Aangemaakte reacties

8 reacties aan het bekijken - 76 tot 83 (van in totaal 83)
    • Ik weet ondertussen dat het alarm dat geplaatst werd een Texalarm AV21B55NL is.

      Iemand ervaring met dit alarm? Liefst zou ik het verwijderen want het bedrijf Texalarm bestaat niet meer dus ik zal niet meer aan een 2de afstandsbediening geraken vrees ik… Ik zou tevreden zijn als de ‘gewone’ Porsche afstandsbedieningen terug werken (die op de onderste foto).

      Of kent er iemand een goed adres waar ik dit kan laten doen? Ik woon in het Antwerpse.

        203€/jaar is niet veel. Graag het linkje naar jouw verzekeraar (publiek of prive). Bedankt!

          [quote=”Carcentric” post=169038]
          Ik heb de auto gekocht en bezit dus de nodige papieren. De verkoper gaat de uitschrijving doen en me transitkentekens bezorgen.

          Vraag: ik kan daar dan 14 dagen mee rondrijden maar de wagen is dan niet verzekerd dacht ik? Hoe regel ik een (tijdelijke) verzekering? Heb ergens gelezen bij de ANWB, zijn er alternatieven?
          [/quote]

          Ik las ondertussen tegenstrijdige berichte, volgens sommigen komen (NL) transitplaten automatisch met een verzekering, volgens andere niet.
          Weet iemand hoe het precies zit?

          Een alternatief voor de verzekering via de ANWB zou kunnen zijn om de auto bij de verzekeraar waar ik de BA zal nemen, eerst te verzekeren op chassisnummer (zolang er geen Belgische nummerplaat is).
          Heeft iemand dit al gedaan?

          Alvast bedankt!

            [quote=”luc993cabrio” post=169491]2 Maanden terug nog een Nederlandse ingeschreven van ’98 en kon niet zonder het COC document bij de DIV :salut: :salut: :salut:[/quote]

            Zou dit niet zijn omdat een Porsche van ’98 al een COC document zou moeten hebben (Porsche had het toen nml al ingevoerd).

            Ik heb nog wat meer info ingewonnen en blijkbaar zou je zonder COC (maar met recente APK keuring) meteen naar de DIV kunnen gaan en daarna pas naar de keuring. De stappen zouden dan worden:

            1. Aankoop & Transport naar Belgie
            2. Douane : vignet 705
            3. Verzekering regelen
            4. DIV – kentekenplaat
            5. Technische controle

            Heeft er iemand ervaring mee om het zo te doen?

              Bedankt voor alle info! D’Ieteren lijkt dus de beste optie.

              Ondertussen heb ik vernomen dat in bepaalde gevallen (APK keuring van minder dan 2 maand oud) het niet (meer) nodig is om het COC document te hebben. Blijkbaar is de Belgische Staat hiervoor veroordeeld door de EU en werd de wet aangepast:

              http://www.wegcode.be/actueel/recente-wijzigingen/2005-erkenning-autokeuring-in-andere-lidstaat

              Vraag: indien ik de de auto op deze manier door de Technische Controle krijg, en dus geen COC document ga halen bij D’Ieteren, heb ik dan voor de volgende stappen (verzekering en DIV) geen problemen? Als de verzekering of DIV immers toch naar het COC document zou vragen, dan heeft deze wetswijziging weinig zin en moet ik daarna toch nog langs D’Ieteren…

                Bedankt voor de hulp. Vermits de wagen geen COC document heeft zal ik dus de homologatie toch ergens moeten laten doen…

                Als Eurococ niet mogelijk is (begrijp niet goed waarom, volgens hun website wel), dan blijven over D’Ieteren en de Technische Controle dacht ik?

                Welke van deze 2 is aan te raden?

                Heeft de Technische Controle het voordeel dat meteen ook de tweedhandskeuring wordt gedaan (stap 4) of is dit sowieso een stap die dan nog eens apart moet doorlopen worden?

                  Bedankt! Ik heb ‘zoeken’ gebruikt en wat verder gezocht op Internet maar vind nergens van wanneer Porsche de wagens met CoC leverde.

                  Dus: weet iemand of een Porsche uit 1995 al kwam met een Europees Certificaat van Overeenstemming, ook wel COC (Certificate of Conformity) of in het Duits een Ãœbereinstimmungsbescheinigung ?

                  En indien niet: wat is de beste manier om dit COC te verkrijgen: D’Ieteren? Ik las ook ergens dat dit via EuroCOC volledig via Internet zou kunnen, en relatief snel gaat?

                  Alvast bedankt!

                    Bedankt voor de info en tips!

                    Ik ben ondertussen eens langsgegaan in het douanekantoor van Mechelen voor verdere inlichtingen/afspraak en het is inderdaad niet nodig om de auto bij te hebben, alleen de documenten…

                    Tip van mij: in Mechelen is dit alle dagen mogelijk, zowel ‘s morgens als ‘s avonds, maar niet op vrijdagen!

                  8 reacties aan het bekijken - 76 tot 83 (van in totaal 83)