Aangemaakte reacties

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 83)
    • Helaas, helaas… De Immobiliser van Snoer964 is niet dezelfde…. :bounce:

      Ik ben dus nog steeds op zoek naar iemand die dezelfde immobiliser heeft !

      Het gaat dus om het kastje onder de bestuurderszetel met Porsche nummer 993 618 159 01
      (voor een foto zie de eerste post).

      Het wisselen van de kastjes kost niet veel tijd en is eenvoudig: gewoon 1 stekker uittrekken en inpluggen.

      Alvast bedankt aan de eigenaars van een 993 (bouwjaar 1995 en later) om te overwegen te helpen! :hail:

        :happydance:

        @snoer 964: goed nieuws, bedankt !!! Ik zal je een PM sturen om eens af te spreken!

          @FirstP : ja, heb zeker al overwogen er een ander aftermarket alarm in te zetten. Als het echt niet lukt om de Porsche afstandsbedieningen /Wegfahrsperre aan de praat te krijgen is dit waarschijnlijk ook de enige optie die overblijft…

          Ivm de Porsche afstandsbedieningen: heb eens gechecked en die zijn nog te verkrijgen. Ze kosten ongeveer 140 Euro per stuk.

            @snoer 964 : nee, nog geen oplossing, dus alvast bedankt om eens te kijken!

              @snoer 964 : dit kastje zit onder de bestuurderszetel, naast de DME.


              @deepee
              : bedankt voor het aanbod, had er zeker een ritje Turnhout voor over! Spijtig dat het een ander type is… :(

              In het algemeen: klopt dat er ook een handzender bij moet zijn zodat we niets aan de programmering moeten veranderen en er ook geen risico is voor de donor. Het idee is om ter plaatse even de Immobiliser/handzender van een donor in te pluggen (is maar 1 stekker, dus kan heel eenvoudig en snel) en te zien of die wel de puls waar Dax het over heeft doorstuurt naar het Porsche alarm.

                [quote=”porsche914orange” post=173864]
                De witte knipperlichten zijn standaard bij alle 4×4 uitvoeringen. Dus concreet C4 , C4S en turbo.
                Zelfde met het zilveren opschrift. Je kon altijd kiezen om het opschrift er niet te laten opzetten.[/quote]

                Betekent dit dat alle niet-4×4 uitvoeringen van de fabriek af zijn gekomen met oranje knipperlichten (voor, achter en opzij)?

                Of was dit een optie die je kon kiezen bij bestelling? En bestaat er in dat geval een M-code of zo voor?

                  Bedankt, dit is wat ik zocht!
                  Ik ben ook geinteresseerd in de uitgebreidere versie. Ik stuur je een PM.

                    Ik moet zeggen dat het op deze prachtige cabrio :applaus: dan weer meevalt die basket handle !!

                      [quote=”deepee” post=173599]er is dus een markt voor een singer achterspoiler met geintegreerd 3de remlicht :idea:
                      porsche tuner Techart heeft ooit iets soortgelijk op de markt gehad die als basis kan dienen om een extra stoplicht in te bouwen.

                      Is inderdaad een mogelijkheid, maar het probleem hiermee is dat het de mooie lijn van de 993 verstoort (net als de basket handle van Porsche zelf).

                      Een dunne rij LEDjes verwerkt in de bestaande spoiler zou ideaal zijn… Heb dit ooi eens ergens gezien.

                        [quote=”Daxmanian” post=173601]
                        Op de site van Tore Bergville worden LED setjes voor de 993 verkocht die feller schijnen dan de originele gloeilampjes, ook die voor de achter/rem lichten.
                        Ik heb ze zelf ook op mn 993 steken en vind ze super

                        http://www.bergvillfx.com[/quote%5D

                        Thanks Dax, die zien er inderdaad heel goed uit!

