens deze adverteerder;

              http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/porsche-912-in-zeer-goede-staat—slechts-7-000-km-72184501.htm

                The search continues…

                Gedachte van een Kelly gaat hoe langer hoe meer overboord. Ook omdat ik met het mooie weer de afgelopen week hier en daar een originele klassieker heb kunnen bewonderen *luv

                Ik heb een paar foto’s doorgekregen van een wagen die te koop staat met ‘lichte corrosie’. Er is een plekje aan het achterraam en aan de harmonica-rubbers op de bumpers.

                Lijkt dit ok (dus vermoedelijk vooral esthetisch) of kan dit al voorbode van grotere roestproblemen zijn?

                Attachments:
                • achterraam.JPG
                • bumper1.JPG
                • bumper2.JPG

                  Zaterdagnamiddag in de Lange Kruisstraat in Gent stond een pré-73 911T Targa geparkeerd. Wit, met OMP (denk ik) klassieke kuipzetelkes en voor de rest het volledige interieur (achterzetels, vloermatjes achteraan en vooraan) gestript. Minilite velgen rondom.

                  :lekker: :lekker:

                    [quote=”cabrio wim” post=135367]Wij hebben er eentje (targa die hier nog eens te koop stond) terug origineel moeten bouwen, kun je zien op onze site hoe en wat er bij komt kijken.

                    http://www.ccr-vanleuven.nl/projecten/afgeronde/?tx_chgallery_pi1 (de bordeaux targa 964)

                    Maar kan je vertellen dat we aan de onderdelen alleen al over dat bedrag zaten.
                    Koop maar eens de losse (gebruikte/nieuwe) onderdelen, en als je weet wat je nodig hebt loopt dat serieus op.

                    Maar als je dat wilt doen moet je je kelly rond de 15K kunnen kopen wilt het rendabel zijn .[/quote]

                    Wim, heel fel bedankt voor dit constructieve antwoord :D Die targa op jullie site is heel mooi geworden, maar zelfs niet 100% terug omgebouwd zie ik (cupspiegels behouden bv). Alle onderdelen samen zullen dus een mooi bedrag vertegenwoordigen, zonder plaats -en spuitwerk.

                    Als ik dit lees lijkt het me niet realistisch om een Kelly meteen terug origineel te zetten, maar eventueel ééntje goedkoop aan te schaffen en deze na x aantal jaar terug grondig op te knappen en origineel te zetten.

                    Zoals gezegd houd ik alle opties open momenteel.

                      @bully; bedankt voor de tip :D

                      @Gette
                      ; geen echte Fuchsen voor een wagen die 30000€ kost? Straf toch!

                      Bon, nog even anders redeneren;

                      – stel nu dat de Kelly die ik op het oog heb voor een heel schappelijke prijs te krijgen is na wat onderhandelen
                      – en daarbovenop na een aankoopkeuring in goeie staat blijkt te zijn, zowel mechanisch als wat betreft roest

                      Kan er een voorzichtige schatting gemaakt worden wat het ongeveer kan kosten om de Kelly dan terug origineel te zetten?
                      Dwz: vervangen voor -en achterbumper, spiegels, achterste reflector, motorkap (of toch alleszins die 964 spoiler d’eruit en rooster in de plaats en ook die 3de remlicht spoiler d’ervan) en een uitlaat. Vergeet ik nog iets? Dit alles laten spuiten en monteren.

                      Velgen en banden kunnen buiten beschouwing gelaten worden omdat dit niet zo ingrijpend is om uit te voeren.

                      Spreken we dan over de grootorde van een ruime 5000€? Of is dit niet realistisch?

                      Ik hoop dat ik jullie niet begin te vervelen maar ik wil alle mogelijkheden bekijken :)

                        [quote=”Mikey” post=135312]Die eerste 2 zijn al vewijderd[/quote]

                        My mistake, is ondertussen aangepast :)

                          Hmmmm, betreft de ‘natte droom’ waar ik in m’n vorige post over sprak (3de linkje), ondertussen heb ik dit gevonden;

                          http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m685402818-porsche-911-carrera-3-2-g50-coupe-bj-1987.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

                          en dit

                          http://jdsportscars.nl/index.php?route=product/product&path=129&product_id=530

                          Volgens marktplaats is ie van bj 87, volgens kapaza 86. Maar voor de rest wél exact dezelfde wagen Check bv de voorspoiler en de spoiler op de achterruit met derde remlicht. En de km-stand. In Nederland is ie ondertussen verkocht…

                          Het lijkt me dat ik me beter op mp.nl baseer dan op kapaza.be, dan ben ik de garagisten een stapje voor, én bespaar ik een paar 1000 euri :roll:

                            Bedankt voor de constructieve antwoorden! Ondertussen heb ik geen antwoord meer ontvangen van de verkoper… Mijn mening mbt een Kelly begint al een beetje te veranderen :music:
                            Ben ondertussen ook wel aan het uitkijken naar originele 3.2 wagens.

