
Aangemaakte reacties
-
Nikske meteen een vraag, ik ken enkel de 911 Targa en de 944 6 cyl. De 911 was een restauratie en bij de 944 hek ik een D riem en ‘n andere delco en nog wat kl reparaties gedaan. Beide auto’s zijn verkocht. Nog steeds vind ik de garages hier triestig met hulp of raad, daarom het forum.
Thumbs
- David Claes
in antwoord op: Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor!Ik vind dat mijn diplom hoog genoeg is. Die luchthoeveelheidsmeter heeft normaal toch een apart circuit voor stationair draaien . En is het dan geen extra lucht dat men regelt voor stationair toerental ? Of staat er extra lucht open voor choke,defect?En zit er evtl een extra koudstart/acceleratie sproeier op ,weet ik niet ?
Dan heb je nog de 2,4 en 3 L die anders bedraad is voor de injectiepomp.
Dit zijn heel moeilijke gevallen waarbij men een donorauto zou kunnen gebruiken,switchen tot het werkt en evtl nameten.
Het zijn anders oeverloze gesprekken.in antwoord op: 3 L K jetronic 1976, spuit bij contact aanVandaag de motor er uit gehaald.Bleek toch dat er plastic tape rond de bedrading zat van starter.
Volgens mij een slecht uitgevoerde reparatie van vlug&vlug.
Wat zou je nog kunnen doen als de motor eruit is ?in antwoord op: Targa ’84,starter blijft startenDeur gaat dicht,nog even wachten op goede bouten.Bij nader bekijken hangt er binnenin een flapje nylon .Hoogstwaarschijnlijk dient dit voor het tandsegment dat ronddraait als je de deur dicht doet.Nu zit er vierkant gat tussen de 2 nylondelen.Het hindert niet.
in antwoord op: 911 ’73 Slotvanger op Bstijl,mss defectBedankt alvast. Maar de vraag is of ik beter een volledige set koop met alle rubbers of een deel origineel (zoals ramen en dak) en een deel namaak?
in antwoord op: Volledig rubber Porsche 911 uit 1973 (Targa)Kun je daar geen druppellader aanzetten.Ze blijft dan toch zeker 6 mnd goed.Of is het een box zonder stroom.
in antwoord op: Bosch S5 BatterijOp de link staan meer foto’tje.Het is de 944.Ik herken het aan die spoiler.Thanks.Ik had de kop erop gelegd en vastgezet.Aan de andere kant van de motor zag ik de looplamp schijnen.De kop stond krom.Vergeten de zuigers een beetje naar beneden te draaien.Terug eraf.De krassen eraf gevijld.Het is toch goed gekomen.Ik weet het ,de eigenaar ook.’t Is gemaakt,punt.
in antwoord op: Ik zoek juiste type,9..?Er zit een veer op die op een bepaalde stand de pedaal verder naar onder trekt.Als het gebeurt zal het werkpompje wel stuk zijn op de versnellingsbak.Bij het ontluchten moet je de pedaal zelf naar omhoog trekken anders pakt hij geen verse olie.Als het systeem ok is gaat de pedaal zelf naar omhoog.Bij mij was het nog zotter.Die hoofdpomp was toen ook vernieuwd en telkens kwam er lucht uit die nippel.Het stoffen aanzuigleidingkje ligt met zijn bocht hoger dan dat reservoir van de rem.Het wordt niet nat aan die fit.Het zuigt daar wel luchtbelletjes aan.Met een ontluchtingstoestel op het reservoir werd het plots daar vochtig.Weeral geld naar de haaien.
in antwoord op: koppelings pedaal blijft op de grondIk dacht dat die kabel in het voorwiel zat.Misschien is het alleen bij de 944 zo.
in antwoord op: Snelheidsmeter doet het soms niet.Mijn reparatie was toen aan een 2500 cc watergekoeld.Ik heb alles eens doorgelezen.Heb jij geen stroboscooplamp voor te zien of elke bougie een regelmatige vonk heeft.Zit er een egr op(lek)Mijn vermoeden naar de fout is ;lek in inlaat,tubes,spruitstukpakking.De vacuumleiding aan de benzinedrukregelaar moet ook droog zijn.
in antwoord op: 911 met rare kurenIk heb niet alles gelezen maar zitten er nieuw bougiekabels op(ca 250 EURO)Ik was ook zo een beetje radeloos aan het schroeven aan 2500.Benzine vloog tegen het plafond,andere bobine,Sensors bdp gereinigd alsook vliegwiel(bdp 8 mm tov vliegwiel),nieuwe bougies en lf.Daarbij komt nog dat het allemaal in het engels is.Ge moet dan telkens geld gaan vragen voor ‘t volgende stukje.Algoed waren het de bougiekabels.Stotterend of inhouden van de huidige motoren is meestal een lekkende egr klep.
in antwoord op: 911 met rare kurenDe eigenaar heeft zich ook geregistreerd.Bij sommige reacties is mijn labtop niet breed genoeg om het te lezen.Het is zeker een 3 Lit motor.Magnesium velgjes.De oliekoeler zit idd vooraan.Morgen komt hij een boodschappenlijstje opmaken.Zo te horen is de metalic juist met het plaatje.Eerst en vooral ga ik de L deurarret plaatsen voordat er iets en onnozel gekraakt wordt.De R knikt bij het openen.Die fartan,is dat een roestoplosser.Ik heb hier van dat Loctite staan dat roest omvormt.Witch one?
in antwoord op: 911 ineen knutselenDe motor plaatsen kan nog lang duren(laatst)Het is een 3 liter met luchthoeveelheidsmeter.Motor staat hier niet,asap stuur ik nr.Er zit een luidspreker bovenaan.Zetels enz worden gerenoveerd.De kleur was eerst een soort purper.Plaatje L deur;kunstharzlack 936-9-3 Hij is nu grijs zilver.Ik zal eens een email versturen voor de prijs zoals hij nu hier staat.
in antwoord op: 911 ineen knutselenInfo:9113210143 (rood plaatje), nog een klein vraagje,koppelingsplaat en druklager worden vernieuwd,vingers van drukgroep zijn nog recht,laten zitten?Zitten er keerringen op de krukas die ik zou moeten vervangen om de nieuwe chauffeur niet te kloten?Boite is hersteld in Rillaar.(2° kraakte).Wat zou evtl de bumper voor deze auto moeten zijn?Dat is voorlopig alles.
in antwoord op: 911 ineen knutselenBij lezen van die restauratie ’80 komt er nogal veel roest tevoorschijn.Waarom plaatste de fabriek geen plastic binnenwielkuipen.Aan mijn broer zijn boot hangen anodes.Ik denk dat ik zo een zink blok aan de auto ga schroeven zodat de roest daar gaat vreten en niet aan dat metaal. Het woordje targa kwam ik ook tegen op op de roll bar
in antwoord op: 911 ineen knutselen