                          [quote=”Mushroom” post=173579]Het derde stoplicht wordt hoger (en centraal) gezet omdat je het zou zien “door de vensters van de auto’s die voor jou rijden”, dat is het hele idee erachter.
                          Een derde stoplicht, even laag als de andere stoplichten en bovendien nog eens uit center haalt niets, zilch, nada uit, integendeel, schept alleen verwarring met je mistlicht.[/quote]

                          Hmm, goed punt. Ik wist eigenlijk niet dat het derde remlicht daarom zo hoog wordt geplaatst. Weer iets bijgeleerd :roll:

                          Mij is het vooral te doen om de zichtbaarheid naar diegene die meteen achter me rijdt. Er zijn tegenwoordig zoveel onvoorzichtige chauffeurs op de baan – veel meer aandacht voor hun sms of facebook berichten dan voor de weg…

                          Misschien kan ik hetzelfde bereiken door de lampjes te vervangen door LED’s. Die geven al veel meer licht dan de lampjes die er nu inzitten…

                            FirstP, bedankt voor je antwoord!
                            Ik weet eigenlijk niet of er een sirene inzit. Ze werkt in ieder geval niet meer of is losgekoppeld of de noodbatterij is stuk…
                            Ze zou er wel ergens moeten inzitten want anders zie ik niet in waarom ze het Texalarm geinstalleerd hebben (dacht dat verschil tussen SCM klasse 2 en klasse 3 net die sirene op noodbatterij was).

                            Ik heb je een PB gestuurd.

                              [quote=”FirstP” post=171232]In een vorig leven nog Texalarm ingebouwd dus als je nog info nodig zou hebben geef je maar een seintje :salut:
                              [/quote]

                              Hallo FirstP,

                              Daxmanian en ik hebben dit weekend eens naar het Texalarm gekeken (vooral Daxmanian dus, want die kent er veel meer van dan ik :applaus: )

                              Grootste mysterie is hoe zo’n Texalarm de Immobilizer en de DME kan omzeilen. Normaal geeft de Immobilizer toch aan de DME een gecodeerd signaal dat de motor mag starten? Dus in principe kan je die Immobilizer/DME niet omzeilen.
                              Of geeft dat Texalarm rechtstreeks naar de motor het signaal?
                              In de 14-pin connector naast de DME (zie foto) lijkt er wel een verbinding naar het Texalarm te zijn gelegd (naar de onderste pin rechts). Is dit hoe het gedaan werd?
                              Kunnen we jou via PB of via mail wat meer info vragen ?

                              Thanks!

                                FirstP, bedankt voor de info.

                                Ik heb ondertussen eens gebeld naar Autosound en ze bevestigen dat het bedrijf Texalarm niet meer bestaat en ze kunnen dus geen handzenders meer leveren. Hun advies is uitbouwen…

                                De AV21B55 is inderdaad SCM klasse 3, het standaard Porsche alarm (op 993) is SCM klasse 2. Bij mijn weten is dit echter alleen relevant voor Nederlandse verzekeringsmaatschappijen. Mijn 993 komt uit Nederland.

                                En je hebt volledig gelijk over de Motronic doos! Ik was verkeerd :oops: Als newbie moet ik nog veel bijleren.
                                Ik ben blij dat er op dit forum zoveel experten zitten! :respekt:

                                  Bedankt voor de info! Goed nieuws dat het mogelijk zou moeten zijn om de oorspronkelijke afstandsbedieningen terug te activeren. Ik heb al gecheckt en de Motronic doos zit nog in de auto dus waarschijnlijk is dit inderdaad mogelijk.

                                  Ik heb ondertussen op Internet ook al de montage-handleiding van het Texalarm teruggevonden dus ik heb alle info denk ik om dit aftermarket alarm te kunnen uitbouwen, dus welke draden moeten doorgelusd worden ed.

                                  Maar het schrikt me toch wel af en ik weet niet goed hoe het mooi en veilig af te werken (wat doe ik met al die draden die van en naar het Texalarm lopen enz).

                                  Ken je iemand die dit kan doen en waar ik evt bij kan helpen (wil er nml zelf van leren)?

                                15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 83)