Aangemaakte reacties

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Ik denk dat je gelijk hebt. BTW is zelfs maar 6% voor oldtimers in NL. Maar als hij dan hier is, wellicht wat werk om hem klaar te krijgen voor de euring en dan opnieuw een trailer huren? Of zijn er betere manieren om hem bij en door de keuring te krijgen.

      Gezien de leeftijd is er geen gelijkvormigheidsattest, wat heeft dat voor invloed op de keuring?

        Dank voor het warme welkom. Hoewel ik de auto nooit in het echt heb gezien, heb ik hem overgenomen van iemand die ik ken. Er is veel restauratiewerk in gaan zitten en daar heb ik alle documentatie van. Ik ken de verhalen van Amerikaanse restauraties, maar ik heb de documentatie gezien en een uitgebreide foto reeks. Blijft natuurlijk toch altijd erg spannend of het is uitgevoerd zoals ik het zou willen. Meer foto’s volgen zodra als de container opengaat -)
        image.jpg

          Ik heb recent een 912 gekocht in de VS en moet die nu gaan importeren. Volgende week wordt de container gelost en kan ik de hem eindelijk gaan ophalen. Hij is in Rotterdam aangekomen, omdat de invoerbelasting in Nederland lager ligt. Ik ben van plan om hem op te halen

          Omdat de 912 uit 1966 komt en dus geen GVO heeft lijkt het mij het verstandigst om deze in te schrijven als daily. Kan ik er ook zo af en toe eens mee naar mijn werk. Heeft er iemand ervaring met de importkeuring? Voor een oldtimer inschrijving moet dat redelijk eenvoudig zijn, maar als daily lopen de verhalen nogal uiteen.

          Mocht het een daily worden dan vrees ik dat ik nog op zoek mag naar een snelheidsmeter omdat de mijn in mph is.

          Overigens ben ik ook zeer benieuwd over met welke platen ik naar de keuring toe zou moeten gaan? Schroef ik er tijdelijk de platen van mijn normale auto op of ga ik met de amerikaanse platen of kan het alleen als ik ergens een z-plaat regel?

        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)