Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 83)
    • Bedankt voor de antwoorden!

      Ik denk dat er inderdaad iets mis is met de fresh air intake. Ik ga me daarin eens verdiepen en wat testen doen als het weer wat warmer is buiten :)
      ToreB heeft daar een goede site over zie ik, maar het lijkt me complexe materie….:wtf:

        Beetje off-topic misschien, maar ik heb ook een vraagje ivm de toerenteller:

        Bij mij dampt het glas van de toerenteller soms aan. Na een tijdje verdwijnt dit dan wel (zoals je zou verwachten als de auto volledig op temperatuur is).

        Ik vroeg me af of dit een bekend probleem is en of er iets aan te doen is?

          Interessant zo’n P invoeren vanuit de USA, maar is het niet moeilijk om die dan in te schrijven in Belgie?
          Ik heb voor m’n 993 vanuit NL al zo’n lijdensweg moeten afleggen en dit was dan binnen Europa, en zonder speciallekes aan de motor zoals deze short stroke. Heb langs D’Ieteren en al mogen gaan voor homologatie… :bounce:

            [quote=”Ghost” post=189506]
            Door een andere nokkenas ga je de cilinderinhoud niet vergroten hoor.
            Met een andere krukas zou het eventueel kunnen mist er kortere drijfstangen worden gebruikt.[/quote]

            Maar met kortere drijfstangen wordt je compressie toch minder?
            Je hebt dan wel een grotere cilinderinhoud, maar in vermogen/koppel gaat dit toch niets uithalen? Of mis ik iets? :?

              Proficiat met de aankoop van deze 993! Goed om zien dat er iemand met een 993 Cabrio is bijgekomen :relaxman:
              Als ik me niet vergis heb ik deze 993 bij Garage Vandenbergh zien staan enkele maanden geleden. Als het die is, dan heb ik er al eens ingezeten ;)

              Ik zou ook de middenconsole terug naar het zwart brengen. Dat grijs is trouwens niet overspoten, maar zo gekocht als aftermarket onderdeel.
              Persoonlijk zou ik ook de radio vervangen naar een Becker of Porsche radio. Degene die er nu instaat is iets te modern voor een 993 :D

              Het stuur vind ik ook interessant : ik zou verwachten dat in de originele uitvoering het stuur dezelfde kleur heeft als de lederen zetels. In mijn 993 is dit toch zo. Maar ik moet zeggen dat dit zwarte stuur wel goed staat in het geheel!

              Nogmaals proficiat en welkom!

                Taffy, welkom en proficiat met je mooie 993, een S dan nog… *luv

                Het zijn de mooiste Porsche’s die er zijn (mijn opinie is natuurlijk niet helemaal neutraal :coolness: )

                  Knap gedaan! :respekt:

                    Ik heb zo’n set als op marktplaats.
                    Altijd welkom om eens mee te testen.

                      Ik vind het ook wel iets hebben zo’n 914. Eigenzinnig wagentje :respekt:
                      Proficiat met je aankoop en nog veel plezier met het sleutelen! :applaus:

                        Ik check altijd of de LED’s van het alarm aan zijn, en het alarm dus geactiveerd is.

                        Ivm toestelletjes op de markt : in China kan je ook een ‘jammer’ bestellen voor GPS signalen. Gewoon in de 12V aansteker pluggen en wegrijden met de auto die beveiligd is met een GPS tracker…
                        Tja, wat doe je daar tegen :(

                          Welkom en proficiat met je Targa!! :up:

                          Wat ik zo mooi vind aan US Porsche’s is dat ze veelal lederen zetels hebben in een lichte kleur. Karshmir of beige of bruin of dergelijke.
                          De EU Porsche’s uit die tijd lijken dit veel minder te hebben.

                          Weet iemand of er echt een verschil in kleurkeuze van zetels was in dit tijd? Of is het gewoon toeval dat de Amerikanen gewoon liever die kleuren zagen dan de Europeanen?

                            Hi FirstP, ik zat met exact hetzelfde probleem en heb me aangesloten bij de Porsche Classic Club Belgium:

                            Porsche Classic Club Belgium

                            Het is een club in het Antwerpse. Ik heb nog geen tijd gehad om aan hun activiteiten deel te nemen maar ze organiseren redelijk veel events (zie link op hun website) en ze hebben een mooi clubblad.
                            Door aansluiting bij deze (of andere) club ben je ook automatisch lid van de BFOV (overkoepelende oldtimers federatie) die ook een maandblad hebben (wel iets minder interessant vind ik) en allerlei events organiseren.

                              Mooi exemplaar! Proficiat!! :applaus:

                                @cabriowim: bedankt. Ik vrees dus dat er niets anders op zit dan de regulator te demonteren… :?

                                Weet iemand een goede link waar zo iets wat wordt toegelicht? Google levert nml niet veel op.
                                Of andere tips voor ik er aan begin? :respect2:

                                  @pietlapin: zoals gedacht dus idd een aftermarket. Heb je meer info over dit GT alarm? Ik heb toen voor mijn aftermarket alarm de (technische) handleiding en installatie-instructies online gevonden. Met die info kan je dan zien wat ze bedoelen met ‘anti-shock’ en ‘anti-hef’ en waar die modules zich bevinden.
                                  Ik zie in de handleiding dat dit alarm speciaal ontwikkeld werd voor D’Ieteren (?!). Dus allicht kan je daar ook terecht voor deze documenten?

                                  Ter info : bij mij zaten er 2 gelijkaardige modules achter de middenconsole. Gewoon even de middenconsole naar je toetrekken en die 2 plaatjes komen er gewoon uit en dan je zien wat er daarachter zit. Ook langs de zijkant (passagierszijde) kan je er wss aan als je eerst een plaatje dat met 2 schroefjes wordt vastgehouden verwijderd.

                                  De mooiste oplossing voor dit probleem is natuurlijk de GT16 volledig verwijderen en alleen het Porsche alarm en de originele afstandsbediengen gebruiken. Maar dat kan wel een heel avontuur worden! :coolness:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 83)