
Aangemaakte reacties
-
Yana we gaan gelijk een kaars van de Heilige Rita aansteken voor Nealtje, Rita en ik denken aan jullie, veel sterkte de komende tijd.
in antwoord op: Nieuwe situatie van onze kleine kapoenHad ik al eens gedaan op het NL Porsche Forum :D D
Hier onder een stukje.
>>> Heb deze week de airco pomp vervangen voor een ruil.
Daarom wil ik dit wel even melden.
Bij Porsche: op ruilbasis vroegen ze 843 euro.
Even wat info over de pomp: Deze is een Nippondenso nr.047300-3182.
Na enig speurwerk op internet de volgende ervaring; Wat blijkt Toyota en Rover (in de periode van Honda) gebruiken dezelfde pomp.
En wat vroegen ze ervoor: allebei 368 euro. dus mensen met airco problemen, even naar de Toyota dealer bellen en de pomp gaan omruilen.
Type nr. Toyota 04881-14040
Type nr. Rover (Honda) 10P15C a/c comp.<<< Het leuke aan dat verhaal is dat later bleek dat Porsche ook daar de pompen haalt en deze precies gelijk zijn aan wat er in Porsche zit,alleen is die dan in het zilver gespoten.Schoon pompke hé :wink:
Had hij van te voren dan geen proefrit gemaakt :roll: Elke auto die we daar gekocht hebben, heb ik met gereden. De laatste die ik daar voor een kennis gekocht heb, schakelde niet goed synchroomringen van 2 en 3 weg. Na vermelden kregen we deze erbij plus een nieuw tefloncup voor de pook.
Dus nogmaals kijken, rijden en onderhandelen.in antwoord op: Iemand ervaring met Vankessel porsche?Tom en Mario van Kessel zijn handelaars net als alle andere, maar verder wel betrouwbaar. Zijn in en verkopers, doen niks aan de Porsche’s.
Aleen als je daar een Porsche koop is het what you see is what you get, en op het faktuur staat altijd> gekocht in de staat waarin in hij zich bevind.
Dus garantie is er niet ter sprake, niet als jij dingen ziet bij de onderhandeling, want daar doen ze niet moeilijk over, geven desnoods een ander onderdeel erbij.
Mijn 2 cabrio’s komen er ook vandaan, en moet zeggen dat ik nog nooit voor verrassingen ben gekomen, laatste die ik daar gekocht heb (de grijze) stond daar in opdracht van PCG en mocht na de koop naar daar voor alles verder af te handelen.
Geef je maar een tip, neem iemand mee die ECHT verstand heeft van Porsche, en denk dat je daar wel kunt slagen, maar laat niet de verliefheid toeslagen :wink:in antwoord op: Iemand ervaring met Vankessel porsche?Enúh…..vind je dat normaal, ik niet.
Hebben er vorig jaar een gereviseerd die 1 ltr op 1000 km verbruikte, heb helaas niet meer de foto’s maar dat wil je echt niet zien wat daar aan loos was :shock: Klepgeleiders kon je gewoon bewegen en auto had 180000km gelopen.
Als een auto (wat volgens Porsche normaal is) dat olie verbruik heeft, hoef je niet meer te verversen maar enkel het oliefilter op tijd wisselen.
Je hebt dan op 10000km al weer een verversing gedaan.
Vind trouwens dat Porsche zich op deze manier goed indekt.[quote=”sunshine”:22clhv6e]3/4 L op 10000 km kan bijna niet een gewone motor doet meer :!: :?: [/quote]
Mijn vrouw rijdt in een Mazda 3 met een 2.0 160pk motor, en deze hoeft tussen de verversing (20000 km) geen druppel olie bij.
:lol: :lol: :lol: geef daar je geld aan uit :roll:
in antwoord op: Wil je echt eens goed lachen….Ik denk dat meter en olieniveau peilstok goed overeen komen, bij mij althans.
Verbruik bijna geen olie 3/4 ltr op 10000 km.
Maar als ik hem vul tot niveau boven aan streepje gooit hij eruit tot 3/4 en blijft dan staan, ook op olie peilstok.
Teveel olie in motor is ook niet goed.Hebben er hier op het dorp ook zo eentje, heeft een stuk aan zijn kamer gebouwd en zijn Alfa Spider (bananen lichtjes) in zijn kamer staan.Het leuke is dat het ook nog een Italiaan is die het meiske van hier op een vakantie leren kennen heeft.
in antwoord op: dat noem ik kunnen levenTsjong, wat gebeurt er de laatste tijd toch allemaal, denk dat dit zwaar balen voor je is Koen, hopelijk komt de verzekering er ook nog tussen in de schade.
In ieder geval sterkte met de opbouw.in antwoord op: GaragebrandFerdinant, bedankt voor je antwoord en ik mag i.d.d. alleen maar loodvrij tanken, verder denk ik dat Porsche bij dit overgangs model naar de ’87 met G-bak alles een beetje gebruikt hebben wat voor die al nieuw was en de rest van de vroegere serie :lol: :lol:
Op de sticker onde de kofferklep staat ook options USA, maar geen M-codes :roll: maar heb alles buiten een elektrische cabriokap.in antwoord op: al iemand dit meegemaakt?in antwoord op: Porsche gecrashed op de E40 !Ik heb mijn gegevens hiervan gehaald, en daar staat dat er in Amerikaanse chas.num. geen ZZZ voorkomt. :roll:
http://www.elferhelfer.com/fzident.htm#
in antwoord op: al iemand dit meegemaakt?@Yana, heb de foto’s al bekeken van Neal en moet zeggen dat ze mooi zijn en het goed doet op zo’n dag terug te kijken, enu’h nog welkom op het Porsche Forum.
in antwoord op: Oprechte dank aan iedereen!Ik weet nog te herinneren dat er ooit een (hoge piet) van Shell had geschreven in de krant +/- 8 jr geleden, dat olie verversen (vanaf de synthetische) komplete onzin was, reed (zei hij zelf) nog steeds met de olie vanaf aankoop auto rond, en deze olie kon niet omgaan en het voldoende was om alleen maar bij te vullen. :roll:
Weet nog wel dat hij opstaande voet ontslag gekregen heeft bij Shell.Maar wat is hier van waar. :?:
in antwoord op: Motor olie: synthetisch of mineraal