Aangemaakte reacties
-
Dit artikel gaat m’n petje te boven vrees ik :wtf:
Gebruikt elke (Porsche 911) motor geen ‘Intermediate Shaft’? De nokkenas wordt toch nooit direct door de krukas aangedreven? Waarom is dit dan alleen een probleem bij M96 en M97 motoren?
Zitten de oudere motoren (wat dit betreft) gewoon ‘beter in elkaar’?in antwoord op: the ‘Mezger’ engine explainedBeste,
Er is normaal gezien geen ledje in de middenconsole, alleen 2 ledjes in de deuren.
Ik had ook een ledje in de middenconsole maar dat bleek van een aftermarket alarm te zijn dat ‘bovenop’ het Porsche alarm werd geinstalleerd (dat aftermarket alarm heb ik ondertussen verwijderd – en ook het ledje in de middenconsole).Ben er dus vrij zeker van dat er bij u dus ook nog een ander alarm in zit. Op uw foto staat naast het Porsche alarm de Nokia amplifier en daarnaast staat een doosje dat het aftermarket alarm zou kunnen zijn, met GT16 op. GT is een merk van auto alarmen…
Gebruik je de standaard Porsche afstandsbedieningen om uw deuren te openen/sluiten? Waarschijnlijk niet. Indien niet zeker misschien best even een fotootje posten.
Als bovenstaande juist is kunnen we beginnen zoeken wie het probleem veroorzaakt. Het aftermarket alarm of het Porsche alarm…
Meestal is het trouwens iets eenvoudig dat een probleem veroorzaakt. Zoals bvb handschoenkastje dat niet goed sluit (daar zit ook een sensor).
Er is ook een interessant draadje van een GT alarm in een 993:Succes!
in antwoord op: probleem alarm immobiliserHallo,
Ik wou even terugkomen op dit topic, met goed nieuws! Ik ben er nml in geslaagd de hoogte correct af te stellen.
Indien iemand ooit ook dit probleem zou hebben: uiteindelijk is het toch moer ‘nr 7’ in de tekening uit de PET die de maximum hoogte regelt.
Deze moer, dichtbij het motortje, bepaalt hoeveel de arm kan uitzwaaien. Verplaatsen naar de voorkant van de wagen betekent hoger, verplaatsen naar de achterkant betekent lager.Ik heb deze moer dus helemaal naar voor gezet (zie foto) en heb daarna met het stopdeeltje (nr 2 uit de foto’s hierboven) de fijne afstelling gedaan.
Eind goed al goed, toch voor deze zijruit…Ik zit nog wel met een probleem met de andere zijruit die niet helemaal naar beneden gaat (zie foto boven). Dit blijkt een totaal andere oorzaak te hebben die ik nog niet begrijp. Als ik wat tijd heb zal ik wat foto’s plaatsen. Hopelijk heeft iemand hier al ervaring mee…
in antwoord op: Afstellen hoogte zijruit@carnewal : bedankt voor het ophelderen van het M159 mysterie! :respect2:
@porschefabian : bedankt voor het aanbod, maar ik ga sparen voor die Big Ovals, die zien er inderdaad super uit ! :Din antwoord op: 993 – andere uitlaten – Motor Sound PackageIn Belgie kan je inderdaad niet het type online opzoeken adhv het kenteken.
Voor deze 993 is dat echter niet nodig om te weten dat het geen 4S is (tenzij dit de vondst van het jaar is;)Ik vraag me af of het een Carrera 4 is, want die bestaan wel in Cabrio uitvoering. Aan het uiterlijk kan je dat echter moeilijk afleiden (?). Aan de remmen en de lichten kan je het normaal zien, maar die zijn waarschijnlijk beiden al ge-upgrade aan deze wagen.
in antwoord op: 993 4S Cabrio !?Prachtige foto’s!!! *luv
Heb spijt dat ik er niet kon bij zijn… :bounce:Goed initiatief, ik hoop dat er zo nog komen!
in antwoord op: Iedereen welkom: fotoshoot 21 sep 2014 – KasterleeEen Omnium voor een ‘youngtimer’ (tussen 15 en 24 jaar oud) is ook mogelijk bij Marsh.
Voor een Omnium moet je op ongeveer 2% van de te verzekeren waarde rekenen, het kan minder zijn als je bijna geen kilometers doet per jaar (vb minder dan 2000 km).
Een 993 4S heeft natuurlijk een heel hoge waarde :up: , afhankelijk van het aantal kilometers heb ik er al van rond de 100,000 Euro gezien! Moet je inderdaad laten schatten door een expert zoals FirstP zei.
Dus 2% geeft 2000 Euro per jaar… Daarnaast moet je nog je gewone BA rekenen! :roll:Je moet bij Marsh inderdaad lid zijn van een oldtimer club. Het lidgeld is echter maar een fractie van de verzekeringspremie per jaar… :lol:
in antwoord op: Prijs/budget 993 4S[quote=”cabrio wim” post=178672]Ramen moeten volledig in de deur verdwijnen.