                            http://nl.kapaza.be/limburg/porsche-911-3-2cc-73333200.htm

                            De roest die wordt getoond in de foto’s, betekent dit dat de wagen dringend een behandeling nodig kan hebben of is de kans dat dit oppervlakkige roest is? Motor lijkt me wel ok.

                            http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-911-3-2-carrera-1985-coupe-74989186.htm

                            Deze stond enkele weken geleden te koop op marktplaats.nl voor 17500€ :-p Heeft voor zover ik weet geen leuning voor de achterzetels, is dat moeilijk en/of duur om aan te geraken? Voor de rest wel een mooie wagen. Ook airco-delete trouwens. Afbieden zal wel nog mogelijk zijn hoop ik…

                            http://nl.kapaza.be/limburg/porsche-911-3-2-carrera-coupe–met-1-jaar-garantie-75008201.htm

                            Deze is dan een beetje mijn natte droom maar boven budget. Nu, aangezien er garantie wordt geboden denk ik dat ie goed in orde is. ‘k Vraag me af hoeveel er af te pingelen valt indien je geen garantie hoeft op de wagen :geek:

                              ‘t Is inderdaad ne Kelly, daar ben ik mij van bewust. Een paar posts geleden geef ik dat ook aan :)
                              Reden van ombouw heb ik nog niet gevraagd maar doe ik wel als ik ter plekke ben (en ook ne keer nazien in de facturen dan). Ik heb nog wat foto’s maar die zijn voor mij duidelijk – ik heb enkel de foto’s gepost die relevant zijn voor mijn vragen.

                              Goed om weten dat de airco-pomp weg is, dan kan ik de verkoper vragen of ie op de hoogte is van een ‘arico-delete’ door hem of voorgaande eigenaren en zien wat z’n reactie is.

                              Bumper is niét bijgewerkt naar dubbele uitlaat, dat is nu net mijn opmerking. Ik vraag me af hoe moeilijk het is om dat wel zo bij te werken…

                                Howdie :)

                                Ik heb een paar foto’s ontvangen van de wagen waar ik momenteel in geïnteresseerd ben, graag jullie mening;

                                – foto 1&2: motor ziet er ‘droog’ uit op het eerste zicht of valt er toch iets op dat ik kan meenemen als ik ter plekke ga kijken?
                                – foto 3: er werd een dubbele uitlaat geplaatst maar de achterbumper is enkel voorzien op 1 uitlaat :shock:

                                Is dit enigszins eenvoudig op te lossen? Op de website van Van Zweeden heb ik al een linker-achterbumper-onderdeel gevonden met uitsparing voor een uitlaat voor niet zo heel veel geld. Moet natuurlijk ook in het juiste kleur gelakt worden. Maar ik vraag me af of de plaatsing van dit onderdeel eenvoudig is (oude afvijzen en nieuwe opvijzen) of wel wat meer werk omhelst. Wordt er bv ook niet beter gekozen om de ganse bumper te herspuiten om kleurverschillen te vermijden? Is er kans dat de uitlaat beschadigd is doordat deze zo naar beneden geduwd wordt? Enz… Graag opmerkingen van diegenen die wat ervaring hebben met knutselen.

                                Ook de ‘handvat-spoiler’ met 3de remlicht vind ik niet mooi en zou ik willen verwijderen. Maar dan blijven er waarschijnlijk gaten over in de motorkap. Dan moeten deze gedicht en de motorkap volledig herspoten worden. Dan lijkt het me eenvoudiger meteen een nieuwe (tweedehands) motorkap te plaatsen zonder deze spoiler.
                                Maar eerlijk gezegd zou dit een zorg voor later zijn.

                                De uitlaat daarentegen zou ik meteen in orde willen zetten want ik vind dit niet kunnen voor zo’n mooie wagen!!

                                Attachments:
                                • IMG_2294.JPG
                                • IMG_2296.JPG
                                • IMG_2291.JPG

                                  [quote=”python” post=135016]Zonder woorden :|
                                  HIER[/quote]

                                  Een échte Porsche ooldtimer :wtf:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)