Dus waarschijnlijk is aan gewerkt door iemand die er geen verstand van had.[/quote]Klopt spijtig genoeg… Nu zien of ik dit kan rechttrekken :D
[quote=”Mart” post=178677]Je moet wel kunnen cruisen met het elleboogje naar buiten natuurlijk …en de pet achterstevoren … :mrgreen:[/quote]
Ja! Moet inderdaad mogelijk zijn! Zeker met een cabrio! :driver:
in antwoord op: Afstellen hoogte zijruitHi Mitridi, gewoon even vanaf het begin dit onderwerp volgen.
Ik heb daar een link gezet van de donor microswitch die ik heb gekocht :salut:in antwoord op: Herstellen spoiler 993 – microswitch vraagjeIk ga binnenkort nog eens proberen die zijruit perfect te krijgen (ben een beetje m’n moed aan het verzamelen ;)) maar ik begin me nu ook af te vragen wat eigenlijk de correcte positie is als de zijruit helemaal omlaag is.
M’n andere zijruit gaat nml wel tot de juiste hoogte omhoog maar als ik ze naar beneden doe is in de foto onderaan te zien hoe ver ze maximum gaat (dus schuin aflopend met vooraan nog een stuk uit de zijdeur).
Is dit ook hoe ver jullie zijruiten naar beneden gaan? Of moet die zijruit normaal gezien helemaal naar beneden gaan zodat je er niets meer van ziet?
Ik hoop van niet, want anders moet ik langs beiden kanten de deurpanelen verwijderen, maar ik vrees het ergste… :shock:in antwoord op: Afstellen hoogte zijruit[quote=”993″ post=178592]Vandaag even gekeken naar de spoiler.
De robberen moerkapjes 2 waren waarschijnlijk aan de spoiler blijven hangen en langs boven in de beschermkap gevallen.
Toen ik het kapje erafhaalde viel er eentje op de grond en het andere zat tussen de eindeloopcontakten
[/quote]Aha, dat was dus gelukkig eenvoudig op te lossen! :relaxman:
Ivm de motorkap : dit lijkt me volledig normaal. Bij mij gaat die niet hoger open.
in antwoord op: Herstellen spoiler 993 – microswitch vraagje[quote=”Mitridi” post=178580]Carcentric
De tandwieltjes zijn nog in orde
maar ik denk dat het lipje van de onderste eindeloopcontact weg is
zit er daar ook zo’n metalen lipje op bij jou[/quote]Ja, daar moet zo’n metalen lipje zitten. Bij mij zat dit er niet meer (zie posts hierboven), maar ik heb er een nieuw opgezet:
in antwoord op: Herstellen spoiler 993 – microswitch vraagje[quote=”Mitridi” post=178525]Hey Carcentric
een vraagje als de spoiler niet naar boven gaat ging er dan een alarm lampje brandenIk heb dit ook maar soms gaat de spoiler naar boven en soms niet het is wel een 964
en er brandt dan altijd een lampje[/quote]Ja, klopt. Het lampje gaat dan branden.
Een 964 heeft hetzelfde spoiler mechanisme als een 993. Dus als je spoiler niet altijd werkt heb je hetzelfde probleem als ik had. Je kan dit als volgt testen: laat iemand op het spoiler knopje drukken terwijl jij achteraan de auto de spoiler omhoog helpt gaan (lichtjes naar boven trekken).
Als dit werkt is er niets met het spoiler motortje of zo maar is het halve-maan tandwiel afgesleten. Herstellen kan door een zo een nieuw tandwiel te plaatsen.
Succes!in antwoord op: Herstellen spoiler 993 – microswitch vraagjeAah, die kost gelukkig veel minder dan 650 Euro… :relaxman:
in antwoord op: 4S startprobleem?Goed om weten dat een beetje schuin blijkbaar de norm is… :D
Maar bij mij staat het echt te schuin.Deepee, toen ik het nieuwe tandwiel monteerde heb ik alles uit elkaar moeten halen. Nr 51 is een plastieken cilindertje dat je eenmaal in het tandwiel er niet meer uit krijgt. Nr 50 is de schroef waarmee je alles stevig aanschroeft, dus in principe ook geen speling.
Blijft over nr 54. Dit is een soort springveer die de spoiler een beetje een zetje geeft bij het omhoog gaan. Hier zou misschien wel wat speling kunnen opzitten maar dit is zo’n stroef onderdeel dat je er nauwelijks beweging in krijgt.
Ik ga toch nog eens proberen of anders eens zo’n nieuwe springveer kopen. Die kost maar rond de 6 euro…
in antwoord op: Herstellen spoiler 993 – microswitch vraagje